کد خبر: 949895
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد:
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با همکاری و مساعدت تولیت آستان قدس رضوی ۲ پارکینگ موقت در میدان فردوسی و خیابان مصلی به صورت رایگان در ایام نوروز در اختیارزائران و مجاوران قرار خواهد گرفت.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در این خصوص افزود: طی توافقی که با آستان قدس داشته‌ایم مقرر شد ۲ زمین یکی واقع در میدان فردوسی مقابل آپارتمان‌های مرتفع و دیگری واقع در مصلی به عنوان پارکینگ موقت بصورت رایگان دراختیار زائران و مجاوران قرار گیرد.

وی افزود: همچنین ۶ پارکینگ نیز در خیابان دانش، نخریسی، زمین‌های خالی اطراف حرم مطهر و پارکینگ‌های شهرداری مشهد درمیدان شهدا با ظرفیت ۸ هزار خودرو برای استفاده شهروندان آماده شده است که استفاده ازاین شش پارکینگ رایگان نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر تعدادی از خطوط منتهی به حرم مطهر که روزانه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر را جابجا می‌کنند از ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین ماه بصورت رایگان خدمات رسانی می‌کنند اظهارکرد: بر این اساس خط یک بی آرتی، خط ۳ بی آرتی خط ۱۲ وخط ۵۰ زائران و مجاوران را به مدت ۵ روز رایگان جابجا خواهند کرد.

کاظمی تصریح کرد: در ایام نوروز بگونه‌ای برنامه ریزی شده تا اتوبوس‌های این خطوط مقابل پارکینگ‌های مصلی، میدان فردوسی و.. ایستگاه داشته باشند تا زائران و مجاوران خودرو‌های شخصی خود را رایگان پارک و با استفاده از اتوبوس به حرم مطهر مشرف شوند.

معاون حمل ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با تشکر از همکاری قائم مقام آستان قدس رضوی بابت در اختیار گذاشتن زمین برای ایجاد پارکینگ موقت گفت: طی تفاهمی با آستان قدس برای جابجایی زائرانی که در اقامتگاه‌های زائر شهر رضوی حضور دارند از منطقه طرق به حرم مطهر اتوبوس رایگان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین برای جابجایی زائرانی که در بوستان زائر پذیر غدیر اقامت می‌کنند به حرم مطهر نیز تعدادی اتوبوس در نظر گرفته شده است که بصورت رایگان خدمات رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: هدف از اختصاص پارکینگ و اتوبوس رایگان از سوی شهرداری و آستان قدس در ایام نوروز برای خدمات رسانی به زائران ومجاوران کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر است.

کاظمی به بازگشایی رینگ‌های برگشت ورودی‌های حرم مطهر از دوم فروردین ۹۸ اشاره کرده و ادامه داد: با همکاری آستان قدس رضوی از روز دوم فروردین ماه رینگ‌های برگشت ورودی‌های حرم مطهر که از ابتدای سال جاری مسدود شده بود به روی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها بازگشایی خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: با توجه به حضور زائران و مجاوران هنگام سال تحویل درحرم مطهر خطوط یک و ۲ قطار شهری به همراه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از صبح ۲۹ اسفند تا ۳ بامداد اول فروردین ۹۸ سرویس دهی خواهند کرد.

وی به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول فروردین در حرم مطهر اشاره کرد و افزود: بر همین اساس و برای رفاه حال شهروندان وزائران خطوط اتوبوسرانی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر تقویت و سر فاصله زمانی رسیدن قطار‌ها در خط یک و دو قطارشهری به ایستگاه‌ها به ۴ دقیقه کاهش خواهد یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار