کد خبر: 950385
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
پیکر مرحوم جمشید مشایخی با حضور جمع کثیری از دوستدارانش تشییع شد
آییـن تشییع پیکر مرحـوم جمشید مشایخـی روز گـذشته در حالی برگزار شد که حضور یک متهم اقتصادی در صف اول این مراسم آن هم در کنار مـدعیان مبارزه با تخلفات مـالی، موقعیتـی پارادوکسیکال ایجاد کرده بود.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حسین فریدون که از چندی پیش پرونده فساد مالی او در قوه قضائیه در حال بررسی است و متهم به مواردی کلان از فساد اقتصادی است، دیروز در صف اول مراسم تشییع پیکر مرحوم جمشید مشایخی به چشم می‌خورد.
در حالی که جمعیت هلال احمر استان تهران در حاشیه این مراسم با برپایی «ایستگاه مهربانی زنده‌یاد استاد جمشید مشایخی» پذیرای کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان بود حضور افرادی مانند حسین فریدون که روند رسیدگی به اتهامات مالی وی همچنان در دادگاه‌های مربوطه جریان دارد یک موقعیت پارادوکسیکال را خلق کرده بود، چه اینکه وجه تناسب یک متهم اقتصادی که با قید وثیقه آزاد است در میان هنرمندانی که در مقام سخن یا انتشار مطالب مرتبط در فضای مجازی، مدعای تقابل با رانتخواری و دفاع از حقوق مردم را دارند، سؤال‌برانگیز است.
روز گذشته در حالی که مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی زیر بارش نم‌نم باران و با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان وی آغاز شده بود، ایرج راد رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر با اشاره به اینکه دردانه‌ای دیگر از عالم هنر‌های نمایشی از میان ما رفت، گفت: چنین هنرمندانی عاشق مردم و عاشق کار فرهنگی و هنری بودند و جمشید مشایخی یکی از شایسته‌ترین‌هایی است که همیشه همراه مردم بود.
در ادامه این مراسم علی نصیریان هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری در حالی که منقلب شده بود پس از حضور در جایگاه، گفت: آقای مشایخی عزیز یکی از ستون‌های اساسی هنر‌های نمایشی ایران بود و وقتی این‌ها می‌روند، این بنا به نظرم سست می‌شود، هر چند مطمئنم هر نسلی هنرمندان بااستعداد و خلاق خود را دارد و جای ما پُر می‌شود، اما این را هم نمی‌شود نگفت که هر کس جایی دارد و کسی مثل مشایخی جایش پُر نمی‌شود. آقای مشایخی علم عشق را از دفتر نیاموخت و خودجوش بود و این ویژگی را همه ندارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار