کد خبر: 950383
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
«خندوانه» با پخش آخرین قسمت به پایان رسید
با پخش آخرین قسمت از برنامه خندوانه و طرح تولید سری جدید در آینده، پربیننده‌ترین برنامه شبکه نسیم به کار خود پایان داد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ششمین فصل از برنامه خندوانه بعد از نزدیک به شش ماه پخش از تلویزیون به پایان رسید. این برنامه که سابقه دریافت عنوان پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون را دارد در ششمین فصل از تولید یکی از آرام‌ترین و بی‌رمق‌ترین فصل‌های خود را پشت سر گذاشت و حتی بازگشت «جناب خان» به این برنامه نیز نتوانست «خندوانه» را به دوران اوج خود باز گرداند.
در آخرین قسمت از فصل ششم برنامه «خندوانه» رامبد جوان خطاب به بینندگان تلویزیون گفت: «از شب اول خندوانه تا الان ۷۱۷ شب در خدمت شما بودیم و تمام تلاشمان را کردیم که دور هم کار‌های خوب کنیم و حرف‌های خوب بزنیم و شاد باشیم. در کنارش با کمک خودِ شما مردم کار‌هایی را انجام دادیم که به طور خیلی جدی یک رکورد برای یک برنامه تلویزیونی محسوب می‌شود.»
خندوانه در چند فصل برگزاری توانست به یک پدیده تلویزیونی تبدیل شود؛ پدیده‌ای که در آن علاوه بر معرفی نوع جدیدی از برنامه‌های سرگرم‌کننده، در زمینه‌های اجتماعی مانند کمپین صرفه‌جویی در مصرف آب، پویش کتابخوانی یا برگزاری مسابقه استعدادیابی اجرای «استندآپ کمدی» به معرفی چند چهره جوان در عرصه اجرای استندآپ منجر شد تا خارج از کلیشه‌های رایج در تلویزیون عمل کند. شاید مهم‌ترین دستاورد تولید برنامه خندوانه، ترویج خندیدن بود؛ کاری که ابتدا سخت به نظر می‌رسید، ولی تداوم تشویق‌های خندوانه به رواج خندیدن و آسان خندیدن باعث شد تا هر روز بر تعداد بینندگان این برنامه افزوده و شبکه نسیم به پربیننده‌ترین شبکه سیما تبدیل شود.
با وجود همه امتیاز‌های مثبت برنامه خندوانه، اما روند مستمر تولید آن باعث شد تا به مرور از حجم خلاقیت‌های آن کاسته شود و همه چیز در دایره تکرار قرار گیرد. تکراری بودن مهمان‌ها و هنرمندان شرکت‌کننده در مسابقات خندوانه و تبدیل این برنامه به یک دورهمی برای دوستان و آشنایان رامبد جوان باعث شد تا «خندوانه» از یک برنامه پیشرو به یک شوی تلویزیونی ملال‌آور تبدیل شود. این برنامه حتی در ایام نوروز با رقبای تازه نفسی، چون «برنده باش» و «عصر جدید» شبکه‌۳ روبه‌رو بود و بخشی از بینندگان تلویزیون ترجیح می‌دادند زمان اختصاص‌یافته به تماشای تلویزیون را به برنامه‌های جدیدتر و جذاب‌تر اختصاص دهند.
پایان خندوانه فرصتی برای «دورهمی» خواهد بود که در میدان خالی رقابت در شبکه نسیم عرض اندام کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار