کد خبر: 949695
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
بخش اعظم خدمات و اقدامات ایجادشده در بسیج سازندگی بدون اخذ تسهیلات انجام مي شود
بسیج سازندگی در سال 98 به‌دنبال اثربخشی، کیفی‌سازی و مسئله محور کردن فعالیت‌ها است، برنامه‌محور حرکت کردن سبب فاصله گرفتن از کار پروژه‌ای و مقطعی می‌شود، نگاه کاربردی به مأموریت‌ها نیز سبب افزایش اثربخشی و بهره‌وری می‌شود...
محمد رضا هاديلو

محمد رضا هاديلو

 

بسیج سازندگی در سال 98 به‌دنبال اثربخشی، کیفی‌سازی و مسئله محور کردن فعالیت‌ها است، برنامه‌محور حرکت کردن سبب فاصله گرفتن از کار پروژه‌ای و مقطعی می‌شود، نگاه کاربردی به مأموریت‌ها نیز سبب افزایش اثربخشی و بهره‌وری می‌شود. در حوزه محرومیت‌زدایی، تجمیع پروژه‌ها به‌سمت نشان دادن قله‌ها است، طرح خدمت‌رسان در سراسر کشور به‌عنوان طرح 40 هزار پروژه زودبازده، عمرانی و محرومیت‌زدا با تعامل و نگاه رویکردی به هم‌سویی و هم‌افزا کردن ظرفیت‌های مردمی، خیران و گروه‌های جهادی به‌ویژه در اجرای پروژه‌ها رقم خورد.

 

***

 

 ۴۰هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سال ۹۸ اجرا ‌می‌شود.

اينها بخشي از حرف هاي رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور است که با اينکه بسیج سازندگی به‌سمت پروژه‌های آب حرکت کرده و از 40 هزار پروژه خود نزدیک به 13 هزار پروژه مربوط به آب، اشتغال، پروژه و زیرساخت هستند، یعنی زمینه‌‌ای برای متوقف نشدن آن فراهم کرده است، مي گويد: : این طرح خدمت‌رسان، توانایی در انجام امور و کارآمدی نظام را نشان می‌دهد، دومین مورد  مسئله‌محورکردن فعالیت‌ها و مأموریت‌ها است، یعنی مردم حرکت به‌سمت مواردی مثل آب و اشتغال را لمس می‌کنند زیرا دغدغه‌ها به دغدغه مردم نزدیک می‌شود، بسیج سازندگی این امور را در دست کار خود قرار داده است.

محمد زهرایی ادامه مي دهد: در بحث اشتغال، در بسیاری از موارد  مثل آموزش، اعطای تسهیلات مساوی با توانمندی و اشتغال بوده اما در بسیج سازندگی عنوان ما کمک اشتغال است، درواقع بخش عمده کار بسیج سازندگی توانمندسازی مردم است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان مي کند: بخش اعظم خدمات و اقدامات ایجادشده در بسیج سازندگی بدون دادن تسهیلات است، مردم می‌توانند کارهای کوچک را انجام دهند که سبب ایجاد یک جریان می‌شود.

زهرائی معتقد است: بسیج سازندگی در هر مأموریت یک اولویت دارد، گروه‌های جهادی جغرافیامحور، تخصصی و ایجاد توسعه بین آحاد مردم و در اقتصاد مقاومتی توانمندی مردم یعنی کار آموزش به‌علاوه زنجیره ارزش و در محرومیت‌زدایی آب و اشتغال از اولویت‌های بسیج سازندگی است.

وی تصریح مي کند: در 13 بهمن با حضور فرماندهی کل سپاه، مسئولان و یک‌هزار  نفر از افراد جهادی در مرکز جلساتی  را برگزار شد، شروع عملیات 40 هزار که نماد و سنبلی از تعامل بوده، اتفاق افتاده و نزدیک به 10 درصد از این پروژه‌ها شکل اجرایی خود را پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مي گويد: برنامه این است که در هفته بسیج سال آینده پروژه‌ها را به‌صورت همزمان افتتاح کنیم، یکی از ویژگی‌های پروژه شفافیت‌سازی است در این راستا کتابچه‌ای تهیه شده تا عنوان، مکان، مبلغ کمکی خیران و مردم و سایر موارد در آن ذکر شده باشد تا روند امور برای مردم شفاف باشد، این موضوع را به‌عنوان یک فرهنگ در خود الزام کردیم.

 

اجرای ۱۷۶ پروژه عمرانی به همت بسیج سازندگی همدان

 

اوايل امسال بود که مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان با بيان اينکه امسال ۱۷۶ پروژه کوچک و عام‌المنفعه در سراسر استان به ویژه مناطق محروم انجام مي شود، گفت: این مجموعه در عرصه‌های مختلف در حال ارائه خدمات است.

‌شهرام صادقی با بیان اینکه عرصه فعالیت بسیج سازندگی در سه حوزه حائز اهمیت است، افزود: سازمان‌دهی و پشتیبانی از نیرو‌های جهادی در ارائه خدمات در مناطق محروم یکی از مهمترین وظایف این مجموعه است.

صادقی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ گروه بسیجی در محلات، پایگاه‌های بسیج، بسیج طلاب، بسیج دانشجویی، مهندسین و ... در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: طی سال جاری ۴۲۷ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام و به بیش از ۴ هزار نفر ارائه خدمت داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان عنوان کرد: در رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد(ص) استان نیز ۸ هزار و ۹۰۰ نفر ویزیت رایگان، هزار و ۷۵۰ نفر ویزیت پزشک متخصص و هزار و ۱۰۰ نفر از از ویزیت دندان پزشکی، بسیج جامعه پزشکی بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر از خدمات پزشکی در درمانگاه‌های وابسته به سپاه بهره مند شدند بیان کرد: توزیع ۷ هزار بسته حمایتی غذایی و لوازم التحریر در میان نیازمندان و اهدا ۱۸ سری جهزیه یه زوج‌های نیازمندان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این مجموعه است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه این مجموعه در حوزه عمرانی نیز فعال است ادامه داد: امسال ۱۷۶ پروژه کوچک و عا‌مالمنفعه در سراسر استان به ویژه مناطق محروم انجام پذیرفته است که از این میان می‌توان به ساخت ۹ باب خانه عالم اشاره کرد.

صادقی ادامه داد: زیباسازی و بازسازی ۴۷ مدرسه با کمترین هزینه، انجام ۸ پروژه در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، ساخت ۴ سالن ورزشی چند منظوره، ساخت کانون‌های فرهنگی و هنری و تکمیل ۶۲ باب خانه نیازمند از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی است.

 

صرف ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت اشتغالزایی

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های مهم این سازمان اشتغال و کارآفرینی است، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش‌ مهارت افزایی و کارآفرینی برای ۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی، تبدیلی و مشاغل خرد و خانگی از اقدامات صورت گرفته است.

صادقی با بیان اینکه امسال ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در راستای اشتغال و کارآفرینی به این مجموعه واگذار شده است، ادامه داد: این مجموعه موفق شده است از سال گذشته تا به اکنون برای ۱۹۴ معتاد بهبود یافته اشتغالزایی کند.

وی با بیان اینکه مردم استان در کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه از هیچ کمک نقدی و غیرنقدی دریغ نکردند، گفت: تهیه و توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ چادر جهت اسکان اضطراری زلزله‌زدگان با همکاری پادگان قهرمان، تهیه و توزیع بیش از ۱۲ هزار تخته پتو از جمله اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

صادقی از توزیع بیش از هزار و ۵۰۰ وسیله گرماشی، بیش از ۱۰ هزار دست پوشاک، ۲۰ هزار اقلام بهداشتی، ۱۵۰ کامیون مواد غذایی و خرید و توزیع ۱۹۰ کانکس مسکونی و ۸۹ کانکس سرویس بهداشتی در میان مردم زلزله زده ازگله و ۳۱ روستای کرمانشاه خبر داد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در جهت کمک به حال زلزله‌زدگان کرمانشاه ساخت ۵ واحد مسکونی به این استان واگذار شد که در همان ماه‌های نخست پس از زلزله به انجام و در اختیار زلزله زدگان قرار داده شد.

وی با بیان اینکه باید از جوانان جهادگر حمایت شود، گفت: نیاز امروز جامعه مشکلات اقتصادی و معیشتی است که باید کمک‌ها و فعالیت‌های جهادگران به این سمت و سو منعطف شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار