کد خبر: 949605
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
فریدون حسن
بهره‌گیری از توان مدیریت و نفوذ در مجامع بین‌المللی به‌علاوه داشتن حق رأی و تأثیرگذاری بر تصمیمات یکی از مواردی است که نقش بسزایی در موفقیت‌های ورزشی دارد. ورزش کشور سال‌هاست بابت ضعف در همین موارد نتوانسته است آنگونه که باید و شاید حق خود را بگیرد و در بسیاری از موارد هم شاهد حق‌خوری آشکار بوده‌ایم و البته کاری هم نتوانسته‌ایم انجام دهیم.
سال‌هاست فریاد می‌زنیم برای دیده شدن و تأثیرگذاری، علاوه بر پیروزی در میدان مسابقه باید در عرصه تصمیم‌گیری هم قدرتمند باشیم. باید در مجامع بزرگ ورزشی کرسی داشته باشیم تا بتوانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم. مدت‌ها از آخرین باری که در کمیته بین‌المللی المپیک کرسی داشتیم، می‌گذرد؛ سمت مهمی که بنا به هر دلیلی خیلی راحت و مفت آن را از دست دادیم و بعد از آن دلخوش کردیم به پست‌های کم اهمیت، آن هم فقط در حد قاره کهن. پست‌هایی که خودمان هم خوب می‌دانیم حتی برای شمارش آرا هم چندان به‌کار نمی‌آید.
مدت‌هاست فریاد می‌زنیم و باز جای شکرش باقی‌است که در این روز‌های پایان سال یکی از اصلی‌ترین مسئولان ورزش حرف از اهمیت داشتن کرسی بین‌المللی در ورزش می‌زند. حرفی که امیدواریم فقط در حد حرف نماند و در مقام عمل در سال ۹۸ حداقل شاهد چند حرکت جدی در این خصوص باشیم. رئیس کمیته ملی المپیک دیروز در تشریح اقدامات انجام شده در سال ۹۷ به این مهم هم اشاره کرد. صالحی امیری گفت: در این خصوص تلاش زیادی صورت گرفته است و بیش از ۳۰ مذاکره با مسئولان IOC، OCA و فدراسیون‌های جهانی انجام شده که بالاخره ثمره‌اش عضویت در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا بوده است، اما هم ما می‌دانیم و هم خود صالحی‌امیری به این حقیقت واقف است که این کافی نیست که اگر بود همین حالا در بسیاری از مباحث و چالش‌های بین‌المللی ورزشی با مشکل روبه‌رو نبودیم. با این حال جای شکرش باقی‌است که رئیس کمیته ملی المپیک از تلاش برای کسب کرسی‌های بیشتر و مهم‌تر و جهانی‌تر‌حرف می‌زند.
نوع نگاه و حرکت کمیته ملی المپیک را باید ستود، هرچند کافی نیست، اما می‌تواند یک شروع خوب و امیدوارکننده باشد برای جلوگیری از ضرر بیشتری که ورزش کشور را در میادین بزرگ ورزشی تهدید می‌کند. نباید فراموش کنیم اگر قدرت اجرایی داشته باشیم می‌توانیم به‌موقع و درست از ورزشکارانمان دفاع کنیم و جلوی اجحاف‌ها و حق خوری‌هایی را که بار‌ها و بار‌ها در رشته‌های مختلف دیده‌ایم، بگیریم. از یاد نبریم که اگر کرسی بین‌المللی تأثیرگذار داشته باشیم می‌توانیم حتی بیشتر و بهتر از آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط قرمزهایمان در برابر شیطنت‌های رقبا دفاع کنیم.
کمیته ملی المپیک راه درستی را در پیش گرفته است؛ مسیری امیدوارکننده که بدون شک به سربلندی ورزش کشور منجر خواهد شد، هرچند نباید فراموش کرد که طی این مسیر و رسیدن به هدف بسیار سخت است و تلاشی چند برابر آنچه تاکنون انجام شده را می‌طلبد؛ تلاشی که باید کمیته ملی المپیک را در آن یاری کرد تا به نتیجه مطلوب برسد. فدراسیون‌ها، رسانه‌ها، علاقه‌مندان و دلسوزان ورزش کشور باید در این راه همدوش و همراه کمیته ملی المپیک باشند. آنچه تاکنون دیده شده است بعضاً بی‌خیالی و حتی برخی مواقع کارشکنی و کج سلیقگی بوده است و مواردی که امید می‌رود با عزم راسخی که از کمیته ملی المپیک در کسب کرسی‌های بین‌المللی دیده می‌شود به‌دست فراموشی سپرده شود و همه یکدل و متحد در راه اعتلای ورزش کشور حرکت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار