کد خبر: 949818
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه این استان در مسیر تردد ۱۴‌استان قرار دارد و عبور مسافران از جاده چالوس به سمت شهر‌های شمالی همواره با ترافیک‌های سنگین همراه است از ضرورت ایجاد کمپ‌های استراحت مسافران در این مسیر‌ها خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، سردار عباسعلی محمدیان در نشست خبری روز گذشته خود گفت: سال گذشته ۵۵۶‌میلیون تردد در استان البرز ثبت شده است در حالی که زیرساخت‌های این استان متناسب با رشد سفر‌ها نیست. وی ادامه داد: قرار است آزاد‌راه همت و شهید خرازی، شهر کرج را به عنوان کمربندی دور بزند و به آزاد راه کرج - قزوین متصل شود که منجر به کاهش ترافیک در استان البرز می‌شود. وی به مسافرانی که قصد سفر از مسیر‌های این استان به سمت شهر‌های شمالی را دارند توصیه کرد هنگام رانندگی سعه‌صدر کافی را داشته باشند؛ چراکه ویژگی جاده چالوس این است که چهار لاین خودرو داخل ورودی آن می‌شوند و این موضوع سبب ترافیک سنگین در مسیر می‌شود به عنوان مثال نوروز‌۹۷ برخی رانندگان بیش از سه‌ساعت فقط در ورودی جاده چالوس معطل ماندند. همچنین به علت شرایط جوی و ریزش بهمن جاده چالوس گاهی مسدود می‌شود که رانندگان باید برای تردد در این محور زنجیرچرخ، لباس گرم و خوراکی همراه خود داشته باشند. سردار محمدیان گفت: زمانیکه جاده چالوس را یک‌طرفه می‌کنیم حوادث به دلیل عدم شناخت رانندگان از جاده چند برابر می‌شود. رئیس پلیس استان البرز گفت: برای تردد آسان مسافران تسهیلات نوروزی امسال امکانات جدیدی وارد محدوده جاده چالوس کردند و در محدو‌ده‌هایی که امکان سقوط بهمن است، تجهیزات مستقر شده‌است، بخش زیادی از جاده چالوس تحت پایش تصویری قرار گرفته و تمام مأموران پلیس راه، راهور و گشت‌های کلانتری به دوربین‌های انفرادی روی لباس مجهز شدند.
وی افزود: یکی از نیازمندی‌های جاده چالوس ایجاد کمپ‌هایی است که مردم در آن استراحت کنند که اکنون به شکلی که در سایر راه‌ها وجود دارد، این امکانات تعبیه نشده، اما در طول مسیر دو مکان برای اسکان اضطراری درنظر گرفته شده است که در صورت بروز حادثه می‌توان نسبت به اسکان اضطراری اقدام کرد. سردار محمدیان درباره تأمین امنیت مناطق حاشیه‌ای شهر کرج هم گفت: در استان البرز از تمام قومیت‌ها سکونت دارند، تراکم جمعیت در استان البرز ۱۱ برابر کشور است، از نظر مهاجرت رتبه اول کشور را داریم که طبیعتاً نقاط حاشیه‌ای در آن ایجاد می‌شود که برای سالم‌سازی این نقاط اقداماتی انجام دادیم، اما متأسفانه آمار نزاع در استان البرز بالا و دو تا سه برابر آمار کشوری است. سردار محمدیان در پاسخ به سؤالی درباره کمبود تجهیزات در استان البرز، یادآور شد: هر چه سیستم‌ها کامل‌تر باشد به پلیس کمک شایانی می‌کند، جز در مرکز استان سیستم کنترل دوربینی ضعیف است، پلیس هر ساله نیازمندی‌های پایش تصویری و نقاط حادثه‌خیز را شناسایی کرده و برای رفع آن به مبادی مربوطه اعلام می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار