کد خبر: 949601
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
مدیرعامل ایساکو وعده داد
معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو وعده داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از سال آینده، خودرو‌های مراجعه‌کننده به نمایندگی‌ها حداکثر ظرف مدت ۵ /۱ روز ترخیص می‌شود. همچنین با سیستم آنلاین خدمات پس از فروش، مراحل انجام گرفته برای تعمیرات رصد شده و براساس همین سیستم قطعات لازم به دست نمایندگی‌ها می‌رسد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: متأسفانه در ایران خدمات پس از فروش معنای چندانی ندارد. این خدمات از خودرو تا لوازم خانگی و صوتی و تصویری در حد همان مهری است که روی برگه‌های گارانتی کالا‌ها زده می‌شود و در شرایطی که کالا دچار مشکل می‌شود، شرکت متعهد به راحتی با هزار و یک دلیل از ارائه خدمات رایگان در مدت کوتاه طفره می‌رود.

خدمات پس از فروش خودرو، داد همه دارندگان خودرو را درآورده و اغلب مشتریان از نحوه سرویس‌دهی، خرج‌تراشی و احیاناً تعویض قطعات اصلی خودروشان گله‌مندند. خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالش‌های خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود که قدیمی بودن خودرو‌ها و همچنین کیفیت نه‌چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژه‌ای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد.

از همه مهم‌تر، تعهداتی است که خودروساز در کارت‌های طلایی خودروهایشان به مشتریان قالب می‌کنند، مانند تعویض خودرو در صورت عدم رفع مشکلات فنی، اما در مواقع لزوم از انجام تعهداتشان شانه خالی کرده و به هیچ یک عمل نمی‌کنند.

اما خدمات پس از فروش ایران خودرو مدعی است که تغییرات جدید‌ی در این بخش ایجاد شده و از سال آینده خودرو‌های مراجعه‌کننده به نمایندگی‌ها، حداکثر ظرف مدت ۵/ ۱ روز ترخیص می‌شود. در کنار آن سرویس در محل در کلانشهر‌های کشور فعال شده‌است. از سوی دیگر سیستم خدمات پس از فروش به صورت آنلاین تحت کنترل است و رصد مراحل انجام گرفته برای تعمیرات به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و براساس همین سیستم قطعات لازم به دست نمایندگی‌ها می‌رسد.

در نشست خبری مدیران ارشد ایران خودرو به مناسبت آغاز طرح امداد نوروزی سال ۹۸، شهریار سلطانی معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو گفت: با توجه به مشکلاتی که اکثر مشتریان برای مراجعه به نمایندگی‌ها داشته‌اند، تصمیم گرفتیم شیفت دوم را در کلانشهر‌ها فعال کنیم و این نمایندگی‌ها از ساعت ۴ عصر تا ۹ شب پذیرای مشتریان خواهد بود.

سلطانی با اشاره به بالا رفتن سطح حرفه‌ای‌گری پرسنل نمایندگی‌های ایران‌خودرو گفت: در هر ناحیه ما گرو‌ه‌های خبره‌ای تشکیل داده‌ایم که آن گروه‌ها بتوانند ظرف کمتر از شش ساعت مشکل مشتری را در سراسر کشور حل کند. ضمن آنکه پروسه تعریف شده که خودرو‌های بحرانی شناسایی شوند به این معنا خودرو‌هایی که پرمراجعه و پر هزینه بودند در این دسته قرار می‌گیرند.

همچنین در این مراسم سید رضا حسینی مدیرعامل ایساکو با اشاره به مشکلات سال ۹۷ گفت: سالی که گذشت سال بسیار سختی برای خودروسازان بود. ما امیدواریم که با توجه به ماهیت خدمات پس از فروش بتوانیم در سال ۹۸ شرایط مناسب‌تری را تجربه کنیم. ما در این سال تلاش کردیم که بستر فناوری اطلاعات را در ایران خودرو گسترش دهیم و خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ما امروز می‌توانیم اطلاعات درست و بدون دستکاری از تعداد خودرو‌هایی که به نمایندگی مراجعه کرده و مشکلات آن‌ها شناسایی شده‌است، داشته باشیم و حتی بگوییم کدام خودرو‌ها در کدام منطقه و نمایندگی نیاز به چه خدماتی دارند و کدام بخش خودرو بیشتر مشتریان را درگیر کرده‌است. با توجه به نزدیکی نوروز ما فقط در هفته گذشته ۶۳ هزار پذیرش خودرو داشته‌ایم.

وی در خصوص امداد نوروزی گفت: در تعطیلات نوروز یعنی از ۲۶ اسفند تا ۱۷ فروردین ۱۴۹ نمایندگی یک شیفت و ۱۱۶ نمایندگی حضور دو شیفت دارند، ضمن آنکه در مجموع ۲۶۵ نمایندگی به ارائه امداد نوروزی خواهند پرداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار