کد خبر: 950068
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
امیر قطر نشست سران اتحادیه عرب به میزبانی تونس را در در اعتراض به سخنان «ابوالغیط» ترک کرد.
جوان آنلاین: شبکه المیادین گزارش داد که «تمیم بن حمد»، امیر قطر سی‌امین نشست سران اتحادیه عرب را بدون ایراد سخنرانی خود ترک کرد.

این شبکه اعلام کرد که امیر قطر در اعتراض به اظهارات «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب این نشست را ترک کرده و حاضر به سخنرانی در این نشست نشده است.

پیشتر شبکه «روسیا الیوم» به نقل از «رادیو موزاییک» تونس گزارش داد که تمیم بنا به دلایل نامعلومی محل نشست سران اتحاده عرب را ترک کرده است.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) نیز خروج امیر این کشور نشست امروز اتحادیه عرب را ترک کرد و اعلام کرد که تمیم بن حمد طی پیام تلگرافی از «باجی قائد السبسی»، رئیس جمهوری تونس به دلیل میزبانی این کشور از نشست اتحادیه تقدیر و تشکر کرده است.

دبیر کل اتحادیه عرب طی سخنرانی خود در سی‌اُمین نشست سران این اتحادیه ایران و ترکیه را به «مداخله در امور داخلی کشور‌های عربی» متهم کرد.

او مدعی شد: «دخالت‌هایی از سوی همسایگان به ویژه ایران و ترکیه در منطقه [عربی]ما صورت می‌گیرد. به همین دلیل، این مسئله باعث پیچیده‌تر و طولانی شدن بحران‌ها شده و دست‌یابی به راه حل را سخت کرده است».

ابو الغیط ادامه داد: «ما به مفهومی جامع برای مشخص کردن اولویت‌های امنیت ملی عربی نیاز داریم؛ زیرا این امنیت قابل تجزیه نیست؛ مداخلات ایران و ترکیه باعث تشدید بحران‌های عربی شده و باید در مقابل مداخلات منطقه‌ای بایستیم».

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین پنجم ژوئن (۲۰۱۷) قطر را به حمایت مالی از تروریسم و جنبش‌های مقاومت در منطقه متهم کرده و علاوه بر تحریم این کشور دست به محاصره آن زده‌اند.

طی این مدت، ترکیه برای حمایت از خاندان حاکم قطر در این کشور نیروی نظامی پیاده کرد و ایران نیز آسمان خود را برای ارسال کمک‌های ترکیه و همچنین ارسال مواد غذایی به قطر در اختیار دوحه گذاشت.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار