کد خبر: 949563
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
در نامه جوانان به رهبرانقلاب تأکید شد
جمعی از جوانان پیرامون گام دوم انقلاب طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری تأکید کردند: ما برای عدالت‌گستری و مبارزه قاطعانه با فساد و تحقق همه تکالیف راهبردی در این بیانیه پیمان برادری بسته‌ایم.
سرويس جامعه جوان آنلاين: در نامه جوانان به رهبر معظم انقلاب آمده است: ما نگارندگانِ این نامه که پرورش یافتگان مکتب انقلاب اسلامی هستیم، به‌عنوانِ جمعی از جوانانِ ایرانی که مخاطبانِ اصلی بیانیۀ گامِ دوّمِ انقلاب هستند، آن متنِ متقن و غنی را بند به بند و با دقت و حسّاسیتِ فراوان، مطالعه کردیم و در همین مدّتِ اندک، گفت‌وگو‌ها و مباحثاتِ جدّی و طولانی‌ای را دربارۀ آن به انجام رساندیم.

برخی از محور‌های اصلی نامه جمعی از جوانان خطاب به رهبر معظم انقلاب پیرامون بیانیه گام دوم به این شرح است: بسیار خرسند و مفتخریم که برخلاف عملکرد و نگاه جاری جریانات کشور شما همچون گذشته باز هم چشمِ امید به «جوانان» دارید. می‌دانیم که این بیانیه، بالنده و حرکت آفرین نخواهد شد، مگر آنکه با نگاه اندیشه‌ورزانه و راهبرداندیشانه، و در محیط‌های آزاداندیش، در میان نخبگان نسل ما، به صورت مداوم محل گفت‌وگو و مُداقه و تدبیر قرار گیرد. اکنون ما جوانان بیش از پیش نگران تطاول نظام دیوان سالاری موجود و طولانی شدن تحقق مرحله «دولت اسلامی» هستیم.

ما نیز همانندِ شما، نیاز به «تحوّل» و «تغییرِ» مبتنی بر مدار و منطقِ انقلابی را احساس می‌کنیم و باور داریم «تحول نسلی»، «تحول گفتمانی» و «تحول ساختاری» لازمه تحقق «نظام انقلابی» مد نظر حضرتعالی می‌باشد. می‌دانیم که تحول نسلی به تنهایی کفایت نمی‌کند. ما نیازمند تحول در ساختار‌های مصلوب کنونی و تحول در اندیشه‌های حکمرانی (گفتمان‌ها، نظامات، برنامه‌های کلان، رویه‌ها و …) هستیم.

جوانان تصریح کرده‌اند: تجربیات موفق و بومی انقلاب اسلامی در کارآمدی عملی مدیریت دفاع مقدس و حرکت‌های جهادی گوناگون از قبیل: فعالیت‌های گسترده خدمت رسانی، فرهنگی، دفاعی، علمی و… نشان می‌دهد که تنها راه گذر از بن بست نمایی دشمنان در برخی از حوزه‌های حکمرانی و خنثی کردن تلاش شبانه روزی آن‌ها برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی، بازگشت به همان تجارب انقلاب و در رأس آن «جوان سازی» و «مردمی سازی» حکمرانی در کشور است. از نظرِ ما، در برابر «مسائل» نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گونه بن‌بست و انسدادی وجود ندارد و هیچ چالشی در برابرِ انقلاب و نظامِ جمهوری‌اسلامی نیست، مگر این‌که حلّ‌شدنی است و می‌توان راه‌حل‌ها را از دل ظرفیت‌های درونی استخراج کرد و به کار بست.

جوانان تهیه کننده نامه تأکید کرده‌اند: می‌دانیم که اندیشه «پیشرفت» و مبارزه با الگو‌های وارداتی ناکارآمد بنام توسعه، «جهاد کبیر» روزگار ماست. از این روی تلاش‌ها و تبلیغ و اندیشه ورزی خویش را باید معطوف به آن سازیم و لحظه‌ای از آن غافل نشویم. «معنویت، عقلانیت و عدالت» اگر توأمان فراهم نیایند، نسل ما نیز گرفتار انحراف و عدم توفیق خواهد شد. در اولین گام «گفت‌وگوی ملی جوانان» حول بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار داده‌ایم که ان شاء الله نتایج ملموس و عینی آن در آینده نزدیک در عرصه‌های مختلف نمایان خواهد شد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار