کد خبر: 949493
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «در بازدیدی که ۲ماه پیش از مجموعه سایپا داشتیم، مسئولان در آنجا به صراحت می‌گفتند که ۶۰ درصد محصولات‌مان را به یک عده خاص می‌دهیم!»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی که در حال حاضر نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات است، حضور در ۳ دوره مجلس را در کارنامه خود دارد. خبرگزاری فارس گفتگویی تفصیلی با این نماینده مجلس داشته که بخشی از آن دربارع علت اصلی تاخیر تحویل خودرو به مردم را در ادامه می‌خوانید:

دلیل اصلی تاخیر تحویل خودرو به مردم چیست؟

با آنکه خودروسازان با افزایش قیمت خودرو درآمد خوبی کسب کردند، اما با این حال بدهی‌هایشان را به قطعه‌سازان پرداخت نمی‌کنند و مردم را بیچاره کرده‌اند و حتی برخی از مردم بابت این تاخیر‌ها و خلف وعده‌ها به خاک سیاه نشسته‌اند و کسی هم پاسخگو نیست.

مردم از نمایندگان مجلس مرتب سوال می‌کنند چرا خودرو تحویل داده نمی‌شود؟ چرا بدهی تاخیر تحویل خودرو به مردم نمی‌دهند؟ مردم مطالبات‌شان از چه کسی جویا شوند؟

این نگرانی در بین نمایندگان مجلس بسیار جدی است چرا که سود افزایش خودرو به جیب یک عده خاص رفته و مردم اسیر سودجویی منفعت طلبان شده‌اند.

در بازدیدی که ۲ماه پیش از مجموعه سایپا داشتیم مسئولین آنجا به صراحت گفتند ۶۰ درصد خودروهایشان را به یک عده خاص می‌دهند که به نظر می‌رسد یک عده دلال و سودجو دریافت کنندگان خاص خودرو هستند البته من نمی‌گویم تعمدای در این کار وجود دارد، ولی چرا باید این اتفاق رخ دهد؟

سود بازار خودرو به جیب چه کسی می‌رود؟

به جای اینکه خودروی ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد و دولت با اعمال سیاست‌های خاص و افزایش نظارت‌ها در این مسیر گام بردارد، اما به نظر می‌رسد بنا بر این است که سود افزایش قیمت خودرو به جیب دلال و خودروساز برود و مردم به خاک سیاه بنشینند.

چرا خودروسازان به تعهدات‌شان در حالی پول خودرو‌ها را ماه‌ها قبل دریافت کرده‌اند عمل نمی‌کنند؟ خودروسازان در شرایط فعلی هم پیش‌فروش می‌کنند، اما باز هم به نظر می‌رسد برای تحویل خودرو مردم را اسیر خواهند کردند ضمن اینکه وزارت صمت با عدم مدیریت لازم و انجام وظایف قانونی خود در قبال خودروسازان با مردم و زندگی مردم در حال بازی است.
 
راهکارتان برای برون رفت از وضعیت فعلی چیست؟

اولین کاری که باید محقق شود آن است که رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت باید دست دلالان و رابطه‌های آنان در وزارتخانه خود و در بین خودروسازان را قطع کند. دومین کاری که باید انجام شود اعمال مدیریت حداکثری در برابر خودروسازان در خصوص انجام تعهدشان در قبال تحویل خودرو است. وقتی خودروسازان پول خودرو را از مردم به موقع تحویل می‌گیرند و حتی در قبال یک روز دیرتر جریمه از آنان مطالبه می‌کنند آیا تا به حال در برابر تأخیر تحویل خودرو به مردم جریمه داده‌اند و آیا این جریمه به موقع پرداخت شده است؟

کرامت مردم توسط دولت مدعی روشنفکری رعایت نشد

با آنکه دولت و زیرمجموعه‌های آن مرتب بحث حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق بشر و ... را مطرح و ادعای روشنفکری می‌کنند در حالی که در مقام عمل با مردم خوب کشورمان اینگونه رفتار می‌کنند؟ شایسته نیست مردمی که همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند در تجمعات خیابان‌ها خواستار تحویل خودرو باشند لذا وقتی خودروساز به مردم خودرو را دیر تحویل می‌دهد جریمه تأخیر هم باید پرداخت کند.

با توجه به نوساناتی که در بازار خودرو وجود دارد و هر روز یک قیمت هست چرا وقتی خودرو دیر تحویل می‌شود جریمه تأخیر آن را به مردم آن هم با قیمت مصوب که خود دولت مشخص کرده نمی‌دهند؟ وقتی خودروسازان قراردادی را به مردم منعقد کردند و متعهد شدند که خودرو را در قبال فلان رقم تحویل دهند از نظر شرعی صحیح نیست که درخواست رقم دیگری کنند در حالی که مردم برای تحویل خودرو مجبور هستند این هزینه را پرداخت کنند در حالی که به هیچ وجه راضی نیستند و این پولی که خودروسازان دریافت می‌کنند حلال نیست.

افزایش کیفیت شرط اعطای خدمات به خودروسازان شود

مردم از وضعیت خودروسازان و نوع نگاه شان در شرایط فعلی کشور که باید کمک حال مردم باشند و اینگونه رفتار نمی‌کنند ناراحت هستند ضمن اینکه وقتی طرف مقابل راضی نیست و خودروساز او را مجبور می‌کنند مجددا دست به جیب شود تا خلاف قرارداد منعقد شده به آن‌ها پرداخت جدیدی داشته باشد آیا سنگ رو سنگ بند می‌شود؟

وزارت صنعت باید اقدام عاجلی در مورد افزایش کیفیت خودرو داشته باشد ضمن اینکه سازمان استاندارد در این بخش ورود خوبی داشته و توانسته کمی در برابر فشار‌ها برای اعمال استاندارد‌های جدید خودرویی مقاومت کند در حالی که نباید مردم را مجبور کنیم که فقط و فقط سوار این خودرو‌های بی‌کیفیت شوند.

متاسفانه وزارت صنعت به موضوع افزایش کیفیت همزمان با افزایش قیمت ورود نکرده است در حالی که همه خودروسازان جهانی برنامه‌های ویژه و منظمی در مورد ارتقای کیفیت محصولات خود دارند که می‌توان به فولکس واگن و مرسدس بنز اشاره کرد.

می‌بینیم که کیفیت خودرو‌های خارجی روز به روز بیشتر می‌شود، ولی اول تا آخر پراید، پیکان و پژو ۴۰۵ یکی است و هیچ برنامه‌ای برای ارتقای کیفیت آنان وجود ندارد در حالی که این امر واقعاً ظلم به مردم بوده و نباید کوتاهی یک عده را یک عده دیگر بکشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
از جمله حرکات موذیانه و تحریک کننده مردم در این نابسامانی های اقتصادی که ناشی از مدیریت ....همین انفجار قیمت خودروهای تولید داخل بواسطه طرح مشکوک فروش با 5% زیر قیمت بازار است که خودش مدام قیمت بازار را بالا میبرند و در نتیجه قیمت کارخانه هم .....؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار