کد خبر: 950511
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
گلایه‌های «جواد موگویی» از رسانه‌ها و خبرنگاران در گفت‌وگو با جوان آنلاین
جواد موگویی، مستندساز و نویسنده با حضور در مناطق سیل‌زده لرستان در صفحه اینستاگرام خود از وضعیت مردمان گرفتار شده در بحران عکس‌ها و مطالبی را منتشر کرده که مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. او در این باره می‌گوید: «وقتی در این منطقه قرار دارید و مشکلات مردم را می‌بینید، نمی‌توانید آن مشکلات را نادیده بگیرید. باید مسئولی که خوب کار می‌کند را درباره‌اش نوشت و وقتی هم در مقابلش مسئولی کم‌کاری می‌کند نیز باید اعلام شود تا تلنگری برای آن فرد باشد و روند کاریش را اصلاح کند.»
سرویس اجتماعی جوان آنلاین – مهسا گربندی: وقوع سیل در غرب کشور موجب خسارات مالی و جانی در برخی از این مناطق شد. با وجود کمک‌های نیرو‌های مردمی و جهادی در کنار کمک‌های نیرو‌های نظامی، اما زمان زیادی برای جبران خسارات این سیل ویرانگر نیاز است.

جواد موگویی، نویسنده و مستندساز که از روز اول وقوع سیل، مردم آسیب‌دیده را تنها نگذاشت، لحظه به لحظه اتفاقاتی را که در منطقه‌ای که حضور داشت را به صورت داستان در صفحه اینستاگرام خود برای مخاطبان شرح داد. این عکس‌ها و متن‌ها در صفحه اینستاگرامی این مستندساز بازدید و واکنش‌های بسیار زیادی داشت. البته از یک جایی به بعد، پست‌های اینستاگرامی جواد موگویی در شبکه‌های اجتماعی متهم به سیاه‌نمایی درباره شرح اتفاقات مناطق سیل زده شد. موضوعی که خود این مستندساز آن را رد می‌کند و معتقد است که جز حقیقت هیچ چیزی در اینستاگرامش ننوشته.

جواد موگویی درباره وضعیت فعلی سیل‌زدگان پلدختر به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «وقتی در این منطقه قرار دارید و مشکلات مردم را می‌بینید، نمی‌توانید آن مشکلات را نادیده بگیرید. باید مسئولی که خوب کار می‌کند را درباره‌اش نوشت و وقتی هم در مقابلش مسئولی کم‌کاری می‌کند نیز باید اعلام شود تا تلنگری برای آن فرد باشد و روند کاریش را اصلاح کند.»

او ادامه می‌دهد: «وقتی شهر آب، برق و گاز ندارد چه باید کرد؟ باید درباره این وضعیت بحرانی سکوت کنیم؟ وقتی ۲۲ استان کشور در بحران قرار گرفته و شهر به شهر آن درگیر حادثه سیل شده است، نگفتن حقیقت‌ها خیانت به مردم است، مگر آنکه قصد داشته باشیم مردم را گول بزنیم!»

موگویی اظهار می‌دارد: «نمی‌توانیم بگوییم این بحران را فقط دولت یا سپاه حل کند. باید برای حل این بحران همه کمک کنند و حتی مردم هم به میدان بیایند. در حال حاضر یک جنگ اتفاق افتاده است و وقتی مردم برای کمک می‌آیند که از کم و کاستی‌ها اطلاع داشته باشند. اما وقتی به مردم می‌گوییم همه چیز خوب است و شرایط خوبی برای سیل‌زدگان فراهم شده که دیگر کسی نیازی به کمک نمی‌بیند.»

این مستندساز با بیان اینکه تمام نوشته‌های اینستاگرام من از وضعیت سیل‌زدگان روایتی حقیقی است، می‌گوید: «از خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات گله دارم. چرا اکثر خبرنگاران می‌خواهند پای تلفن از وضعیت سیل‌زدگان باخبر شوند؟ چرا به غیر از این دو سه روز اخیر خبرنگاران رسانه‌های مطرح کشور در میدان حضور نداشتند؟ وقتی رسانه با تلفن آمار می‌گیرند، در چند روز اول بحران، دروز و خرم‌آباد می‌شوند مرکز توجه و پلدختر از مرکز توجه حذف می‌شود! یا وقتی نقش رسانه کم‌رنگ می‌شود و مردم در جریان وضعیت واقعی بحران قرار نمی‌گیرند، مشارکت‌شان در حل بحران کم شده و درنتیجه مشکلات دیرتر حل می‌شود؛ بنابراین گفتن حقیقت بسیار مهم است.»

این نویسنده اظهار می‌دارد: «در روز‌های ابتدایی کمک‌رسانی هلال احمر ضعف‌هایی داشت که در بخشی از نوشته‌های اینستاگرامی‌ام به آن اشاره کردم. آن‌وقت هلال احمر آن را پذیرفت و به دلیل توانمندی سپاه در توزیع اقلام بخشی از کار‌های توزیع را به این نهاد سپرد. به همین دلیل وضعیت توزیع اقلام بهبود یافته است؛ و همین مسئله اهمیت حقیقت‌نویسی در رسانه و شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
فساد در ..بخش مدیریت سازمانها. .سبب تبعض عمیق. .در .انعکاس وقایع استان هاست. .آیا اگر. .استان مازندران بود. .اینگونه انعکاس داشت؟...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار