کد خبر: 949761
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
رئیس سازمان انرژی اتمی:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در حوزه هسته‌ای کار‌ها به‌صورت عالی پیش می‌رود؛ دو سه روز پیش بوشهر بودم و نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ در حال ساخته‌شدن است و زیرساخت‌های این نیروگاه‌ها ساخته شده است.
به گزارش تسنیم، علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز در پایان آخرین جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت صنعت هسته‌ای در سال آینده عنوان کرد: در حوزه هسته‌ای، کار‌ها به صورت عالی پیش می‌رود؛ دو، سه روز پیش بوشهر بودم و نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ در حال ساخته شدن است و زیرساخت‌های این نیروگاه‌ها ساخته شده و میلیون‌ها مترمکعب خاکبرداری شده و از هزاران تن بتن و سیمان استفاده شده، ولی بتن بعدی که مربوط به زیرساخت‌های رآکتورهاست، دو، سه ماه دیگر انجام می‌شود.

وی در خصوص فردو و اظهارات اسرائیلی‌ها درباره آن گفت: قبل از آنکه تأسیس فردو به صورت رسمی اعلام شود، ما به محمد البرادعی این مسئله را اعلام کردیم و گفتیم «ما در حال ساختن مکانی در قم هستیم»، ما گفتیم «مکانی را می‌سازیم که قابلیت مقاومت در مقابل تهاجمات دشمن را داشته باشد» لذا سایت فردو ساخته شد و این موضوع را هم به مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: البرادعی در حال رفتن به واشنگتن بود که آقای سلطانیه، سفیر وقت ایران نامه اعلام ساخت فردو را در فرودگاه به او رساند، این نامه در زمانی بود که فردو هنوز تجهیز نشده بود.

چالش‌ها ما را مقاوم‌تر و پخته‌تر می‌کند
صالحی با اظهار امیدواری برای اتفاقات خوب در سال ۹۸ گفت: سال ۹۷، سال پرچالشی برای مردم بود ولی خوبی این چالش‌ها آن است که ما را مقاوم‌تر، پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌کند تا در برابر کید و مکر دشمن، بهتر بایستیم. طول کشید تا خیلی‌ها باور کنند امریکا دشمن ماست ولی الان همه باور کرده‌اند امریکا دشمن ماست و از موافق و مخالف و از انقلابی و ضدانقلابی موافق هستند کار دولت امریکا، ظالمانه است و از ابتدا که مقام معظم رهبری تأکید داشتند به این دولت و دولتمردان امریکا نمی‌شود اعتماد کرد، این مسئله به‌خوبی دیده می‌شود و خود دستاورد بزرگی است.

از این گردنه هم عبور خواهیم کرد
معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: اکنون ایران در مدار سیاسی خود قرار دارد و این مسئله برای امریکایی‌ها قابل تحمل نیست، بنابراین ملت باید هزینه این مسئله را هم بدهد ولی اگر ما استقامت و مقاومت کنیم، یقیناً ما از این گردنه عبور خواهیم کرد و شرایط آینده، بسیار روشن و تابناک خواهد بود. وی با اشاره به درآمد‌های نفتی کشور اظهار کرد: با مقدار نفتی که ما امروز می‌فروشیم، ۸۱ میلیون نفر اداره می‌شوند ولی کشور‌های حوزه خلیج فارس، دو سه برابر ما نفت می‌فروشند و جمعیت آن‌ها دو، سه میلیون نفر هم نیست، یعنی ما اگر می‌خواستیم به نسبت جمعیت، نفت بفروشیم باید ۵۰-۴۰ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، اما کشور امروز با یک‌میلیون بشکه نفت اداره می‌شود.

متأسفانه حس فساد از اصل فساد بیشتر است
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تأکید بر لزوم مقابله با فساد در کشور با ابراز اینکه متأسفانه امروز حس فساد از اصل فسادی که انجام می‌شود، بیشتر است، خاطرنشان کرد: اگر فساد عظیمی در کشور وجود داشت مگر می‌شد با این شرایط مملکت را اداره کرد؟ با اقداماتی که در کشور انجام شده، ما در گندم و محصولات اصلی کشاورزی خودکفا شده‌ایم. در تولید بنزین، گازوئیل و گاز خودکفا شده‌ایم که این‌ها قدرت‌های بزرگی است که انجام شده و ملت روی پای خودش می‌ایستد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار