کد خبر: 949675
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
تمدن غربی عادت کرده است که هر جا شهروندانش کشته شوند، واژه «تروریسم» را نشخوار کند و چنانچه مسلمانان هدف قرار گیرند، با بمباران رسانه‌ای، شرایط را به‌گونه‌ای جلوه می‌دهند که گویی یک فرد و نهایتاً یک جریان آن را مرتکب شده است!
سرویس سیاسی جوان آنلاین: روزنامه حمایت طی یادداشتی به قلم حسین کنعانی مقدم نوشت: ۱.حمله تروریستی روز جمعه به دو مسجد در نیوزیلند که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشتار شبانه‌روزی مردم یمن با بیش از ۲۸ میلیون نفر جمعیت، ازنظر آمریکا و اروپا امری علی‌السویه است، چراکه به نژاد چشم آبی‌ها تعلق ندارند و محکوم به فنا و نابودی هستند! در مقابل، اگر به‌جای ۴۹ قربانی مسلمان نیوزیلندی به دست یک نژادپرست، حتی یک شهروند آمریکایی یا غربی در کلیسا کشته می‌شد، اوضاع کاملاً متفاوت بود و شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد، چون تمدن غربی عادت کرده است که هر جا شهروندانش کشته شوند، واژه «تروریسم» را نشخوار کند و چنانچه مسلمانان هدف قرار گیرند، با بمباران رسانه‌ای، شرایط را به‌گونه‌ای جلوه می‌دهند که گویی یک فرد و نهایتاً یک جریان آن را مرتکب شده است!

۲. نباید فریب چند ژست حقوق بشری و اظهار تأسف صوری غربی‌ها را خورد - همچنان که برخی از مسئولین همین کشور‌های تروریست‌پرور مثل آلمان و فرانسه نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند- بلکه باید با فراست، پشت پرده راهبرد‌های حمایتگرانه آن‌ها از تروریسم را دید. در حال حاضر که هسته‌های داعش در عراق و سوریه متلاشی‌شده، هر روز اخباری از عدم پذیرش تروریست‌های اروپایی این گروه که قصد بازگشت به کشورشان را دارند شنیده می‌شود. تعداد آن‌ها هم بالاست و ده‌ها هزار نفر از آن‌ها جذب داعش شده‌اند. این بدان مفهوم است که اروپا و آمریکا، ذاتاً تروریست پرور هستند، جدای از اینکه طرح تشکیل دولت به‌اصطلاح اسلامی عراق و شام از جانب آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی کلید خورد تا حریم امنی برای اشغالگران به وجود آورند. بنابراین، محکومیت حادثه نیوزیلند از سوی همین اروپایی‌های کراوات زده، دقیقاً معنایی جز ریختن اشک تمساح ندارد.
۳. افزون بر تشکیلات سازماندهی‌شده اروپا و آمریکا برای حمایت و جانب‌داری از تروریسم، رفتار آن‌ها در سطح رسانه‌ها، سازمان‌ها و مقامات بلندپایه در این زمینه بسیار قابل‌تأمل است. به‌عنوان نمونه، در یک زد و خورد در پایتخت انگلیس، یک سفیدپوست مضروب می‌شود، اما پیش از روشن شدن ابعاد ماجرا و اینکه چه کسانی در آن دخیل بودند، رسانه استعمار پیر (بی‌بی‌سی) از آن به‌عنوان یک «حمله تروریستی» یاد کرد. یا در حادثه حمله به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، شبکه «ایران اینترنشنال» که در انگلیس مستقر است، از سخنگوی تروریست‌ها دعوت کرد و به وی خوشامد گفت! نکته اینجاست که «صادق صبا»، رئیس سابق شبکه بی‌بی‌سی به نمایندگی از دولت فخیمه بریتانیا، در واکنش به اینکه چرا تلویزیون تحت مدیریت وی، حملات رژیم صهیونیستی را «تروریستی» نمی‌داند، با وقاحت پاسخ می‌دهد که تعریف مشخصی هنوز برای آن ارائه نشده است! بااین‌حال، همین شبکه، حمله به یک مرد سفیدپوست لندنی را حادثه‌ای تروریستی و قربانی شدن ۴۹ نمازگزار مسلمان در مساجد نیوزیلند را «تلفات» تعبیر می‌کند!
۴. از سوی دیگر، زیرساخت‌های ارتباطی اروپا و آمریکا به‌گونه‌ای است که امکان تحرک آزاد و بدون مانع فعالیت گروه‌های اسلام‌هراس را به آن‌ها می‌دهد و علیرغم اینکه حتی مقامات امنیتی و اجرایی این کشور‌ها از نیت شوم برخی از آن‌ها مطلع هستند، اقدامی به عمل نمی‌آورند. تروریست نیوزیلندی مدت‌ها پیش در فضای مجازی به تبلیغ علیه اسلام و مسلمانان می‌پرداخت و سلاح‌های خود را به نمایش می‌گذاشت، اما نیرو‌های امنیتی این کشور باوجودآنکه فعالیت‌های وی را رصد می‌کردند، هیچ‌گونه اقدام پیشگیرانه را معمول نکردند تا مثل آب خوردن دست به کشتار بزند. بدتر از آن اینکه «برنتون تارانت»، اذعان کرده است که ۱۰ دقیقه پیش از این حادثه، «جاسیندا آردرن»، نخست‌وزیر این کشور را از طریق ایمیل در جریان حمله‌اش به مسلمانان قرار داده بود؛ مقام ارشدی که پس از این حادثه، با پوشیدن روسری، به همدردی با مسلمانان تظاهر کرد و روز جمعه را سیاه‌ترین روز این کشور خواند!
مثال بعدی، به افزایش حملات علیه مسلمانان در انگلیس پس از قرار گرفتن این کشور در ریل خروج از اتحادیه اروپا بازمی‌گردد که نقش شبکه‌های اجتماعی در آن بسیار پر رنگ بود. در مارس ۲۰۱۸ اطلاعیه‌های در این کشور از طریق توییتر و فیس‌بوک توزیع شد که در آن، روز سوم آوریل به‌عنوان روز مجازات مسلمانان معرفی‌شده بود! در آن اطلاعیه از مردم خواسته‌شده بود که در این روز، لااقل یک مسلمان را «مجازات» کنند. برای تشویق افراد به این کار هم انواع حمله‌ها امتیازبندی شده بود؛ حمله زبانی و فحاشی ۱۰ امتیاز، اسیدپاشی ۸۰ امتیاز، کتک زدن یک مسلمان ۱۰۰ امتیاز و برای آتش زدن یک مسجد ۱۰۰۰ امتیاز؟! این در حالی است که به گفته شهردار لندن، تعداد حملات علیه مسلمانان از دو سال پیش تاکنون پنج برابر افزایش‌یافته است.
۵. تروریست نیوزیلندی را باید نماد و عیار نژادپرستی غرب دانست و نمی‌توان آن را جدای از چارچوب‌های فکری و نظری رهبران اروپا و آمریکا تجزیه‌وتحلیل کرد. از باب مثال، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در پاسخ به این سؤال که آیا ازنظر وی، ناسیونالیسم سفیدپوستان رو به افزایش است یا خیر، به‌صراحت اعلام کرد که افزایشی در این خصوص نمی‌بیند! نکته اینجاست که قاتل نمازگزاران نیوزیلندی در بیانیه‌ای ۷۳ صفحه‌ای از ترامپ به‌عنوان «نماد سفیدپوستان و هویت مشترک» آنان یاد کرده بود، اما مستأجر کاخ سفید ادعا کرد که چنین سندی را ندیده است. ترامپ با این رویکرد و عدم موضع‌گیری علیه تروریست‌ها، به‌روشنی در زمین آن‌ها قرار گرفت. فراموش نکنیم که رئیس‌جمهور متوهم آمریکا همان کسی است که در جریان راهپیمایی «کوکلاکس کلان‌ها» با مخالفان نژادپرستی در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا که منتهی به زد و خورد و درگیری شدید شد، از سرزنش کردن نژادپرستان سفیدپوست آشکارا طفره رفت و هر دو گروه را مقصر آن ماجرا دانست! با این حساب، روشن است که مواضع حال و گذشته ترامپ، الهام‌بخش هر نوع خشونت علیه مسلمانان و به‌طورکلی پرورش ریشه تروریسم در اقصی نقاط جهان باشد. به تعبیر نشریه «وترنز تودی»، «وقتی فردی مثل ترامپ، نئونازی‌ها و ملی‌گرایان متعصب را مردمی بسیار خوب بنامد، قاتلی هم که پر از نفرت نسبت به پیروان ادیان دیگر است، از الفاظ ترامپ توان و الهام مضاعف می‌گیرد و جنبش ملی‌گرای سفیدپوستان نیز سیاست‌های وی را تمجید می‌کند.»
طرفه آنکه، تروریسم، زائیده فرهنگ غربی است و ادعای کدخدایی بر همه ارکان حقوق بشر با این رویه، سخنی هزل و منطقی باطل است چراکه سکوت مرگبار آن‌ها در قبال فاجعه خون‌بار نیوزیلند و وقایع مشابه آن، حقیقت عریان آن‌ها را فریاد زده است. به‌عنوان حسن ختام این وجیزه، مناسب است که بخشی از نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا را مورد بازخوانی قرار دهیم: «از دو دهه پیش به این‌سو تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا دین بزرگ اسلام، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد... می‌خواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزش‌هایی در اسلام، مزاحم برنامه قدرت‌های بزرگ است و چه منافعی در سایه تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین می‌گردد؟» (۱ اسفند ۹۳)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار