کد خبر: 949509
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
استاندار اصفهان
در ديدار شاه عظیم منور اف با دكتر عباس رضايي بر تبادلات فرهنگی و گردشگري و عقد تفاهم نامه های همکاری بين دو طرف تاكيد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،دكتر عباس رضايي در ديدار شاه عظیم منور اف رییس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با ايشان اظهارداشت: اصفهان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي است و با توجه به جاذبه های فراوان برای همه گردشگران دنیا، آمادگی خود را بطور کامل برای ارتباطات بیشتر با کشور ازبکستان و همچنين خواهرخواندگي اصفهان و سمرقند اعلام مي دارد.
استاندار اصفهان به نقش مهم سفارتخانه هاي دو كشور در توسعه روابط دو جانبه فرهنگی و گردشگری اشاره كرد و افزود: تبادلات فرهنگی و عقد تفاهم نامه های همکاری بین مراکز آموزشی و تحقیقاتی زمینه ساز بسیاری از روابط و حل بسیاری از مسائل است.
عباس رضايي خاطرنشان كرد: اصفهان داراي  مراکز علمی و فرهنگی فراوانی است و مرکز تمدن اسلامی ازبکستان می تواند پرچمدار توسعه روابط بین دو طرف باشد.
استاندار اصفهان افزود: باید از بیراهه رفتن پرهیز کرد تا اسلامی دروغین و امریکایی به مردم دنیا معرفی نشود.
وي اضافه كرد: باید در ابتدا شناخت دقیق از مفاهیم اسلامی داشته باشیم و سپس آن را به دیگر مردم دنیا انتقال دهیم که راه آن، گفت و گوی بین ملت هاست.
رضایی يادآور شد: عليرغم اينكه به فضای مجازی اعتقاد دارم اما به شدت بر این باورم که این رفت و آمدها، گفت و گوی بین ملت ها را تقویت می کند.
استاندار اصفهان افزود:گفتگوهای بین مسوولان و مقامات کشورها برای زمینه سازی روابط، ضروری است و مديريت استان از همکاری با شهرداران ازبکستان برای توسعه روابط فرهنگی و گردشگری استقبال مي كند.
شاه عظیم منور اف نيز در اين ديدار، اصفهان را دارای جاذبه های فراوان تاریخی و باستانی خواند و افزود: اين شهر مي تواند تعاملات نزدیکی با شهرهای کشور ازبکستان از جمله سمرقند و بخارا داشته باشد.
وی با اشاره به اينكه اصفهان از آثار تاریخی و معماری ارزشمندی برخوردار است که مشابه آن در کشور ازبکستان وجود دارد، افزود: بر اساس آمار سالانه بیش از 500 هزار گردشگر به شهر اصفهان سفر می کنند و ما می توانیم مسیر گردشگری پاریس - اصفهان - سمرقند را برقرار و صنعت گردشگری را بین این شهرها، توسعه دهیم.
منور اف با بيان اينكه تفاهمنامه هایی با استادان معماری، هنر کاشی کاری و مرمت آثار تاریخی ایرانی بمنظور همکاری با مرکز تمدن اسلامی ازبکستان منعقد شده است،  اظهارداشت: در اين سفر تفاهم نامه هاي همکاری نيز با کتابخانه ملی ایران منعقد شده است.
رییس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با اشاره به سیاست های جدید کشور ازبکستان برای گسترش روابط سیاسی و فرهنگی با کشورهای مختلف، اظهارداشت: رییس جمهوری ازبكستان برای فرهنگ و هنر اسلامی اهمیت خاصی قائل است و در زمان حاضر حدود یکصد هزار نسخه دست نوشته ارزشمند در کشورمان در حال بررسی و مطالعه است و در صدد جمع آوری همه آثار و نسخ خطی کشورمان هستیم.
رییس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با اشاره به اينكه اين كشور تمايل دارد كه با همکاری ایران، موزه هنرهای اسلامی را در ازبکستان راه اندازی كند، افزود: هدف از اين اقدام اين است كه مردم و بویژه جوانان را با روح متعالی فرهنگ و هنر اسلامی آشنا و به جهانیان ثابت کنیم که مسلمانان، مدارا گرا و اهل صلح و امنیت هستند.
شاه عظيم نور اف خاطر نشان كرد: پیش از این 45 دست نوشته و نسخه خطی با ارزش را از کتابخانه ملی ایران دریافت شده است و مسیر این همکاری ها را می توانیم با برقراری ارتباط با موزه ها و مراکز فرهنگی و هنری مختلف ایران و از جمله اصفهان ادامه دهیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار