کد خبر: 949701
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
خدمات فنی و مهندسی جوانان توانمند جمهوری اسلامی در حوزه نفت و گاز بار دیگر و در اوج تحریم‌های ظالمانه به بار نشست و فاز‌های ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی در کنگان با دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. بدین ترتیب با بهره‌برداری از دو سکوی دریایی فاز ۱۳ و دو سکوی دریایی فاز‌های ۲۲، ۲۳ و ۲۴، ظرفیت برداشت روزانه گاز ایران از پارس جنوبی به ۶۶۰ میلیون متر مکعب رسید.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر ضمن افتتاح و بازدید از فاز‌های ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان، با توضیحات وزیر نفت و مدیران و متخصصان این فازها، در جریان روند احداث این مجموعه عظیم پالایش گاز و تولید محصولات گوناگون در آن و نیز طرح‌های توسعه‌ای فاز‌های پارس جنوبی قرار گرفت. با بهره‌برداری از این فاز‌ها روزانه ۱۱۳ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۸۰۰ تن گوگرد گرانول به ظرفیت تولید اضافه و همچنین سالیانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گاز مایع و ۲میلیون تن اتان به عنوان خوراک اصلی صنایع پتروشیمی تولید می‌شود. تمامی این مراحل با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد دلار ساخته شده و ایران برای نخستین بار در برداشت گاز از این میدان مشترک از قطر پیشی می‌گیرد. اجرای این طرح‌ها که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به کنسرسیوم‌هایی متشکل از پیمانکاران، مشاوران و سازندگان ایرانی واگذار شده، با بهره‌گیری از حداکثر توان و تخصص شرکت‌های داخلی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

ضربه محکم به امریکا
دکتر روحانی با بیان اینکه بهره‌برداری از این فاز‌ها برای ملت ایران مبارک و خوشحال‌کننده است، گفت: این بهره‌برداری ضربه محکمی به دشمنان این مرز و بوم به‌ویژه امریکا است که با اعمال تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی، تصور می‌کردند تمامی طرح‌ها و پیشرفت‌های ملت ایران متوقف می‌شود. وی افزود: آن‌ها خیال می‌کردند با اعمال تحریم مردم ایران را چنان در فشار اقتصادی قرار می‌دهند که عجز خود را نشان دهند، اما ملت بزرگ، تاریخ‌ساز، فداکار و ایثارگر ایران در همه مقاطع تاریخی به‌ویژه در سال جاری ایستادگی و مقاومت خود را در برابر زیاده‌خواهی دشمنان به خوبی نشان داد. روحانی ادامه داد: دشمنان ملت ایران و امریکایی‌ها بدانند بر فرض اینکه در این پنج سال، هیچ اقدامی انجام نگرفته است، اما همین که تولید بنزین را از ۵۲ میلیون لیتر در سال ۹۲ به بیش از ۱۰۱ میلیون لیتر رسانده‌ایم، افتخاری برای صنعت نفت و ملت ایران است. البته شاید برخی خوش‌شان نیاید که بگوییم این افتخار دولت است، اما همه مسئولان رده بالای کشور از طرف مردم این بار مسئولیت را برعهده دارند و اگر افتخاری وجود دارد، متعلق به مردم است.

عسلویه و پارس جنوبی را دلار نساخت، عشق به ایران ساخت
وزیر نفت در نشست خبری در محل فاز ۱۳ پارس جنوبی اظهار داشت: عسلویه و پارس جنوبی را پول و دلار نساخته بلکه عشق به ایران اسلامی ساخته است.
بیژن زنگنه با بیان اینکه آنچه در پارس جنوبی تحقق پیدا کرده از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی است و بخش زیادی در شرایط تحریم اجرایی شده، گفت: امروز هشتمین واحد شیرین‌سازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی در قالب دو فاز ۱۳ و ۲۲، ۲۳ و ۲۴ تکمیل شده و به مدار بهره‌برداری رسیده که نتیجه تلاش متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است. وی ادامه داد: همچنین اکنون دو سکو از مجموع چهار سکوی فاز ۱۳ و دو سکو از مجموع چهار سکوی فاز‌های ۲۲، ۲۳ و ۲۴ به مدار بهره‌برداری آمده و در مجموع اکنون دیگر نمی‌شود گفت که با قطر به‌صورت مساوی از مخزن پارس جنوبی برداشت می‌کنیم، بلکه ما بسیار از رقیب خود فراتر رفته‌ایم.

می‌خواستند بین ما و سپاه فاصله بیندازند
این عضو کابینه دولت با قدردانی از عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در احداث و تکمیل شش فاز پارس جنوبی، گفت: قرارگاه توانست دو فاز را در سال ۹۴ تکمیل کرده و هم‌اکنون نیز چهار فاز دیگر را به مدار بهره‌برداری برساند که البته کمی از بخش دریایی این چهار فاز ۱۳ و ۲۲، ۲۳ و ۲۴ باقی مانده که این بخش نیز در نیمه نخست سال ۹۸ تکمیل می‌شود. زنگنه با بیان اینکه «ما همواره در بخش کارفرمایی با بخش پیمانکاری جدل‌ها و دعوا‌های طبیعی حین انجام پروژه را داریم»، تصریح کرد: من هیچ‌گاه به‌صورت علنی انتقادی را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام نکرده‌ام، خیلی‌ها می‌خواستند بین ما و قرارگاه خاتم و بین ما و سپاه فاصله بیندازند که ما نگذاشتیم. این عضو کابینه دولت ادامه داد: دوستان جوان و پرتلاش ما در مجموعه سپاه و قرارگاه از ظرفیت‌های کشور و از رفقای نزدیک ما هستند که پروژه‌های مختلف را برای ایران به سرانجام رسانده‌ایم.

استکبار را در تحریم ملت ایران مفتضح کردیم
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز در مراسم رسمی افتتاح چهار فاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی شاهد افتتاح این چهار فاز هستیم، گفت: افتتاح این چهار فاز در واقع گام عملی در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است.
سعید محمد با اشاره به اینکه تکمیل فاز‌های پارس جنوبی در اوج تحریم‌های ظالمانه بوده است، گفت: توان متخصصان داخلی شکست مفتضحانه استکبار را در تحریم ملت ایران رقم زد. وی با اشاره به اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دولت و پیشانی مقابله با تحریم‌ها است، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان یک پیمانکار عمومی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده و امروز توانسته در اجرای پروژه‌های پارس جنوبی از قبیل: طراحی، اجرا و راه‌اندازی به ۱۰۰ درصد خودکفایی برسد و در تأمین کالا نیز توانسته‌ایم ۷۰ درصد خودکفا باشیم. محمد تأکید کرد: امروز تعامل سپاه پاسداران و دولت برای پیشبرد پروژه‌های کشور در راستای اعتلای ایران اسلامی در بالاترین حد است. وی گفت: ما هم‌اکنون آمادگی داریم که یک پالایشگاه میعانات گازی جدید در کنار فاز ۱۳ پارس جنوبی ایجاد کنیم که امیدوارم این اجازه را به ما بدهند. محمد افزود: همچنین ما آمادگی داریم مجتمع تولید پروپیلن و پلی پروپیلن ایجاد کنیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا دارد این آمادگی را نیز داریم که کار توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را نیز انجام دهیم.

افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان
دکتر روحانی همچنین روز گذشته در جمع پرشور مردم کنگان با ابراز خرسندی از اینکه آخرین سفر استانی سال ۹۷، میهمان خطه مرزی بسیار مهم و مردم بوشهر است، گفت: سالی توأم با مشکلات اقتصادی داشتیم، اما مردم در همه صحنه‌ها حضورشان را به رخ دشمن کشیدند و دولت با تمام توان و در سختی‌ها، کنار حقوق‌بگیران ثابت و قشر آسیب‌پذیر خواهد ماند. وی افزود: همه می‌دانیم دشمنان ما در یک سال گذشته تمام توان خود را برای فشار بر مردم ایران، به کار گرفته و امیدشان این بود که مردم ایران را از نظام و اعتقادات‌شان جدا کنند، اما مردم سختی‌های زندگی را تحمل کرده و با صدای بلند به دشمنان این سرزمین پاسخ منفی دادند.
رئیس جمهور یادآور شد: در بودجه سال آینده که در مجلس به تصویب رسیده برای همه کسانی که درآمد ثابت دارند اعم از شاغل و بازنشسته که حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود و نزدیک به ۱۴ میلیون نفر کارگر، افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای کارمندان و بیش از ۲۰ درصدی برای کارگران، در نظر گرفته شده است. رئیس جمهور افزود: نمایندگان مجلس در تصویب لایحه بودجه افزایش ۲۰ درصدی حقوق را با فرمول خاصی تصویب و به قانون تبدیل کردند که دولت قانون مصوب را اجرا می‌کند در مورد میزان افزایش حقوق کارگران نیز این هفته در شورای عالی کار تصمیم‌گیری خواهد شد.

به مشکلات مردم واقف هستیم
رئیس جمهور افزود: امسال در مقاطعی مردم با مشکلاتی مواجه بودند و به این واقف هستیم. باید همه توان دولت، مسئولان، مدیران و کارمندان کشور به گونه‌ای باشد که مردم شب عید تا حدی احساس راحتی بکنند. روحانی مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد را دیگر گروهی که از نیازمندی بیشتری برخوردارند، عنوان کرد و گفت: در سه سال اخیر، مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که حدود ۱۱ میلیون نفر را تحت پوشش دارند، بیش از چهار برابر افزایش یافته است که برای سال آینده هم در حد توان افزایش خواهد یافت. رئیس جمهور همچنین بخش تولید را از بخش‌های مهمی که مورد توجه دولت قرار دارد، نام برد و گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که تولید محصولات زراعی و صنعتی و خدمات افزایش یافته و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد. روحانی اضافه کرد: اشتغال جوان‌ها از دیگر موارد مهم مورد توجه دولت است و با تلاش‌هایی که انجام شد وضعیت اشتغال در سال ۹۷ مناسب بود، اما همچنان بیش از ۳ میلیون نفر بیکار هستند که باید برای اشتغال آنان تلاش کنیم.

به رغم همه فشار‌ها راه خود را ادامه می‌دهیم
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، خاطر نشان کرد: به‌رغم اینکه تمام تلاش دشمنان این بود که ما در سال ۹۷ توسعه‌ای در کشور نداشته باشیم و می‌خواستند دولت همه پروژه‌هایش را به خاطر مشکلات کنار بگذارد، اما امسال بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی پرداخت کردیم و امیدوارم در روز‌های باقیمانده از سال این رقم باز هم افزایش یابد. دکتر روحانی با بیان اینکه به حول و قوه الهی در سال جاری، تمام پروژه‌های بزرگ را افتتاح کردیم، گفت: اینکه بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی را ماه گذشته افتتاح نهایی کردیم و با افتتاح دو پالایشگاه در هرمزگان در مجموع ۵۰ میلیون لیتر بنزین به تولید کشور افزوده شد، نتیجه کار مهندسان، کارگران و دست‌اندرکاران دستگاه‌های مختلف کشور بود که موفق شدند این حرکت بزرگ را انجام دهند. روحانی تأکید کرد: به‌رغم اینکه امریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های مرتجع منطقه با همه توان به مردم ایران فشار وارد می‌کند، اما ما راه خود را ادامه خواهیم داد و رابطه خود با همسایگان عزیزمان را روز به روز توسعه خواهیم داد.
رئیس جمهور در همین رابطه به سفر اخیر خود به کشور عراق اشاره کرد و گفت: روابط دو ملت و دو دولت ایران و عراق در منطقه و جهان نمونه و مثال‌زدنی است و در سفر به این کشور در کنار ملاقات‌هایی که با مقام‌های عالیرتبه سیاسی، حزبی و سران عشایر در بغداد و کربلا انجام شد، به توافق‌های دوجانبه خوبی دست یافتیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
تمام زحمتها توسط کسان دیگر
|
Sweden
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
آیا آقای روحانی بجز توهین به ملت و اظهار علاقه به کد خدایش غرب، کار مهم دیگری کرده است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
دولت باید هوشیارباشد.اتحاد وهمدلی رمز بزرگی وموفقیت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
از رئیس جمهور میخواهیم خیلی بیشتر ازگذشته به ظرفیت وتوان داخلی کشور تکیه کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
ملتی که8سال مستکبران رابه زانو آورد.بدون شک میتواند مفسدان اقتصادی را نیز ریشه کن کند.دولت وملت وسایر قوا باید در خشکاندن ریشه ی فساد مصمم وجدی باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
سفر جناب روحانی به عراق خیلی خوب بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
روابط ما باکشورهایی بزرگی چون روسیه چین هند ترکیه زاپن باید بیش ازگذشته تقویت شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
با این شرایط تحریم دکتر روحانی خیلی بیشتر از دولتهای قبلی باید به فکر استفاده از نیرو وتوان داخلی وحمایت ازتولید درداخل کشورمان باشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
جوان چگونه می تواند همدلی را تداوم بلکه مستحکم تر کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار