کد خبر: 949710
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
دادستان تهران با اعلام آمار هشت ماهه از شعب ویژه در دادستانی گفت: ۱۸۱ بازداشتی، ۸۴۹ ممنوع‌الخروجی و ۲۴۴ کیفرخواست صادره از جمله دستاورد‌های این دادگاه‌هاست. همچنین تا امروز حکم محکومیت ۱۵۰ نفر هم اجرا شده که چنین عملکردی در هشت ماه کار بزرگی است که فقط توسط هفت قاضی انجام شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عباس جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به فعالیت شعب ویژه نوروزی در دادستانی تهران از فعالیت شعب کشیک خبر داد و گفت: اگر پرونده‌های خاصی در این ایام وارد شود، رسیدگی می‌کنیم.
دادستان تهران همچنین با اعلام آمار در این زمینه اظهار داشت: پس از استجازه مقام‌معظم‌رهبری، شعب ویژه در دادستانی ایجاد شد که سرعت، دقت، شفافیت و قاطعیت در رسیدگی از ویژگی‌های این دادگاه‌هاست. در این ماه‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شد، ۱۸۱ بازداشتی، ۸۴۹ ممنوع‌الخروجی و ۲۴۴ کیفرخواست صادره از جمله دستاورد‌های این دادگاه‌هاست. جعفری دولت‌آبادی تأکید کرد: ۵۶۳ پرونده به دادگاه‌های ویژه در حوزه‌های مختلف از جمله ارز، سکه، خودرو، لاستیک، گوشت، موبایل و صرافی ارسال شده است که تا به امروز حکم محکومیت ۱۵۰ نفر هم اجرا شده. چنین عملکردی در هشت ماه کار بزرگی است که فقط توسط هفت قاضی انجام شده است. وی همچنین در بخش دیگری اظهار کرد: امسال به لحاظ رسیدگی‌های بزرگ در پرونده‌های قضایی، سال پرتلاشی بود. پرونده‌های بانک سرمایه، پتروشیمی، تعاونی‌های اعتبار، زحمات زیادی برای قوه‌قضائیه داشت. مردم بدانند که این قضات واقعاً شب و روز نداشتند تا پرونده‌ها را به سرانجام برسانند.

خدادادی پرونده‌های مختومه متعددی داشته است
وی درباره پرونده سلمان خدادادی با اشاره به ارسال یک گزارش مبسوط برای هیئت نظارت گفت: این فرد پرونده‌های مختومه متعددی داشته است. این پرونده به دادگاه رفت و بخشی را انکار کرد. مسائل اخلاقی اعلام آن اشکال دارد. دادگاه بخشی از ادعا‌ها را نپذیرفته است و باید بعد از اظهارنظر دیوان‌عالی اظهارنظر کرد. هرچند گزارشی را درباره این پرونده به هیئت‌نظارت بر رفتار نمایندگان هم ارائه کرده‌ایم که حکم صادره دو بخش دارد؛ یک بخش رد شده و بخش دیگر آن را دادگاه پذیرفته و حکم صادر کرده است که فعلاً نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد. دادستان تهران درباره احتمال قطعیت حکم و تأثیر آن بر مصونیت نمایندگان گفت: مصونیت نمایندگان صرفاً درباره نطق‌های آنهاست و همه افراد در برابر قانون یکسان هستند. اینکه کسی جرمی مرتکب شود، هیچ مصونیتی ندارد. محمدجواد جمالی نوبندگانی نیز در این‌باره اظهار داشت: قاضی پرونده علت حکم را مبتنی بر ارتباط دانسته نه تجاوز! طبق آنچه که سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفته است، هنوز این حکم قطعی نشده و زمانی قطعی می‌شود که خدادادی اعتراضی بکند و مجدد دادگاه تجدیدنظر اعلام نظر و حکم کند.

رانت‌خواری در نابسامانی‌های بازار
دادستان تهران درباره نابسامانی‌های بازار اظهار داشت: نابسامانی بازار جز با تشدید نظارت درمانی ندارد. دستگاه‌های دولتی باید پای این تصمیم بایستند و با متخلفان برخورد کنند؛ رانت‌خواری و فساد در این بخش کاملاً قابل مشاهده است. جعفری دولت‌آبادی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسه با پلیس برای پیشگیری از سرقت هم گفت: سرپرستان دادسرا اقدامات و تمهیدات پیش بینی شده از سوی پلیس در این زمینه را بررسی و توصیه‌های لازم را ارائه کنند و همچنین از اعطای مرخصی به سارقان حرفه‌ای خودداری شود. جعفری دولت‌آبادی در رابطه با وضعیت متهمان بازداشتی تأکید کرد: جز در موارد ضروری از بازداشت افراد جلوگیری شود و تا جایی که امکان دارد زمینه آزادی متهمان از طریق صدور قرار‌های تأمین مناسب فراهم شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار