کد خبر: 950104
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و قزوین احتمال بارش پراکنده، در استان کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، بوشهر، فارس و کرمان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
جوان آنلاین: براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور، امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و قزوین احتمال بارش پراکنده، در استان کرمانشاه و برخی نقاط کردستان، شمال ایلام، غرب لرستان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و شمال کرمان گاهی رگبار و رعد و برق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

دستور تخلیه تمام روستا‌های حاشیه رودخانه دز در شوشتر صادر شد

حسین پنبه‌دانه‌پور در جمع خبرنگاران از دستور تخلیه تمام روستا‌های حاشیه رودخانه دز در شوشتر خبر داد و اظهار داشت: به دلیل افزایش دبی رودخانه دز از شب گذشته و افزایش احتمال خطر تمام روستا‌های حاشیه رودخانه دز در حال تخلیه است.

وی افزود: با کمک تمام نیرو‌های مستقر در منطقه مردم و احشام از روستا‌های حاشیه دز در حال تخلیه هستند.

فرماندار شوشتر گفت: کمپ‌هایی با مواد غذایی، چادر و اورژانس تدارک دیده شد و اکثر مردم در شهر‌های اطراف خانه دارند و در آنجا مستقر شدند.

آب در آق‌قلا به‌زودی تخلیه می‌شود

امانگلدی ضمیر صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی در این شهرستان اظهار داشت: براساس اطلاعیه هشداری که در ۲۶ اسفندماه به ما اعلام شد، بارندگی‌های سیل‌آسایی را در استان خواهیم داشت که میزان بارش در ۳ روز به اندازه ۷۰ درصد در طول سال استان گلستان است.

وی افزود: بر اثر این بارندگی سد گلستان و بوستان در گنبدکاووس در بالادست و سد وشمگیر پر و در حال سرریز بود و حجم بالای آبی که اعلام کردند ۴ برابر حجم عبوری گرگانرود بود، بنابراین فیوز‌هایی را در بالادست سطح آق‌قلا و در محله‌های قرنجیک و آق‌دنیش ایجاد کردیم.

فرماندار آق‌قلا ادامه داد: در جاده آق‌قلا به اینجه برون هم شکاف‌ها را ایجاد کردیم، اما حجم آب آن‌قدر زیاد بود که سبب شد ۳۷ روستای ما در خطر آبگرفتگی قرار بگیرد، ۱۲ روستا زیر آب رفتند و ۷۰ درصد شهر آق‌قلا هم با ۴۰ هزار نفر جمعیت دچار آبگرفتگی شد.

وی افزود: بیش از ۱۲ روز خانه و زندگی مردم زیر آب است، امدادرسانی خوب انجام شد، اما تا آب از داخل شهر تخلیه نشود نمی‌توانیم به بازسازی بپردازیم و این وضعیت تا ۳ روز دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن باید استحکام بنای همه منازل مسکونی را بررسی کنیم.

به گفته فرماندار آق‌قلا، ما در کنار مردم هستیم تا همه خانه‌های مسکونی را بازسازی و تعمیر کنیم.

فرماندار آق قلا در خاتمه گفت: از همه هموطنان می‌خواهیم کمک‌های خود را به مراکز و شماره‌هایی که رسمی است اهدا کنند.

قطع سیلاب راه ارتباطی ۶۵ روستای کوهدشت

آرمان منصوری اظهار داشت: پل‌های محور ارتباطی کوهدشت شمالی از جمله پل کاکیزه و پل کوره‌دشت به‌دلیل وقوع سیل به‌طور کامل تخریب و ارتباط ۶۵ روستای این منطقه با مرکز شهرستان قطع شده است.

وی افزود: با توجه به تخریب این پل‌ها محور ارتباطی شیرز نیز مسدود است، از گردشگرانی که قصد مسافرت به این مسیر را دارند تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی از تردد در این منطقه خودداری نمایند.

مسدود شدن مسیر ارتباطی ۲۰ روستای قزوین

قدرت‌الله مهدی‌خانی صبح امروز با اشاره به آخرین وضعیت حوادث ناشی از سیل در قزوین اظهار داشت: در روز طبیعت از مردم قزوین خواستاریم به هشدار‌ها توجه کرده و از مستقر شدن در منابع طبیعی و کوهستانی و نزدیکی رودخانه خودداری کنند چرا که همچنان خطر جاری شدن سیلاب در نواحی پر برف وجود دارد.

وی بیان کرد: طغیان رودخانه و بارش‌های شدید شب گذشته منجر به مسدود شدن لاین جنوبی و شمالی اتوبان قزوین به رشت شده و رانندگان با احتیاط کامل از جاده قدیم تردد می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: سیلاب در استان قزوین ۱۷ شهر و ۲۰۰ روستا را با مشکل روبه‌رو کرده که منجر به خسارت دیدن دامداری‌ها به علت نفوذ آب، تخریب بیش از ۱۰۰ خانه روستایی و همچنین قطعی برق در ۱۰ منطقه شده است.

وی بیان کرد: برخی از خانه‌های تخریب شده بر اثر سیلاب دیشب با هشدار‌های قبلی تخلیه شده بود و مشکلات قطعی برق نیز با مشارکت شرکت توزیع برق برطرف شد.

مهدی‌خانی افزود: همچنین مسدود شدن راه ارتباطی ۲۰ روستا در استان و وارد شدن خسارات زیاد به زمین‌های کشاورزی از مواردی بوده که بارش‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها و سرازیر شدن سیلاب به دنبال داشته است.

نفربر‌های قرارگاه منطقه غرب ارتش به لرستان اعزام شد

امیر فرهاد آریانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: این قرارگاه در جهت اجرای طرح مردم یاری در سیل اقداماتی از جمله اعزام دو دستگاه کرایس و دو دستگاه نفربر بی تی آر به منظور کمک‌رسانی به سیل‌زدگان شهرستان نور آباد انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد بحران قرارگاه منطقه غرب ارتش در نقاط حساس کرمانشاه عنوان کرد: یک دستگاه مینی‌بوس جهت ترابری و یک دستگاه بیل مکانیکی به منظور ایجاد کانال جهت جلو گیری از سیلاب به روستای حسن‌آباد اعزام شد.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش گفت: اکیپ‌های مردم یاری تیپ‌های ۲۸۱ و ۳۵ و گروه ۳۳ به نقاط مختلف شهر کرمانشاه اعزام شدند.

آریانفر افزود: استاندارد و هیئت همراه در ساعت ۲۳ شب گذشته از یگان‌های امدادرسان بازدید کردند.

جاده اصلی اهواز به آبادان به علت طغیان کارون مسدود شد

مسیر خروجی اهواز از فلکه هادی آباد کوت عبدالله به سمت جاده آبادان به دلیل طغیان آب و ایجاد خاکریز و سیل بند توسط شهرداری کوت عبدالله بسته شده است.

کسانی که قصد عزیمت به آبادان دارند از مسیر دوم یعنی جاده کوت نواصر به سمت آبادان بروند.

برقراری ارتباط با پلدختر؛ عملیات امدادرسانی آغاز شد

بارش‌های سیل‌آسا که از پنجم فروردین در شهرستان پلدختر شروع شده‌بود، این شهرستان را در وضعیت بحران قرار داد و سیلاب خسارات بی‌شماری به تأسیسات، ابنیه، خطوط تلفن، روستاها، دام و مزارع پلدختر وارد کرد.

طغیان رودخانه کشکان، شهر معمولان و روستا‌های پلدختر را به‌زیر آب برد و راه‌های ارتباطی تمام شهرستان پلدختر را قطع کرد، به‌طوری‌که هیچ خبری از مردم سیل‌زده این شهرستان در دسترس نبود.

صارم رضایی از آغاز امدادرسانی به شهرستان پلدختر خبر داد و اظهار داشت: در شب گذشته با اقداماتی که برای امدادرسانی به این شهرستان انجام دادیم، توانستیم کورسویی از امداد را برای پلدختر پیدا کنیم.

وی افزود: ۴۵ نیروی عملیاتی هلال‌احمر لرستان را به شهرستان پلدختر اعزام کرده و این نیرو‌ها در حدود ساعت ۲ بامداد به شهرستان پلدختر رسیدند و هم‌اکنون در این شهرستان مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات نجات و جست‌وجو و تأمین امکانات برای سیل‌زدگان پلدختر در حال انجام است، عنوان کرد: صبح امروز استاندار لرستان به‌همراه دیبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با بالگرد به این شهرستان اعزام شدند تا از نزدیک در جزیان جزئیات امدادرسانی قرار بگیرند.

خطری از سد «دویرج» مردم موسیان را تهدید نمی‌کند

علی پوراحمد در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: مردم بخش موسیان در شهرستان دهلران نگران سد دویرج نباشند، زیرا هیچ خطری در اثر سرریز شدن این سد مردم منطقه را تهدید نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت:با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی برای سد ایجاد نشده است، وهم اکنون با فروکش کردن بارش‌ها سرریز سد نیز در حال کم شدن و رسیدن به وضعیت نرمال است.

وی تاکید کرد و افزود: وضعیت سد در شرایط طبیعی است و جای هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد.

سیزدهم فروردین کدام استان‌ها بارانی هستند؟

امروز در جنوب فارس، شمال کرمان، غرب هرمزگان، جنوب بوشهر، برخی نقاط آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کرمانشاه و غرب کردستان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی کرد.

همچنین در ارتفاعات شمال غرب کشور برف می‌بارد و بارش امروز در نواحی مرکزی و جنوبی فارس شدت بیشتری دارد.

براساس این گزارش در استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و یزد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از سوی دیگر امروز در برخی ساعات در استان‌های قم، سمنان، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان و فارس وزش شدید باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین مرکز و شرق خلیج فارس امروز مواج است.

شهر‌های مرکزی استان مازندران در معرض سیلاب

سیلاب، رانش زمین، ریزش کوه، برف و تگرگ پدیده طبیعی که از روز‌های پایانی اسفند ۹۷ تاکنون مردم استان‌های شمالی کشور را دامنگیر خود کرده است.

این پدیده‌های طبیعی که سبب مرگ و میر تعدادی از شهروندان و مسافران در مازندران شده است به همراه خود تخریب‌هایی به ابنیه مردم، بنا‌های تاریخی، پل‌ها، سردهنه و کوه‌های استان ایجاد کرده است.

شامگاه یکشنبه ۱۲ فروردین ماه پس از اخطاریه اداره کل مدیریت بحران و هشدار‌های هواشناسی مازندران، بارش‌های شدید باران در مناطق مرکزی و جنوبی مازندران در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان نظیر سوادکوه سبب وقوع رانش‌های متعدد در این منطقه شده به گونه‌ای که دستور خروج سکنه برخی از روستا‌های این منطقه از سوی مسئولان شهرستان صادر شده است.

از حوالی شامگاه یکشنبه بارش‌های سیلابی در شهرستان سوادکوه که از غرب مازندران به مرکز و جنوب استان رسیده سبب طغیان چندین رودخانه در زیرآب، شیرگاه و قائم‌شهر شده است که احتمال طغیان تلار رود را دو چندان کرده است.

طغیان شدید رودخانه‌ها در بخش بلده نور

بارش شدید باران در بخش بلده شهرستان نور موجب طغیان شدید رودخانه‌ها شده است. البته جریان آب در اغلب رود خانه‌های شهرستان جریان شدید دارد. ریزش بهمن در مسیر بردون به طاهرکلا موجب قطع شدن آب آشامیدنی چهار روستای مسیر شده است.

رانش زمین نیز در منطقه لاویج بخش چمستان نور ریزش سنگ در گلندرود سبب شده تا این مسیر‌ها خطرناک باشد.

بارش شدید باران همچنین تخریب قسمتی از دیوار مسجد جامع روستای نج بلده نور شد. این مسجد یکی از مساجد تاریخی استان مازندران بوده و در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

علی شادمان، فرماندار نور با اشاره به اینکه با توجه به طغیانی بودن رودخانه‌ها خطر ریزش کوه بسیار بالا است، گفت: مسیر سیاه‌سنگ به بلده به دلیل ریزش برف به ارتفاع دو متر در روز‌های گذشته مشکلی برای عبور و مرور ندارد، اما به دلیل لغزندگی مسدود شده است.

رودخانه‌های چالوس در آستانه طغیان

فرماندار چالوس نیز با اشاره به اینکه شدت بارندگی در غرب مازندران بویژه در بالادست و سیاه بیشه به اوج خود رسیده است، گفت: با توجه به آب شدن برف‌ها و شدت بارندگی، سطح رودخانه‌ها در حال افزایش است و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های شهرستان بخصوص در بالادست وجود دارد.

محمد ناصر زندی افزود: حتمال طغیانی شدن رودخانه‌ها وجود دارد و توصیه ما به مردم این است که در حاشیه رودخانه‌ها نمانند و خانه‌ها خود را که نزدیک به رودخانه است تا رفع خطر ترک کنند.

پرهیز از تردد غیرضرور در محور‌های کوهستانی رامسر

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در گفت‌وگویی اظهار داشت: مسافران از تردد غیرضروری در محور جواهرده و جنت رودبار خودداری کنند. با توجه به بارش شدید باران و شرایط جوی نامناسب و امکان ریزش سنگ و کوه شهروندان و گردشگران از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های جواهرده و جنت رودبار خودداری کنند.

وی بیان کرد: مردم در ۱۳ فروردین روز طبیعت از توقف در حاشیه رودخانه‌ها جلوگیری کنند تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود.

دو محور در تنکابن مسدود شد

سیدامیر حسینی جو، معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن گفت: بر اثر ریزش سنگ در محور روستای خانیان سه‌هزار در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن این محور مسدود شد که هم اکنون تیم‌های امدادی راهداری به سمت منطقه اعزام شده‌اند.

وی افزود: محور روستای آهکچال به بالابند نیز دچار رانش عرضی شد که با نصب علائم راهداری، همچنان تردد در این محور با مشکل مواجه است.

حسینی جو گفت:: تشدید بارندگی و افزایش آب سبب آبگرفتگی برخی معابر نیز شده است، در مسیر روستای چناربن و نیز شهرک آرامش با انسداد سردهنه له‌له بند آبگرفتگی رخ داد که با اعزام نیرو‌ها و اقدامات اورژانسی مشکل مرتفع شد.

تخلیه چند منزل مسکونی در سوادکوه

یزدانی فرماندار شهرستان سوادکوه نیز با اشاره به اینکه بر اثر طغیان رودخانه تلار چند منزل مسکونی در زیرآب تخلیه شده است، گفت: بر اثر بارش شدید باران و برف در ارتفاعات، سیل از رودخانه تلار وارد شهر زیرآب و چند منزل مسکونی شده است.

وی افزود: راه دسترسی روستا‌های دراسله، شش رودبار، سی پی، پیرنعیم، سوخته سرا، اتو، لاجیم، ولیلا، لولاک و ززول بسته شده است.

تخلیه یک روستا در بابل

قربان‌علی، ولی زاده بورا، فرماندار ویژه بابل نیز گفت: به لحاظ بارش‌ها در شهرستان و امدادرسانی به شهر‌های اطراف، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در شهرستان بابل را آماده‌باش دادیم.

وی افزود:تردد خودرو‌ها در جاده ساحلی بابل در محدوده پل درزی‌کلا، پل تاریخی محمدحسن‌خان و پل موزیرج را برای طغیان احتمالی رودخانه بابل‌رود مسدود کردیم. روستای برجی‌خیل لنگور از توابع بخش مرکزی بابل با ۲۵ خانوار تخلیه شد.

تخلیه منازل مسکونی بر اثر طغیان رودخانه تلار در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز با بیان اینکه بر اثر طغیان رودخانه تلار چند منزل مسکونی تخلیه شده است، گفت: بر اثر بارش شدید باران و برف در ارتفاعات شهرستان سوادکوه سیل عظیمی از رودخانه تلار وارد شهر زیراب و چندین منزل مسکونی نیز تخلیه شد.

دبی آب سد سیمره در حال افزایش است

کیانوش محمدنژاد در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت:از ساعت ۰۱ بامداد امروز با باز شدن دریچه‌های سد سیمره دبی آب این رودخانه به ۸۰۰ متر مکعب رسده است.

فرماندار دره‌شهر گفت: افزایش سطح آب تا ساعت ۶ صبح به مرور انجام می‌گیرید و دبی آب رودخانه سیمره هم اکنون ۶۰۰ متر مکعب است.

وی با هشدار به روستا‌های مسیر افزود: علی رغم تمهیدات ایمنی پیش بینی شده است تاکید به عدم تردد روستائیان در این مسیر را داریم.

دستور تخلیه مناطق پرخطر در دزفول صادر شد

محمد حیدری در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول که شامگاه روز سه شنبه در سالن جلسات فرمانداری با حضور تمام مسئولان شهرستان دزفول برگزار شد، اظهار داشت: هیچ فردی حق به تعویق انداختن تصمیمات برای کسب تکلیف و مجوز از مقامات مافوق نداشته؛ تصمیم‌گیرنده اصلی رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران است.

وی با اشاره به شرایط فوق العاده حاکم در کل استان خوزستان گفت: باید از تمام پتانسیل و ظرفیت‌های داخل شهرستان استفاده و شرایط را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه شرایط بالا دست سد دز در لرستان متغیر است، گفت: حوضه آبریز ما در لرستان وضعیت مناسبی نداشته و ورود این حجم از آب به خوزستان مناطق آسیب پذیر را تحت شعاع قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری دزفول با دستور تخلیه روستا پیروزی بخش مرکزی تشریح کرد: برای حفط جان اهالی این روستا بعد از پایان جلسهکار تخلیه روستای پیروزی انجام شود و شهرداری اتوبوس‌های لازم را برای جا به جایی اهالی این روستا در نظر بگیرد و مردم روستا پیروزی را در حسینیه و سالن ورزشی شهرک بهشتی منتظری، حسینیه شهر امام و زینبیه شهرصفی آباد و نیز سایر مکان‌های مورد نظر آموزش پرورش دزفول اسکان‌دهی شود.

فرماندار دزفول ادامه داد: شرکت‌های شهید بهشتی و شهید رجایی برای تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها کمک کنند و جهاد کشاورزی و امورعشایر اقدامات لازم را برای جا به جایی دام روستا‌ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه هشت روستا شهرستان که در معرض سیلاب بوده تخلیه شده است، افزود: در این باره مناطق بالای ۴۰ درصد خطر در معرض سیلاب؛ تخلیه شوند.

وی با اشاره به دغدغه و نگرانی اهالی روستا‌های تخلیه شده، گفت: اهالی روستا‌های تخلیه شده نگران اموال خود هستند که در این باره نیرو انتطامی با همکاری بسیج به مردم این مناطق اطمینان خاطر بدهند که حافظ اموال آن‌ها هستند؛ تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سرقت و اموال آن‌ها بکار بگیرید.

حیدری در ادامه افزود: در این باره از بسیج درخواست می‌شود با کمک نیروی انتظامی یک لایه پوششی برای تامین امنیت روستا‌ها ایجاد کرد و گلوگاه‌های ورودی و خروجی روستا‌ها را کنترل کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌ها ۳ ماه دستگاه‌های مختلف عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی سپاه و ارتش برای ترمیم سیل بند‌های زاویه‌ها تلاش خود را کردند در حال حاضر شهرستان هیج مشکل در خصوص سیل بند‌ها ندارد.

فرماندار دزفول گفت: باید شرایط حساس کنونی را درک و برای هرگونه وضعیتی خود را آماده کنیم. مردم فردا ۱۳ فرودین روز طبیعت برای استفاده از طبیعت به حاشیه رودخانه‌ها و جاده‌های ساحلی خواهند رفت در این باره هشدار‌ها به گونه‌ای به مردم داده شود که ایجاد نگرانی نشود.

وی ادامه داد: تمام قایق‌ها و ماشین آلات در نظر گرفته شده و برای امدادرسانی یکجا مستقر شوند.

حیدری با اطمینان خاطر به شهروندان نسبت به آب آشامیدنی دزفول گفت: آب آشامیدنی شهرستان از طریق حلقه‌های چاه تامین می‌شود و هیچ خطری و آلودگی آن را تهدید نمی‌کند.

سرپرست فرمانداری گفت: شرکت‌های گاز، برق و آب و فاضلاب آمادگی لازم را در شرایط ضروری داشته و تلاش خود را برای جلوگیری از قطعی این خدمات بکار گرفته تا در بحران سیل با بحران دیگری در شهرستان مواجه نشویم.

سرپرست فرمانداری دزفول گفت: پلیس راه پل سوم را برای تردد نیرو‌های امدادی در شرایط بحرانی مدنظر خود قرار دهد تا با مشکلی مواجه نشویم.

معاون خدمات شهری شهرداری دزفول محمد ابوحلاج در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول، ادامه اظهار داشت: ۶۸ خانوار در کمپ نوروزی شهرداری دزفول مستقر هستند. کارخانه آسفالت شهرداری برای استقرار دام‌های سنگین عشایر در نظر گرفته شده است و همچنین اطلاع رسانی و نصب بنر‌های هشدار‌ها برای دور شدن از مناطق پرخطر دزفول انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول حجت اله آریایی در ادامه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول اظهار داشت: باتوجه به بارش‌های شدید در شهرستان در این باره حداقل تخریب را در باقت قدیم نسیت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: مهمترین دغدغه میراث فرهنگی پل قدیم شهرستان دزفول است تصاویر و گزارشات پل به صورت روزانه برای استان ارسال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول یوسف پریدار درباره وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده دزفول، اظهار داشت: مشکلی در حوزه درمان در شهرستان نداشته و در حوزه بهداشت، تیم‌های پزشکی بازدید و هشدار‌ها لازم را درباره موازین بهداشتی مرتب به روستا‌های مناطق سیل زده دزفول گفته شده است.

۴۴ روستا در استان خوزستان تخلیه شد

غلامرضا شریعتی امشب در پایان جلسه ستاد بحران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در استانداری خوزستان در گفت و گو با شبکه سیمای خوزستان اظهار داشت: تا کنون ۴۴ روستا در استان تخلیه شده و ۱۰ روستا در حال تخلیه هستند.

وی افزود: با توجه با شرایط بحرانی و بارش‌های سنگین باران در استان‌های بالادست و سرریز این باران‌ها به استان خوزستان ما ضمن تنظیم سد‌های استان باید مراقب روستا‌ها و شهر‌های پایین دست باشیم و اگر خطری مردم تهدید کند ما باید مردم را از مناطق پر خطر جابجا کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: طبق برآورد‌های که شده باید ۷۱ روستا تخلیه شوند که ۴۴ روستا کاملا تخلیه و ۱۰ روستا در حال تخلیه، اما مابقی در شرایط خطرناکی قرار ندارند.

وی گفت: روستا‌های باقی مانده هم را در جهت حفظ جان مردم تخلیه خواهیم کرد.

شهر خرم‌آباد در محاصره آب قرار گرفت

با توجه به بارش‌های شدید باران و طغیان رودخانه‌ها شهر خرم‌آباد در محاصره آب قرار گرفت و بسیاری از منازل مسکونی سطح شهر دچار آبگرفتگی شد و همچنین به بسیاری از زیر ساخت‌های شهری خسارت وارد شد.

محور ایلام به حمیل کماکان مسدود است

سرهنگ رضا همتی زاده درگفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: برخلاف انتشار خبر بازگشایی محور ایلام، حمیل به کرمانشاه در فضای مجازی این محور همچنان بسته است.

فرمانده پلیس راه ایلام گفت: دلیل ایمن نبودن، این محور، عامل مسدود بودن آن است و مسیر تردد برای جایگزین مسیر ایلام، ایوان، قلاجه به کرمانشاه تعین شده است.

خسارت ۳۲۰۰ میلیارد ریالی سیل به راه‌های مازندران

سیدمحمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: تمام اکیپ‌ها در حوزه پیمانکاران، راهداری و بسیج سازندگی آماده بوده و عملا مرخصی‌ها لغو شده است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده در این ایام پایانی سفر‌های نوروزی محور کندوان یکطرفه بوده و در هراز از آبسک تا تهران مسیر یک‌طرفه است. محور سوادکوه به شکل دوطرفه ترافیک در جریان است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: برای نقاط گلوگاهی پرترافیک استان تدابیری اندیشیده شده و راه‌های جایگزینی در نظر گرفته شده که در مواقع پیک از آن محور‌ها به عنوان جایگزین بهره ببریم. در بحث ورود به استان مشکلی وجود نداشت و سعی بر این است که در خروج از استان مشکلی نباشد تا مسافران نوروزی با ایمنی کامل به مقصد‌های خود برسند.

نظری ادامه داد: مردم با خیال آسوده و بدون نگرانی مدیریت سفر خودشان را انجام دهند و تا روز جمعه روی کمک‌های راه و شهرسازی در طول جاده‌ها حساب کرده و هرگونه مشکلی را با ۱۴۱ تماس گرفته تا در خدمت آن‌ها باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره برآورد زمانی بابت اصلاح، تعمیر و ترمیم خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان، گفت: در حوزه ساخت مسکن، ستاد بازسازی در استان تشکیل شده و از چهارم فروردین، بانک‌های ملی و مسکن شروع به پرداخت کمک‌های بلاعوض کردند. کمک‌ها بسته به خسارت تا سقف پنج میلیون تومان بود و افرادی که خسارت ۱۰۰ درصد دیده بودند تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان برای آن‌ها در نظر گرفته شد. در این زمینه طبق آماری که از چهارم فروردین تاکنون داشتیم بیش از سه هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات از بانک‌های استان دریافت شده است.

نظری بیان کرد: خسارتی که به مازندران در بخش راه و راه آهن رخ داده، جمعا ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است. در این سیل ۵۲ کیلومتر از مسیر در اثر ریزش‌ها حرکت کرده است و در این میان ۱۹ پل از ۳۰ پل موجود در استان آسیب ۱۰۰ درصدی دیده است.

وی ادامه داد: ۳۷۴ نقطه از نقاط روستایی دچار رانش شده‌اند. در بحث ریل حدود ۵ کیلومتر دچار آبگرفتگی شده است و این در بحث خسارت آخرین وضعیتی است که در استان گزارش شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه تمام راه‌های روستایی استان باز است، تصریح کرد: برای نقاطی که در محور‌های استان دچار رانش شدند مسیر‌های جایگزین معرفی شده و با کمک همه همکاران راهداری و پیمانکاران شاغل در راه و شهرسازی و بهره‌گیری از امکانات آن‌ها این نقاط آماده شدند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار