کد خبر: 949522
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
گاهی پیش آمده که برخی افراد به ناحق توسط مامور راهنمایی و رانندگی جریمه شوند. در این مواقع می‌توانید به این جریمه‌های اشتباهی اعتراض کنید.
جوان آنلاین: در کنار تمام وظایف پلیس راهور، یکی از امور بسیار مهمی که این نیرو برعهده دارد تامین نظم و امنیت خیابان‌ها و جاده‌ها و نظارت بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی است. این وظیفه خطیر، نیازمند رعایت مبادی آداب و اصول اخلاقی شغلی از سوی ماموران است.

افرادی که مسئول اجرای تامین نظم خیابان‌ها هستند باید از تخلف، هم از سوی خود و هم از سوی دیگران، جلوگیری کنند. اما در این میان ممکن است سهل‌انگاری برخی ماموران باعث بروز تخلف از سوی آن‌ها شود که این تخلفات قابل رسیدگی هستند. پلیس ایران در سال ۱۳۷۰ پس از تلفیق شهربانی و ژاندارمری و نیز کمیته انقلاب اسلامی به وجود آمد و در حال حاضر به طور رسمی نیروی اصلی مسئول حفظ امنیت داخلی کشور است. هم‌اکنون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظایف متعددی دارد و به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که یکی از قسمت‌های مهم آن پلیس راهنمایی و رانندگی یا همان پلیس راهور است.

پلیس راهنمایى و رانندگى و امور حمل و نقل یکى از پلیس‌های پیش‌بینى‌شده در سازمان نیروى انتظامى است که وظایف و مأموریت‌هاى آن را می‌توان به طور اختصار این‌گونه بیان کرد:

برنامه‌ریزى و هدایت فعالیت‌هاى راهنمایى و رانندگى به منظور تأمین نظم عبور و مرور؛ اجراى مقررات راهنمایى و رانندگى و حمل و نقل؛ امور توزین و حفظ حریم راه‌ها در سطح کشور با توجه به مقررات داخلى و بین‌المللی؛ هدایت تخصصى واحدهاى تابعه نیرو در زمینه امور راهنمایى و رانندگى و حمل و نقل؛ برنامه‌ریزى در راستای انجام مأموریت‌هاى خدماتى و تأمین سلامت عبور و مرور و حمل و نقل و تدوین رویه‌ها، صدور دستورالعمل‌ها در همه زمینه‌هاى مرتبط با راهنمایى و رانندگى و امور حمل و نقل از قبیل: تسهیل عبور و مرور، رسیدگى به تصادفات، آزمایش رانندگی، صدور پروانه‌ها، صدور گواهینامه بین‌المللى و پلاک ترانزیت، تبدیل گواهینامه‌هاى خارجى به ایرانی، معاینه وسایط نقلیه، شماره‌گذاری و اخذ جرایم و اجرائیات، از جمله وظایف و مأموریت‌هاى پلیس راهنمایى و رانندگى است.

مواردی که غیرمجاز شناخته شدند

همانطور که بیان شد وظیفه اصلی پلیس راهور تامین نظم و نظارت بر رعایت اصول رانندگی در خیابان‌ها و جاده‌هاست، اما گاهی پیش آمده که برخی افراد به ناحق توسط مامور راهنمایی و رانندگی جریمه شده‌اند. برخی رفتار‌ها و اعمال باعث شده تا جریمه‌های نادرست و خلاف واقع صورت بگیرد که به دو مورد از آن‌ها که بسیار شایع بوده‌اند اشاره می‌کنیم:

متوقف کردن خودرو‌ها بدون مشاهده تخلف

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ با صدور رایی، حکم بر ابطال بند ۲ بخشنامه شماره ۲-۹۲/۷ مورخ ۱۷ مهر سال ۱۳۹۲ بازرسی پلیس راهور ناجا صادر کرد. برابر این بند پلیس راهور می‌توانست بدون مشاهده تخلف مبادرت به متوقف ساختن خودرو‌های در حال حرکت کند. استدلال این بود که برخی تخلفات مانند همراه نداشتن مدارک، رعایت شروط گواهینامه‌های مشروط، اضافه سرنشین و برخی جرایم مانند نداشتن گواهینامه، بدون متوقف کردن خودرو قابل تشخیص نیست.

طبق ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی «به افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که برای تشخیص تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور تعیین شده و آموزش لازم را دیده‌اند اجازه داده می‌شود، تخلفات مربوطه را وفق قانون تشخیص داده و قبض جریمه صادر کنند.»

طبق ماده ۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس زمانی می‌تواند خودروی در حال حرکت را متوقف کند که تخلفی مشاهده کند. در غیر این صورت، چنانچه بدون دلیل خودرویی را متوقف کند دستور دهنده مرتکب تخلف شده است. این ماده مقرر می‌کند «به مأموران موضوع ماده ۲ این قانون اجازه داده می‌شود متخلفین از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را پس از تشخیص تخلف و انطباق آن با میزان جرایم متوقف کنند.» برابر ماده ٢ قانون ذکر شده تنها افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از چنین اختیاری برخوردارند و حتی در صورت مشاهده تخلف از سوی سربازان، آن‌ها فاقد چنین صلاحیتی هستند.

در ماده ٩ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عدم صلاحیت و اختیار پلیس درخصوص متوقف کردن خودرو‌ها بدون مشاهده تخلف آشکار مورد تاکید قرار گرفته است. چنانچه در بند نخست این ماده ضمن بیان تکلیف رانندگان برای همراه داشتن مدارکی مانند گواهینامه، کارت خودرو و بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث و برگه معاینه فنی برای خودرو‌هایی که بیش از پنج سال از تولید آن گذشته است، در ادامه می‌گوید: «ماموران در صورتی مدارک رانندگان را مطالبه می‌کنند که شاهد تخلف از سوی راننده بوده یا تحت تعقیب قضایی یا انتظامی باشد.»

طبق ماده ٤٢ قانون بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری مصوب سال ۱۳۹۵، حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه موضوع این قانون ممنوع است و تمام دارندگان وسایل نقلیه موضوع قانون مکلفند سند حاکی از انعقاد قرارداد بیمه را هنگام رانندگی همراه داشته باشند و در صورت درخواست ماموران راهنمایی و رانندگی یا پلیس راهور ارائه کنند. قانونگذار برای اینکه بی‌دلیل خودرو‌های اشخاص متوقف نشوند، مقرر داشته است: ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه موظفند از طرق مقتضی مانند دوربین‌های نظارت ترافیکی ضمن شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه نسبت به اعمال جریمه‌های مربوط اقدام کنند؛ بنابراین همان‌گونه که بیان شد جریمه‌کردن افراد توسط ماموران راهنمایی و رانندگی باید با دلیل و مستند باشد و حتما تخلفی از سوی شخص راننده صورت گرفته باشد در غیر این‌صورت مامور راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند خودرو را متوقف و شخص را جریمه کند که این موضوع، تخلف محسوب می‌شود.

قانون در خصوص پرداخت جریمه و نحوه اعتراض چه می‌گوید؟

افراد خاطی ملزم به پرداخت جریمه هستند، اما گاهی برخی افراد به جریمه خود اعتراض دارند. ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی می‌گوید: متخلف موظف است ظرف مدت شصت روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ‌شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع او می‌رسد جریمه را به حسابی که از طرف خزانه‌داری کل تعیین و اعلام می‌شود پرداخت و رسید دریافت کند یا مراتب اعتراض خود را ظرف مدت مذکور با ذکر دلایل به اداره اجرائیات راهنمایی و رانندگی تسلیم کند. اداره مذکور موظف است حداکثر ظرف ۲۴ ساعت پس از وصول اعتراض، بررسی لازم را انجام داده و در صورت غیرموجه دانستن اعتراض مراتب را به معترض ابلاغ کند، در صورت اصرار معترض، اداره اجراییات موضوع را برای رسیدگی به واحد رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی ارسال می‌کند.

واحد فوق‌الذکر متشکل از یک قاضی با ابلاغ رییس قوه‌قضاییه و یک کارشناس راهنمایی و رانندگی با معرفی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مربوطه است و ریاست آن واحد با قاضی خواهد بود که پس از اخذ نظر مشورتی عضو دیگر مبادرت به صدور رأی می‌کند. رأی صادره قطعی است.

در صورتی‌که متخلف در مهلت قانونی مذکور اعتراض خود را تسلیم نکرده یا ظرف بیست روز پس از ابلاغ رأی واحد جریمه را پرداخت نکند، موظف است جریمه را به مأخذ دوبرابر مبلغ مندرج در قبض جریمه بپردازد.

مجازات قانونی برای ماموران متخلف

تبصره ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی می‌گوید: «در صورتی که ثابت شود مأموران و نیز داوطلبان مذکور در ماده (۲) حسب مورد به ناحق قبض جریمه صادر کرده یا با علم و اطلاع گزارش خلاف واقع در مورد امور مربوط به این قانون داده‌اند، ضمن جبران خسارت وارده به مجازات بزه گزارش خلاف واقع محکوم می‌شوند.»

نحوه اعتراض به خلافی خودرو

اما در کنار جریمه‌های صادره، گاهی افراد پس از مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ و اخذ خلافی خودرو، با رقم‌های سنگین جریمه‌هایی مواجه می‌شوند که از نظرشان این جریمه‌ها غیرقانونی هستند و به آن‌ها اعتراض دارند. این افراد چه‌کاری باید انجام دهند؟

اگر فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد ابتدا به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه می‌کند و درخواست اعتراض می‌دهد، این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال شده و اجرائیات برابر قانون ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت باید موضوع را رسیدگی کند و پاسخ دهد که البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت رسیدگی و پاسخ داده می‌شود.

در این مرحله اگر متقاضی قانع شد نسبت به پرداخت جریمه اقدام می‌کند، ولی در صورتی که قانع نشده باشد می‌تواند به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه کند که در این واحد یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی تخلفات را بررسی و حکم نهایی در این مورد را قاضی صادر می‌کند، لذا در این مرحله رای صادرشده قطعی بوده و قابل اعتراض نیست.

مهلت اعتراض به خلافی یا قبوض جریمه صادرشده، طبق ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۶۰ روز از تاریخ مندرج در قبض یا تاریخ ابلاغ‌شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع راننده می‌رسد، تعیین شده است. در صورتی که متخلف در مهلت قانونی ذکرشده اعتراض خود را تسلیم نکند یا ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ رأی واحد رسیدگی، جریمه را پرداخت نکند، باید جریمه را به ماخذ دو برابر مبلغ مندرج در قبض جریمه بپردازد.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۶
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
9
81
احتراما:درتاریخ۹۸/۲/۱۲پیامی برای اینجانب آمده مبنی به پرداخت عوارض اتوبان درصورتیکه بنده ساکن شهرستان شیراز هستم وترددی دراتوبان ندارم اصولا استان فارس فاقد اتوبان هستش.البته درسال۹۷مهرماه ازاتوبان ساوه عبورکردم ودر عوارضی هزینه را بصورت کارت پرداخت کردم هم رفت وهم برگشت.شماره اتوموبیل...۲ایران ۶۳
امیرتوکلی شاکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
6
65
پلاک های مناطق شمالی تهران ایران ۱۱وایران ۴۴وایران ۷۷جزع منطقه های ۱٬۲٬۳٬۴٬۵٬۷٬۸٬۲۲پلاک های مناطق مرکزی تهران ایران ۲۲وایران ۵۵وایران ۸۸جزع منطقه های ۲٬۶٬۱۰٬۱۱٬۱۲پلاک های مناطق جنوبی تهران ایران ۳۳وایران ۶۶وایران ۹۹جزع مناطق های٬۹٬۱۳٬۱۴٬۱۵٬۱۶٬۱۷٬۱۸٬۱۹٬۲۰٬۲۱
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
5
40
راهنمایی به مشکلات مردم رسیدگی نمی کند بارها تخلف ماموران راهنمایی و رانندگی را دیده ام و آن را در حال ماموریت به حساب می آورند اگر ماموران قانون خود تخلف کنند از دیگران چه انتظاری می توان داشت .
Ashkan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
4
38
سلام اینجانب اشکان کیوان در تاریخ 18 اسفند 97 به علت نبستن کمربند توسط پلیس متوقف شدم و با توضیح بر اینکه تازه حرکت کرده بودم و میخواستم کمربند ببندم پلیس متوقفم کرد وقتی برای پلیس توضیح دادم که تازه حرکت کردم گذشت کرد و گفت برو جریمه نمیکنم بعد از یک هفته خلافی گرفتم دیدم همون پلیس محترم منو 150 هزار تومن جریمه کرده
عبدالله محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
7
84
با سلام و عرض ادب امروز تاریخ 1398/03/11 به شماره تلفن اینجانب اس ام اس به این شکل ( مالک محترم ایران 99-....س59 تخلف توقف در محل ممنوع با حضور پارکبان در پردیس نرسیده به ملاصدرا مقابل مرکز آموزش علمی کاربردی پلاک 27 زمان 98/02/29 ساعت 19:25 ثبت شده راهور تهران بزرگ ش.ق........ ش.پ:..... ) آمده است در صورتیکه ماشین من زوج است و خودم کارمند هستم روزهای فرد ماشینم درپارکینگ خونه است و بنده اصلا این منطقه و آدرس اعلام شده تاکنون رفت و آمد نداشتم خواهشمند است رسیدگی شود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
6
102
با عرض سلام چهارم فروردین ماه جریمه شده ام که با مراجعه به بانک پرداخت کردهام لذا با وجود اینکه پرداخت کردهام امروز که 12 خرداد میباشد وارد خلافی هتا شده، ازتون میخوام که برام توضیح بدید چکار باید بکنم
جهانبخش فرزادنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
7
23
با سلام در تاریخ 98/1/18 در ساعت 17:40 توسط پلیس راه ... خوزستان مبلغ 750000 توسط کد مامور ... جریمه شدم که در تاریخ 98/2/5 پرداخت نمودم ولی هر بار توسط سایت پلیس راهور در قسمت خلافی وضعیت را بررسی میکردم باز هم جریمه داشته دقیقا"در همان تاریخ و همان ساعت و همان محل توسط همان مامور ولی با شناسه قبض و شناسه پرداخت متفاوت البته چون شماره پیگیری پرداخت اولی را گم کرده بودم بناچار مورد بعدی را نیز پرداخت کردم یعنی دوبار بخاطر یک خلاف جریمه پرداخت کردم حال خوشبختانه شماره پیگیری اولی را پیدا کرده ام چنانچه لازم باشد مدارک قابل ارائه میباشد با تشکر.
علی داوریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
4
18
با سلام
4 فقره جریمه به مبلغ 400000 تومان پرداخت نمودم ولی از مبلغ خلافی کسر نمیشود

با تشکر
محمدحسین قناعتکن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
5
12
نسبت به جریمه های سنگین خیلی سخت برخورد میکنند .نسبت به افرادی که ندانسته با دوربین جریمه میشوند وتا تمام مبلغ پرداخت نگردد ماشین آزاد نمیشود.حداقل قسطی شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
1
38
الان من کرجم پیامک اومده من تو اتوبان زنجان مرتکب تخلف سرعت شدم. متاسفم
مسعود اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
3
32
در مورخه چهاردهم اردیبهشت 1398 مرتکب خلاف ایستادن دوبله شدم بلافاصله پیامک 30000 تومان جریمه اومد حالا که به سایت مراجعه کردم تاریخ را زده بیست و یکم بهمن 1397 و جریمه هم 40000 تومان چرا؟؟؟؟؟؟
م.ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
7
با سلام
تو رو خدا وقتی می خواهید یه طرحی رو اجرا کنید به تمامی جوانب آن بیندیشید الان فکر می کنید با این طرح 20 روز در فصل چه وضعی رو ایجاد کرده فکر نمی کنم اگر ادامه طرح رو لغو کنید هیچ اتفاقی بیفته . از قدیم گفته اند ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست
پریسا محمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
3
40
بنده ساعت ۱۰ از خواب در شهرک اندیشه شهریار بیدار شدم دیدم ساعت ۹ و ۹ دقیقه در اتوبان تهران پردیس خلاف کردم و از عوارضی عبور کردم چطور میشه اعتراض کرد ب؟؟
امیدسهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
3
63
با سلام.بنده در تاریخ ۱۳.۱.۹۸در شهرستان قصرشیرین بودم و چون به سیزده بدر خورده بودیم و شب بود همانجا موندیم و در مدارس دولتی که به مهمانان نوروزی برای اسکان میدهند یک اتاق گرفتیم و تا چهاردهم قصرشیرین بودیم بعد از چندین ماه وقتی برای خلافی خودرو به پلیس +۱۰رفتم با تعجب دیدم در همان تاریخی که من و خانواده ام در قصرشیرین بودیم در شهرستان ساوه ماشین بنده را به جرم تخلف عبور ممنوعه جریمه کردند!به نظرتون چه باید کنم آیا این انصاف هستش
امیر رضا نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
5
34
سلام تو خونه نشستم پیام اومده شما کمربند نبستی ب پلیسم توجه نکردی و تازه قبضم برام صادر شده ب گفته ی پیامک ولی من تو خونه خواب بودم
علی اکبر شرفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
2
26
سلام. من دو تا جریمه در ساعت 14:43 و 15:02 بتاریخ 97/12/25 در محلنیزار قم پشت امامزاده غائب دو تا 60 هزاری جریمه و گرداخت نموده ام. بنظر شما در عرض 20 دقیقه دو تا 60 تومنی درسته برای یه کارگر ساده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
13
سلام تورابه خدایک مقداری شرافت وانسانیت داشته باشیدچطوردرعرض پنج دقیقه بایدپنچ تخلف وجریمه دردومکان مختلف برای یک پلاک صادر بشه کدام قانون اینوتآییدمیکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
2
5
سلام به برادران پلیس راهور" در محور .... 3نوع جریمه که شامل 1-عدم توجه به فرمان پلیس2-استفاده از موبایل3-سبقت غیر مجاز نوشته اند که والله من به محور .... نرفته ام ومبلغ 340هزار تومان برایم نوشته اند ودر این مورد شاکی هستم
محمد تابش مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
19
باسلام امروز خلافی ماشین رو با اینترنت گرفتم ودر تاریخ 1/6/97 تعداد 3 عدد خلافی در ساعت ده وبیست و پنج دقیقه در محور زالیان برام اومده جمعا به مبلع300000 هزار تومان مگر ممکنه در ضمن در این تاریخ من در این محور نبودم وداخل اداره سر کار بودن آخه چطور ممکنه من خودم ساکن خوزستان هستم لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر
سیدمحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
2
31
با سلام امروز ۹۸/۵/۳۰بنده در تهران در محل کارم بودم بودم وپیامکی برام ارسال شد که در ساعت ۱۷۱۳ دقیقه در خرم آباد جریمه شدم اون هم الصاقی درصورتی که خودروی بنده مقابل منزل پارک میباشد وجالبتر اینکه بنده تابه حال اصلا خرم آباد نرفته ام و اینکه از شانس بنده خورویی که جریمه شده همرنگ خودروی اینجانب و نوع خودروهم پژو میباشد، چطوری میتونم ثابت کنم واین جریمه راصفرکنم.ممنون میشم راهنمایی کنید
اکبریعقوبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
1
38
ماشین من هوندا سیویک در تاریخ ۴ شهریور رفسنجان بوده با پلاک ۳۴ب۳۶۵ ایران ۶۵ ولی پیام آمده برام در مشهد خیابان مطهری جریمه شدهمالک محترم وسيله نقليه به شماره پلاک 65 ايران-365ب34 قبض صادر شده براي شما به شرح زير است:
شماره سريال : 4990784864
تاريخ و ساعت : 1398/6/4-12:04
محل تخلف : مشهد-مطهري
نوع قبض : الصاقي
وسيله نقليه : سواري هوندا سفيد
تخلف(ها) : 1 : 2085
مبلغ : 300000
شماره قبض : 9078486300290
شناسه پرداخت : 0000030015980
پليس راهور ناجا
رحمان جمشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
2
13
سلام بنده درتاریخ 8/8/97جریمه شدم تسلیمی 60000هزارتومان بعدازیک ساعتی دوباره برای من جریمه امده تسلیمی بایدچکارکنم
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
2
10
سلام بنده ماشینم پلاک تهرانه درتاریخ8.8.97مبلغ60000هزارتومان جریمه شدم بعدازساعتی دوباره برای من درنیشابوربرای من جریمه امده نداشتن گواهینامه ونبستن کمربندنوشته تسلیمی بنده اصلاخبرندارم خواهش میکنم راهنمایی کنیدچگونه بایداعتراض کنم درضمن جریمه قبلی بنده گواهینامه ارائه دادم
باقر احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
1
10
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کارکنان خدوم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وگلایه مندی از خدمات سامانه 197 رسیدگی به شکایات مردمی ، در استان زنجان اصلاً به امورات مردم رسیدگی نمی شود ، اینجانب در تاریخ 98/04/04 از سوی افسر راهنمایی به شماره 26534 به ناحق به مبلغ 2000000 ریال جریمه شدم وبه دفاتر پلیس بعلاوه 10 مراجعه نمودم وواحد اجرائیات راهنمایی شهرستان ابهر پس از اتلاف وقت و گذشت پیش از 48 روز اعلام نمودند که اعتراض شما قابل قبول نیست در حالی که قبضم نیز دوبرابر شده است حالا تکلیف بنده را مشخص کنید . با تشکر باقر احمدی از شهرستان ابهر استان زنجان . راهنمایی فرمایید باتشکر 09127722257
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
3
3
وقت بخیر من در تاریخ۱۳۹۸/۲/۱۶جریمه کردنم ولی من دراون محل اصلا نبودم میخواستم بپرسم چیکار باید بکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
16
یک تهرانی از خدا بخبر با دست کاری از روی شماره ماشین خودش باعث شده خلافی که توی شهر کرده باشماره من که توی شهرستان زندگی میکنم شده جریمه برای من بباد که دوربین پلیس ثبت کرده
صابر قربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
10
باسلام وخسته نباشید
من امروز از شهریار مسافر زدم و سر خادم اباد ترافیک بو مامور پلیس به دلبل این که من مسافر زدم تو ترافیک منو جریمه کرده در حالی کهدمن اصلا تو اون مکان مسافر نزدم چکار باید کرد ؟؟؟
هومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
6
من رفتم خلافی ماشینم رو گرفتم دیدم در تاریخ هفتم تیرماه در شهر ری دویست و ده تومان جریمه شدم در صورتیکه من در همون تاریخ با ماشین خودم اصفهان بودم.و از همه جالبتر اینکه من ماشینم رو امسال صفر کیلومتر خریدم و تازه پلاک کردم ولی در برگه ی خلافی یدونه جریمه دارم که تاریخ چهار سال پیش هستش. واقعا مسخره ست. اعتراض هم کردم به جایی نرسید.
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
7
چندروز پیش پیامی برام امده خودروی پلاک ........ شما ......در تاریخ اسفندماه ۹۷ از اول اسفند تا پایان اسفند چند مرحله در اتوبان بابت طرح ترافیک جریمه شده من محل زندگیم کرمان است و خودم کارمند و هرروز ساعت ورود و خروج با دستگاه زدم خودرویم در پارکینک بوده نمیدانم خلافی چه کسی را باید پرداخت با اینهمه قانون که با هیچ کدام نمی توانی طلب حقت را بکنی
مهدی بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
2
5
ی سوال دارم،اگه به راننده از بابت جریمه،مثلا عکس دوربین،اطلاع رسانی نشود،آیا راننده علم غیب دارد،که جریمه شده،که بعد دوبرابر هم بشه،آخه تو این وضعیت وخیم اقتصادی،تحریم،فقر،یکم نیروی انتظامی،مردانگی و انسانیت داشته باشد،چرا من کارگر تاوان اشتباهات سیستمی و سوء مدیریت دیگران رو بدم،در صورتی که شماره همراهم در سیستم ثبت است
عبدالصاحب افشاري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
اينجانب كلي اس ام اس خلافي واسم اومده كه شماره پلاك من نيست
الانم كه اومدم خلافي بگيرم خيلي سنگين اونده
اطفا چكار كنم
شماره پلاك خودرو من در اس ام اس ها نيست
و ترددي هم نداشتم
پیام رضائی
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
8
سلام امروز ۹۸/۸/۷برای من ۶۰هزار جریمه ۲برگی اومده ازقزوین درحالی که من ساکن شهردیگه ای هستم چطوری میتونم پیگیری کنم
امید فتاحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
1
4
با سلام اینجانب در تاریخ های 1396/01/23 و 1397/05/23
شهرستان پل فردیس کرج و ملارد شهریار قبضهایی صادر شده است که در تاریخ های ذکر شده ترددی در مسیرهای مورد نظر نداشته ام چطوری باید پیگیری کنم که سوابق من پاک شود.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
7
سلام
ببخشید ما در تاریخ98/09/08جمعه شب ساعت21:30ماشینم شرق تهران دم در خونه ام پارک بوده
ولی پیامک اومده شما در این تاریخ ذکر شده اوتلن حکیم بالاتر از اتوبان یادگار امام سرعت غیر مجاز داشتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
5
سلام خلافی اشباهی برای من از شهری دیگه اومده باید چیکار کنم
جوادعابدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
1
5
سلام درتاریخ ۱۰/۰۹/۹۸اینجانب جریمه تسلیمی شده ام به مبلغ۱۴۰۰۰۰تومان کجا باید اعتراض کنم اشتباه شده من نبودم تشکر
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
4
2
سلام در تاریخ ۹/۸برای من اس ام اس جریمه تسلیمی اومده تو اتوبان آزادگان در صورتی که اصلا همچین چیزی نبوده من به همراه همسر و فرزندم تو ماشین بودیم جفتمون هم گواهینامه داریم ماشین هم صفره موردی هم نداشته .چرا الکی تو آین اوضاع اقتصادی افتضاح ادم و جریمه میکنید تو خرج روز مره خودمون موندیم بعد بیاییم الکی جریمه بدیم آخه خدا رو خوش میاد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
5
در تاریخ ۹/۸ برای بنده اس ام اس جریمه تسلیمی اومده .امکان نداره مدارک هم من هم همسرم داریم چرا جریمه بی خود میکنید .تو این اوضاع اقتصادی بد .خدا رو خوش نمیاد تو خرج روزمره مون موندیم والا خدا رو خوش نمیاد
جلال رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
2
من خودرومو تو چیتگر تهران پارک کردم اونجا اصلا تابلو توقف ممنوع نبود بعد یک ساعت اومدم دیدم تو همون یک ساعت دو بار جریمه شدم اخه چرا اطفا راهنمایی کنید
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
4
سلام
من تهران هستم حدود 2 ساعت پیش در آذربایجان (شهر سراب) 60000تومان به صورت تسلیمی جریمه شدم.
چه باید کرد؟؟؟
لطفاً راهنمایی کنید.
اسعدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
3
بااحترام بنده امروزدر شرایطی که توترافیک مانده بودم افسر راهنمایی و رانندگی که خودش هم توترافیک مانده بود با استفاده از گوشی همراه بنده را جریمه نموده‌اند !!!!!!!
پروان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
1
8
تورو خدا ااا راهنمایی کنید پیام جریمه تو اتوبان بیاد وقتی تو خونه خابی..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
4
ظاهرا بودجه کم شده هی راه ب راه همه الکی جریمه میشن.... خدا خودش رحم کنه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
4
سلام. من الان از خواب بیدار شدم دیدم برام پیام اومده محور مشهد چناران 60 تمن جریمه شدم یک ساعت پیش!! تازه نوشته قبض دو برگی!!!!!!!!
باید چیکار کنم؟ برم دنبالش یا پرداخت کنم بهتره؟
حجت عظیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
5
با عرض سلام و.خسته نباشید من هفده ونه و نود وهشت اصلا با ماشین بیرون نرفتیم چطورشده جریمه دوبرگی واسه ما اومده لطفا رسیدگی کنین ممنون 0914......شمارمه
نوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
1
با عرض سلام من در تاریخ ۱۸ اذر جریمه شدم که وارد طرح شدم در صورتی که من اون روز از بیمارستان ظهر مرخص شدم و با اسنپ‌ اومدم خونه و اصلا تا چند روز ماشین سوار نشدم من نمیدونم این ماشین چجوری وارد طرح شده؟؟؟
ابراهيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
1
با سلام
خودرو بنده در خونه پارك بوده(دوربينش هم موجوده) ولي دو بار برام پيامك خلافي اومده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رفتم راهور ميگن 10 روز ديگه بيا بدادم برسيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
4
با سلام من اصلا ماشین را بیرون نبردم مبلغ ۱۵۰۰۰ با پیامک قبض جریمه دیروز برام فرستادن به کجا باید مراجعه کنم با تشکر از راهنمایی شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
3
برای منم قبض اومده بدلیل خلافی تو اتوبان تهران ساوه 600000 ریال دوبرکی جریمه شدم.
اول اینکه ماشین من بدلیل واشر سرسیلندر 4 ماهه جلوی در خونه پارک شده
دوما خودم تو مسافرت کاری بودم
چجوریه که اینجوری پیشرفت میکنیم.واقعا از اروپا هم به روز تر هستیم.

واقعا وجدان چیز خوبیه
زهرا اسداللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
2
امروز ۱۰ دی ماه ۹۸ حدود ۴۰ دقیقه پیش یه پیام برام امده که جریمه ۹۰ هزارتومانی محل تخلف بوشهر . طالقانی و پلاک ماشین هم درسته
در صورتی که من سرکارم هستم و ماشینم داخل خیابان پارک شده و شیراز هستم . متاسفانه هیچ شماره ای هم پاسخگو نیس و میگن باید حضوری مراجعه کنی به قسمت تخلفات راهنمایی رانندگی .
بهرام حاجی زاده قزلگچی
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
3
با سلام خواهشن خرج هواپیما اوکراین رو از مردم نگیرید مردم نون شب ندارند
مهدی توسلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
2
باسلام ..امروز یکم بهمن ماه نودو هشت .قبض جریمه برام صادر شده همه مشخصات درسته .در صورتیکه ماشین من داخل پارکینگ عمومی میباشد.درضمن این دفعه چهارمه که این موضوع پیش میاد .نمیدونم چراتاالان این. همه قبض جریمه ناحق صادر شده
معلم
|
United States
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
باسلام ،ازمسئولین محترم ناجا تقاضامندم از هر نیروی برا ضبط تخلفات و... استفاده نشه افراد متدینی که حقا الناس را رعایت کنند به کار گرفته شه واقعا در حق بنده ظلم شده به ناحق یک میلیون ‌ونیم برام (ماشین جلو درب منزل بوده برام پیام آمده که در بزرگراه همت سرعت غیر مجاز داتی مبلغ....جریمه ثبت شد)آیااین اختلاس نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
3
من الان در اردبیل نشسته ام یک جریمه 75 تومنی از بزرگراه بابایی تهران برایم اومد. بهتر است ماموران راهنمایی در نوشتن شماره خودروها بیشتر دقت کنند تا اینهمه برای مردم دردسر ایجاد نشود.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
1
باعرض سلام و خسته نباشید . ۱۴ تیر ۹۸ از محور تبریز شبستر عازم بودم که بنا بر علتی خواستم به ماشین جلویی برسم و به علت سرعت بیش از حد مجاز ۶۰۰۰۰ ت جریمه تسلیمی شدم . همون ماه اون رو از طریق اپلیکیشن پرداخت کردم .الآن که با اپلیکیشن ست خلافی خودرو را گرفتم دیدم تقریبا دو تا یک ساعت بعد از آن جریمه اولی دونا جریمه برایم صادر شده بوده وخودم خبر نداشتم آنهم بصورت تسلیمی .
سخنم با برخی ماموران اجرای قانون هست . عزیزانم میدونم که حقوقتون نسبت به وظایف خطیری که انجام میدهید خیلی کم میباشد ولی جنابعالی یک الگو عالی و زحمتکش برای همه اقشار مردم هستید مامور قانون خلاف کند دیگر نمیشود سایر مردم را به صداقت و درستی دعوت کرد . وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد .واقعا برای مملکتم و مردمم متاسفم . بنده یک عمر باصداقت زندگی کرده ام و دیگر هیچ .
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
با سلام خدمت پرسنل خدووم و زحمت کش راهور
احتراما پیامی به متن ذیل آمده است.و بنده در این تاریخ و ساعت با خودرو مذکور شیفت شبکار بوده و خودرو از ساعت 10 شب تا 8 روز بعد در پارکینگ شرکت بوده.!!!! جالب اینجاست خودرو بنام خانمم هست و پیام برای ایشون اومده.حالا بیا و درستش کن..راهور عزیزم و خدوووم
(( مالک محترم خودرو به شماره ایرا.....36-ط-11، از سامانه دوربين کیلومتر 6 به سمت اصفهان در تاريخ 1398/11/08 00:52:09 تخلف تجاوز از سرعت تا 30 کیلومتر دريافت و در حال بررسي و ثبت مي باشد. پليس راهور ناجا)))
روشنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
والله من تو عمرم شهر مراغه رو ندیدم الان اس ام اس جریمه تو خیابان سعدی مراغه اومد من تو این گرانی دردمو به کی بگم لطفا راهنمایی کنید
حمید مجیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
4
در یک جاده دوطرفه ماشین جلویی من با دیدن پلیس سرعت کم کرد وبه شانه جاده رفت که کمر بند ببنده من از این ماشین رد شدم سبقت ممنوع بود توسط پلیس متوقف شدم ۵۰ تومن جریمه نوشت .به نظر شما درست بوده
hamidmafi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
5
با سلام
روز جمعه 98/11/18 مهمون داشتیم و کامل خودمو ماشین خونه بودیم الان واسم پیام اومده خودرو.... به شماره.... در تاریخ 98/11/18ساعت 14/14 کد تخلف 2056 میشه کاری کرد لطفاً راهنمایی کنید
محمد تهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
1
0
سلام بنده ماشینم را پلیس خوابانده و میگوید شکایت داری چگونه میتوانم بفهمم که چه شکایتی دارم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
درتاریخ 97/11/7 خودرو توسط پلیس متوقف وبه پارکینگ منتقل شد ومبلغ 120تومن بابت تخلف جریمه شدم که درهنگام ترخیص خودرو پرداخت نمودم حالا برای همان تاریخ مجدد جریمه 75هزارتومنی صادر شده وساعتی که برای تخلف ثبت شده ماشین درپارکینگ پلیس بوده است لطفا راهنمایی کنید
محمودزارعی
|
France
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
اقامن ساکن زرینشهرم تازه پلاک جدیدگدفتم وهنوزکارتم نیامده وماشین توخونه بیرون نیاوردم وپیام برام امده ازشهراردستان جریمه شدم اونم الصاقی ایاامکان داره پلاک شبیه من باشه چه طورثابت کنم که نرفتم اون شهر
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
بااحترام به زحمتکتشان وبزرگواران عزیزراهور خودرونوشماره با90کیلومترکارکردبفاصله نمایندگی تامنزل و حدودیکماه ونیم درپارکینگ میباشد. درتاریخ 98/12/13 ساعت 15:14 ماهم مشمول جریمه ازراه دور که احتمالا درقرعه بنام ما افتاده بمبلغ 150000ریال درجاده بناب ثبت شده است . خداعاقبت همه مارا بخیر ونیکی کند.
کلانتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
1
برا من پیامک اومد که به آدرس بابلسر من تخلف کردم و جریمه شدم ماشین من و خودم منزل هستیم و در شهر بابل به کجا اعتراض کنم ؟!!!!!! جل الخالق
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
1
سلام.میخواستم اقدام به پرداخت خلافی ام کنم دیدم که کلیه خلافی هام حتی دوربین دوبرابر شده.خلافی ای که قبلا به صورت تسلیمی بوده و مهلت پرداختش گذشته بوده با اینکه یک بار دوبرابر شده بوده مجدد دوبل شده مبلغ خلافی اش.خلافی به صورت تسلیمی داشتم تاریخ 11/13 با اینکه هنوز دو ماه نشده دوبرابر شده.لطفا رسیدگی شود.
شماره پلاک : 24 ن 658 - ایران 55
کامیاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
5
سلام من همین الان تو خونه نشستم و برام جریمه اومده اصلا ماشینم بیرون نیومده جمعه هم هست و کرونا هم که هست تکلیفمون چیه باید سراغ کی بریم؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
4
سلام من کامیون دارم،یه روز من گامیون رو بردم در خونه،،حالا بعد از 4 ماه خلافی گرفتم دیدم تا 5 روز هر روز 40 تومان برا من نوشته،،،و این داستان سه بار تکرار شده، یعنی سه بار من ماشین بردم در خونه و هر دفعه تا 5 یا 4 روز مدام جریمه نوشته شده،،حتی تو یه روز سه تا جریمه نوشته شده،یعنی ساعت 1 صبح 7 صبح و 5 بعد ازظهر،،بدون اینکه قبض دیده باشم یا اینکه پیامی برام بیاد،،الان خلافی گرفتم 400 هزار تومان برا این موضوع جریمه تو خلافی من هستش،، باید چکار کنم،چطور اعتراض کنم؟؟جریمه ها مال 4 ماه پیش هستن
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
سلام.
خیلی جالبه من اصلا ماشین ندارم و بارها و بارها برام پیام میاد از طرف پلیس که راننده خودرو فلان چقد جریمه شدی.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
4
سلام. خیلی جالبه من اصلا ماشین ندارم ولی بارها و بارها پیام جریمه به گوشیم میاد.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
2
با سلام
در کارخانه ..... کار میکنم و اتومبیلم رو مجبورم بیرون توی جاده ..... بزارم چون پارکینگ ندارم با اینکه از تابلو توقف ممنوع بیشتر از ۱۵ متر فاصله دارم مدام پلیس جریمم میکنه ...چرا پلیس های محترم بی دلیل جریمه میکنند و جواب خدا رو چطوری میخوان بدن بابت این اجحاف و ضرر به بنده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
2
.....ماشین ندارم ولی پیام میاد برام
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
4
سلام.امروز۲۸اسفند۹۸در حالی که من ساکن شهرستان قصرشیرینم.وماشین من چند وقته به خاطر کرونا از حیاط بیرون نبردم.ولی پیامک اومد که۸۰تومن توی شهر کرمانشاه جریمه شدم.جالبه.نیم ساعت بعد رفتم راهنمایی شهرمون میگم من نیم ساعت پیش چطور کرمانشاه لودم که جریمه شدم.میگه باید بری مرکز استان اعتراص بدی که البته امکان نداره بتونی ثابت کنی که اونجا نبودی.جواب این همه بدبختی و ناحقیو در حق مردم کی میده.من که نمیگذرم خدا نگذره
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
7
من درخانه نشسته ام و ماشین هم در پارکینگ منزل است، پیامک آمده که در خیابان جمهوری همین الان جریمه شده ام بصورت الصاقی!!! فکر کردم ماشینم رادزدیده اند...
رفتم پایین، ماشین در پارکینگ بود.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
6
سلام پیام جریمه برای من آمده مربوط به مشهد در حالیکه من گناباد هستم
فاطمه اميدي پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
3
8
با سلام امروز ۷فروردین ماه هست ماشین جلوی درب منزل جای مناسب پارک شده با کمال تعجب پیامک تخلف برایمان امده .
نمی دانم چرا پلیس ماشینی که جلوی درب منزل در جای مناسب پارک شده را جریمه کرده ؟
ما باید برای حذف این جریمه نا بجا چگونه اقدام کنیم .ممنون
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
7
21
سلام شما که جواب کسی رو نمیدید چرا این قسمت رو گذاشتین مسخره کردید مردمو.اگرم تخصص ندارید چرا کادر نظرات گذاشتین .
مدیر پایگاه باسلام و عرض ادب. جوان آنلاین مرجع پاسخگویی به سوالات نیست. تنها به عنوان پایگاه خبری، وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد. کادر نظرات هم مربوط به نظرات مخاطبین می‌باشد نه پرسش و پاسخ.
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار