کد خبر: 950449
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان با اشاره به بلایای طبیعی ابتدای سال ۹۸ که بسیاری از شهر‌های کشور را درگیر خود کرد، اظهار کرد: بارش‌های امسال با تدبیر صحیح می‌توانست به یک نعمت بزرگ برای کشور تبدیل شود، اما گاهی بی تدبیری و عدم پیش بینی اصولی کار‌ها می‌تواند این نعمات بزرگ را به یک نقمت تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،قدرت اله نوروزی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری و در گردهمایی پرسنل این سازمان با اشاره به لزوم تاب آوری شهرها، تصریح کرد: برخی عنوان می کنند چرا سخت گیری های بی مورد در خصوص اصول شهرسازی و تاب آور کردن شهرها انجام می  شود در حالیکه نتیجه این سخت گیری ها ممکن است 20 یا 50 سال آینده خود را نشان دهد. تاب آوری در صورتیکه به شکل صحیح و اصولی رعایت شود می تواند بیمه دائمی برای جامعه و شهرها باشد.  
شهردار اصفهان اضافه کرد: مجموعه شهرداری اصفهان به سهم خود توانست به هنگام و در حساس ترین لحظه در خرم آباد حضور موثر پیدا کند. نیروهای آتش نشان، خدمات شهری و بخش های مختلف شهرداری اصفهان در این شهر با حضور خود به خوبی درخشیدند. ماشین آلات شهرداری تا حدی که نیاز بود در استان لرستان و مناطق سیل زده مستقر شدند و در همان روز اول 400 خانه و مغازه از آب گرفتگی نجات پیدا کرد.
وی از درخشش شهرداری در بسیاری از عرصه ها در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی بسیار در کشور خبر داد و افزود: در حوزه تامین مالی و جذب بودجه ها پرداخت حقوق ها و دیون و تسويه با بانک ها، شهرداری اصفهان به خوبی عمل کرد و از بسیاری از شهرها جلوتر بود. در گزارش کلانشهرها شهرداری اصفهان در حوزه مالی از همه شهرهای ایران جلوتر و با برخی از شهرها نیز تفاوت زيادي داشت.
نوروزی با بیان اینکه در حوزه عمرانی از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید شهرداری، با چالش های بسیار بزرگی مواجه بودیم، گفت: سازمان عمران مجبور به تعدیل نیرو بود زیرا چندین ماه پرداخت حقوق ها دچار مشکل شده بود و انبوه پروژه های بر زمین مانده این سازمان را دچار چالش های بزرگی کرده بود. اخلاق و وجدان اجازه نمی داد پروژه هاي نیمه تمام بر زمین باقی بماند، اما امروز با کمک پرسنل سازمان عمران و سایر دست اندرکاران در شهرداری پروژه های عمرانی رونق پیدا کرده است كه اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: تا قبل از عید طبق گزارشات واصله 6 تا 7 درصد از جدول زمانبندی پروژه ها جلوتر بودیم و انتظار داريم مديران برخي وقفه ها كه در ايام نوروز اتفاق افتاد را جبران كنند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه نخستین کلنگ زنی شهرداری در سال جدید پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف جهان جنب کارخانه قند است، افزود: لازم است در اولین فرصت شرکت عمران کار را با سرعت آغاز کند. اگر چیزی به مردم می گوییم لازم است همه همت کنیم تا خلاف قولی که مردم می دهیم عمل نشود.  
نوروزی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از کارها را می شد در زمان بسیار کم و با هزینه پایین به اتمام رساند،  گفت: هیچ پروژه ای نباید شروع شود مگر اصولی و حساب شده؛ چه کسانی تصمیم گرفته بودند پل اشکاوند را بدون حل مسائل حقوقی و رضایت مردم اجرا کنند تا مدیریت شهری امروز مجبور باشد رضایت مردم و کسانی که مدعی زمین های آنجا هستند را با قیمت بالا حاصل کند. بنابراين اگر امروز مسائل اجتماعي شهري را در نظر نگيريم و مسائل روان شناسي و جامعه شناسي را در کنار علوم فنی و مهندسی قرار ندهيم، نتیجه مورد نظر که همان رضایت مردم است حاصل نمی شود. 
شهردار اصفهان با اشاره به مدیر جدید سازمان عمران شهرداری و ضمن تشکر از مدیر قبلی این سازمان، اضافه کرد: آقای مهندس کشاورز با تجربه و حسن سابقه ای که در بخش های مختلف شهرداری داشته برای این سازمان انتخاب شد تا کارها به نحو بهتری پیش برود. 
تمام پروژه های شهر فعال هستند
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه تمام پروژه های موجود در شهر اصفهان فعال هستند، اظهار کرد: درصد جذب بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال 97 حدود 23 درصد بوده است. دلیل این موضوع این است که حدود 50 درصد بودجه خالص عمرانی شهرداری سهم قطار شهری بوده است.
ایرج مظفر تصریح کرد: تعداد 48 درصد کل کارهای عمرانی که در شهر اصفهان انجام شد توسط سازمان عمران شهرداری بود که امیدوارم با امکانات و نیروهای متخصصی که در این سازمان وجود دارد برند خاص پروژه هاي عمراني برای شهر اصفهان حفظ شود.   
وی اضافه کرد: از 4 هزار و 100 میلیاردتومان بودجه شهرداری اصفهان در سال 98 حدود 2 هزار و 870 میلیاردتومان بودجه عمرانی شهرداری اصفهان است که هزار و 845 میلیاردتومان آن خالص عمرانی در قالب 844 پروژه است و امیدواریم با سیاست هایی که سال گذشته انجام و بستری که فراهم شد بتوانیم 40 تا 50 درصد این بودجه را جذب کنیم. 
در این آیین از زحمات و تلاش های حميدرضا فرهنگ تقدیر و اصغر کشاورز راد به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار