کد خبر: 949797
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
دبیر پنجمین جشن هفته هنر انقلاب در حالی اسامی ۱۴نامزد اولیه کسب عنوان «چهره سال هنر انقلاب» را اعلام کرد که تعداد نویسندگان در این فهرست بیش از هنرمندان دیگر است!
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در لیست ارائه شده نامزد‌های اولیه برای کسب چهره هنر انقلاب نام رضا امیرخانی به چشم می‌خورد که معیار انتخاب او اینگونه اعلام شده است: برنده جایزه یازدهمین دوره جایزه جلال در سال ۹۷ برای نویسندگی رمان «رهش»، تاثیرگذاری ادبی و جذب حداکثری مخاطب. معیار انتخاب محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان فیلم سینمایی «سرو زیر آب» نیز نگاهی نو به دفاع مقدس و حضور اقلیت‌ها در جبهه عنوان شده است. هدایت‌الله بهبودی به دلیل برنده شدن در یازدهمین جایزه جلال در سال ۹۷ برای نویسندگی کتاب «الف- لام- خمینی» و مستندسازی از وقایع مهم تاریخ انقلاب در این لیست قرار دارد. اما ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم سینمایی «به وقت شام» و پرداختن به موضوع مدافعان حرم و مبارزه با تروریسم و توفیق در جذب مخاطب گسترده در لیست قرار دارد.
کوروش زارعی به دلیل کارگردانی نمایش «مثل ماهی در خاک» و اجرا در کنگره سرداران شهید کرمان به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش سال، کارگردانی نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» با بازی هنرمندان سوری و اجرای یک ماه آن در کشور سوریه نامزد این عنوان است. معیار انتخاب محمدمهدی سیار خالق اشعار و ترانه‌های انقلابی این است که آثار وی نسبتی نزدیک با موضوعات روز انقلاب اسلامی و دغدغه‌های مردم داشته و مورد اقبال مخاطبان است. همچنین پاسخگویی بهنگام و روزآمد به مسائل اجتماعی، خلق اشعار و ترانه‌های انقلابی، جلب اقبال عمومی در اشعار عاشقانه دلیل این انتخاب است. نیلوفر شادمهری نویسنده کتاب پرفروش و جریان‌ساز «خاطرات سفیر» با تیراژ بیش از ۱۰۰هزار نسخه در یک سال نیز نامزد این عنوان است.
نام مهناز فتاحی نویسنده کتاب پرفروش و تحسین شده «فرنگیس» که مبین گوشه‌هایی مهم، اما دیده نشده از مقاومت مردمی و نقش زنان در دوران دفاع مقدس است نیز در این بین دیده می‌شود. اما پیام فضلی‌نژاد مجری و سردبیر برنامه تلویزیونی «شوکران» در نقد و تبیین اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی که در نظرسنجی‌های رسانه ملی در مرتبه پربیننده‌ترین برنامه‌های گفت‌وگو محور قرار گرفت نیز نامزد این عنوان است. معیار انتخاب محسن کاظمی نویسنده کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» خاطرات متهم دادگاه میکونوس که درباره مهم‌ترین پرونده امنیتی و بین‌المللی ۴۰ ساله انقلاب است نیز در این لیست دیده می‌شود.
نام مسعود نجابتی نیز به خاطر تاثیرگذاری در عرصه هنر تجسمی، جشنواره‌ها و رویداد‌های بزرگ هنری، آموزش هنرمندان متعهد و جوان و واکنش به وقایع مهم جهان با نگاهی هنری، توجه به کادرسازی و آموزش گسترده هنرمندان متعهد و جوان، واکنش هنرمندانه، متعهدانه و بهنگام نسبت به وقایع جهان اسلام برای کسب این عنوان به چشم می‌خورد. فاضل نظری برای دستیابی به آمار فروش بیش از ۵۰۰هزار نسخه از مجموعه شعر‌های این شاعر در سال ۹۷ و جریان‌سازی سبکی در شعر معاصر و ترویج فرهنگ کتابخوانی نامزد این عنوان است. معیار انتخاب مهدی نقویان کارگردان مستند‌های «در برابر طوفان»، «خارج از دید۲» و «ایران ۲۰»، مستندسازی و شناساندن افتخارات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌ای نوین عنوان شده است. وحید یامین پور به خاطر اجرای برنامه «جهان‌آرا» در شبکه افق، گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در رسانه و بررسی و پرداخت به مسائل روز انقلاب و چاپ کتاب پرمخاطب نخل و نارنج نامزد شده است. از میان اسامی نامبرده، پنج چهره به عنوان نامزد‌های نهایی کسب عنوان چهره سال ۹۷ هنر انقلاب متعاقباً انتخاب و اعلام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار