کد خبر: 949966
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مانگلدی ضمیر، فرماندار شهرستان آق قلا گفت: در سیلاب اخیر ۷۰ درصد از سطح شهر آق قلا دچار آبگرفتگی شده بود که در حال حاضر این میزان به حدود ۳۰ درصد رسیده است.
جوان آنلاین: مانگلدی ضمیر فرماندار شهرستان آق قلا با اشاره به روند کاهشی ارتفاع آب، اظهار کرد: در محله‌های کل آباد، حکیم آباد، عیدگاه، تازه آباد، زمین شهری و استاندارد همچنان آب وجود دارد، البته ارتفاع آب در برخی از این مناطق از ۳ متر به یک متر کاهش پیدا کرده است.

ضمیر در خصوص علت خارج نشدن آب از این مناطق پس هشت روز از وقوع سیلاب، افزود: بدلیل اینکه شتاب برون رفت آب از رودخانه کند است، برخی از محله‌ها همچنان درگیر آبگرفتگی هستند. باید از پایین دست آب خارج شود تا مشکل این محلات نیز به طور کامل برطرف شود.

وی گفت: در محله زمین شهری بدلیل سیستم فاضلابی که وجود داشت، حدود یک متر برگشت آب از رودخانه را داشتیم که در حال حاضر تخلیه آب از طریق پمپ‌ها در حال انجام است.

فرماندار آق قلا در ادامه در خصوص وضعیت راه‌های ارتباطی، گفت: جاده آق قلا به گنبدکاووس بازگشایی شده و لاین دیگر مسیر گرگان به آق قلا نیز تا ظهر امروز باز می‌شود.

ضمیر خاطرنشان کرد: امیدواریم مسیر آق قلا به اینچه برون با کمک ارتش جمهوری اسلامی تا امشب بازگشایی شود.

بازدید هوایی رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح از مناطق سیل‌زده گلستان در روستای «سقریلقی» آق‌قلا

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح وارد گلستان شد، از مناطق سیل‌زده این استان بازدید هوایی کرد. همچنین قرار است تا لحظاتی دیگر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از سقریلقی شهرستان آق‌قلا که با گذشت ده روز همچنان درگیر سیلاب است، بازدید کند.
 
جدیدترین اخبار از امدادرسانی در گلستان

حضور میدانی و بازدید زمینی از مناطق سیل‌زده استان گلستان و شرکت در جلسه فرماندهان عالیرتبه نیرو‌های مسلح در استان گلستان از دیگر برنامه‌های سفر سرلشکر باقری به استان است.

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به واحد‌های صنعتی گلستان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان با بیان اینکه به دلیل بارش شدید و سیلاب هر سه فاز شهرک صنعتی آق قلا دچار خسارت و آبگرفتگی شد، گفت:خسارت اولیه به واحد‌های صنعتی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و همچنین ۳۰ میلیارد تومان هم به بخش‌های تصفیه خانه، پست برق و گاز و چاه‌های فاضلاب خسارت وارد شده است.
 
سیل

۲۵۶ مدرسه گلستان بر اثر سیل خسارت دید

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سیل اخیر گلستان ۲۵۶ مدرسه خسارت دید، حتی در یکی از مدارس گنبدکاووس بیش از یک متر آب در مدرسه و کلاس‌ها قرار داشت که مدیر این مدرسه علاوه بر تخلیه آب و تمیز کردن آن، پانسیون دانش آموزی برای حضور بچه‌ها در مدرسه و مطالعه برای کنکور را ایجاد کرد.

بازگشایی محور گنبد به کلاله

میرصالحی رییس مرکز مدیریت راه‌های استان گلستان گفت: محور گنبد به کلاله که به دلیل طغیان گرگانرود تا اطلاع ثانوی بسته شده بود، بازگشایی شد.

صدور بیمه نامه المثنی برای سیل زدگان گلستان

شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان گلستان طی اطلاعیه شماره ۲ خود به موضوع بیمه نامه‌های مفقودی پرداخته و به بیمه گذاران اطمینان خاطر داده که حقوقشان نزد شرکت‌های بیمه محفوظ خواهد بود و به آسانی می‌توانند المثنی دریافت کنند.

تداوم قطعی آب در ۱۲ روستای استان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان با بیان اینکه از این تعداد ۶ روستا در شهرستان آق قلا، ۴ روستا در شهرستان کلاله و ۲ روستا در شهرستان مینودشت قرار دارد، ادامه داد: در شهرستان آق قلا مشکل تاسیساتی نداریم، اما به دلیل احتمال آلودگی آب و بروز بیماری شبکه را از مدار خارج کرده‌ایم تا سلامت مردم تهدید نشود، اما توزیع آب بسته بندی و ۱۲ تانکر آبرسان را در منطقه داریم.
 
جدیدترین اخبار از امدادرسانی در گلستان

۷ استان به عنوان معین در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده پای کار آمدند

سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هفت استان به عنوان استان‌های معین برای امدادرسانی به کمک استان گلستان آمدند که استان خراسان رضوی مسئولیت امدادرسانی به گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه را برعهده دارد.

پیام تسلیت وزیر کشور به خانواده‌های داغدار

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جانباختن تعدادی از گلستانی‌های امدادرسان در حادثه واژگونی قایق را تسلیت گفت.

ورود رواناب به روستای حاجی آباد کنترل شد

قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی گفت: با کمک نیرو‌های مردمی و با دیوار چینی اطراف روستا از ورود رواناب به داخل روستا جلوگیری شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
0
باید کاری کرد در سیل های آینده ،از برگشت آب از رودخانه جلوگیری شود،آقای فرماندار.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار