کد خبر: 949586
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
در مساجد اروپا و امریکا تدابیر امنیتی شدیدی برقرار شده تا از تکرار حادثه تروریستی نیوزیلند جلوگیری شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: برنتون ترنت، مرد ۲۸ ساله استرالیایی عامل اصلی حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ برای نخستین بار به دادگاه برده شد تا قاضی او را تفهیم اتهام کند. جامعه بین‌المللی همچنان در شوک حمله تروریستی روز پنج شنبه است که در جریان آن ۴۹ مسلمان شهید شدند. دیروز یک مسلمان در نزدیکی مسجدی در شرق لندن با چکش و چماق هدف حمله قرار گرفت که این باعث شد سطح هشدار در مساجد لندن افزایش پیدا کند. شهردار لندن گفته که پلیس حضور امنیتی خود را در اطراف مساجد افزایش داده است. کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه نیز به مسئولان محلی دستور تقویت تدابیر امنیتی در اطراف مساجد در سرتاسر کشور را داد. وی بر حمایت فرانسه از پلیس نیوزیلند در مبارزه علیه «انزجار» تأکید کرد. در اتریش نیز مقامات این کشور تدابیر امنیتی در اطراف مساجد را تقویت کردند. وزیر دادگستری و امنیت هلند نیز اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور آماده مقابله با خطرات احتمالی هستند. وی گفت که تدابیر امنیتی در اطراف مساجد افزایش یافته است. امریکا و کانادا نیز تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف مساجد و مراکز مذهبی اتخاذ کردند.
همچنین جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که به دنبال کشتار ۴۹ نمازگزار مسلمان در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ، به مساجد کشور توصیه شده که بسته بمانند.
نخست‌وزیر نیوزیلند از عزم خود برای تغییر قوانین حمل سلاح خبر داد و در جریان بازدید دیروز خود از مرکز پناهجویان کنتربری در شهر کرایست‌چرچ و برای ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حجاب گذاشت.

واکنش‌های تأمل‌برانگیز ترامپ
محکومیت‌های جهانی حادثه تروریستی روز پنج شنبه نیز همچنان ادامه دارد. شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را به پیشنهاد کویت و اندونزی و در واکنش به تیراندازی مرگبار در دو مسجد در نیوزیلند منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت بر این موضوع تأکید دارند که تروریسم در هر شکل و صورتی یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای صلح و امنیت دنیا محسوب می‌شود. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در توئیتی با مردم نیوزیلند ابراز همدردی کرد و نوشت: گروهی از شهروندان در حالی که به طور صلح‌آمیز مشغول عبادت بودند مورد حمله قرار گرفته و به خاطر تنفری نژادپرستانه به قتل رسیدند. این در حالی است که رئیس‌جمهور امریکا با رد نظر‌ها درباره افزایش تهدید سفیدبرتر انگاری، گفت که هیچ بیانیه نژادپرستانه‌ای از سوی عامل حمله تروریستی نیوزیلند مشاهده نکرده است. ترامپ شامگاه جمعه در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران، ضمن رد وجود بیانیه نژادپرستانه ۷۳ صفحه‌ای از «برنتون تارانت» تروریست مهاجم به مسجد النور در نیوزیلند، گفت: متنی را که در آن از وی به عنوان «نماد هویت احیا شده سفیدپوستان» یاد شده باشد، ندیده است. به گزارش خبرگزاری «رویترز» وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا تهدید «ناسیونالیسم سفید (پوستان)» در حال افزایش است، مدعی شد: «نه حقیقتاً. به نظرم آن‌ها عده‌ای قلیل هستند که مشکلات بسیار جدی دارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار