کد خبر: 949872
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
ویدئو منتشر شده توسط شرکت جگوار، نحوه قرارگیری درست پشت فرمان را از نظر ایمنی و ارگونومی شرح می‌دهد.
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: شرکت جگوار به‌تازگی ویدئویی را منتشر کرده که در آن نحوه نشستن درست در پشت فرمان به‌طور دقیق شرح داده می‌شود. این حالت قرارگیری نه‌تن‌ها از نظر ارگونومیکی و وضع اندامی بلکه از نظر ایمنی و کنترل هم مناسب است. حتی اگر تاکنون از وضعیت نشستن خود پشت فرمان راضی بوده‌اید، دیدن این ویدئو برایتان خالی از لطف نخواهد بود. این ویدئو با کمک دکتر استیو ایلی، رئیس بخش پزشکی جگوار تهیه شده و در آن نحوه نشستن صحیح پشت فرمان در هنگام رانندگی به‌صورت گرافیکی توضیح داده می‌شود.
 
تعداد بازدید : 104
اولین نکته در این ویدئو کمی شما را شوکه می‌کند. در نکته اول آمده که جیب‌های پر در نحوه نشستن شما تاثیر منفی می‌گذارد و باید آن‌ها را خالی کنید. البته این نکته خیلی مشکل ساز نخواهد بود، زیرا در کابین خودرو‌های امروزی محل‌ّهای مختلفی برای قرار دادن وسایل کوچک و اضافی وجود دارد. در مرحله بعدی، راننده باید تا جایی که امکان دارد به قسمت پشتی صندلی تکیه بدهد و در حالتی تقریبا عمودی قرار بگیرد.
 
نحوه قرارگیری باید طوری باشد که نشیمنگاه کاملا به قسمت پایینی صندلی، و پشت کاملا به قسمت بالایی صندلی تکیه داده شود. به‌علاوه قسمت بالایی پشت‌سری هم باید با قسمت بالایی سر مماس باشد. نحوه قرارگیری پا‌ها باید به‌طوری باشد که هیچ‌گونه فشاری را در قسمت ران احساس نکنید. در هنگام تنظیم فاصله پدال، پا‌ها باید به‌گونه‌ای قرار بگیرند که زنو کمی خم شده باشد. در نکته بعدی نحوه گرفتن فرمان شرح داده می‌شود که در آن آرنج‌ها باید در حالت خم و با زاویه باشند. نکته هشتم به بررسی حالت شانه‌ها اشاره می‌کند که باید در حالت تماس دائمی با صندلی باشند. با رعایت کردن این نکات، نه‌تن‌ها می‌توانید از آسیب‌ها و درد‌های مفصلی و عضله‌ای جلوگیری کنید، بلکه راحتی و ایمنی را هم برای خود به‌ارمغان خواهید آورد. با وجود اینکه اصولا این دست ویدئو‌ها توسط خودروساز‌ها منتشر نمی‌شوند، اما جگوار به‌خوبی نحوه نشستن درست در پشت فرمان را شرح داده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
بسیار بسیارجالب بود آفرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
0
باسلام. ممنون از مطالب مفید و خوبتون واساسا اختصاص صفحه ای به نام سبک زندگی. خدا خیرتون بده. تشکروسپاس فراوان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار