کد خبر: 949481
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعهد اشتغال بر اساس آمار اشتغال ثبت شده در سامانه رصد ایناستان از ابتدای امسال تا زمان حاضر ۱۰۲ درصد محقق شده است.

اسماعیل غنیان در نشست مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: تعهد امسال اشتغال استان ایجاد 10 هزار و 648 فرصت شغلی بود اما اکنون کمتر از مدت یکسال 10 هزار و 888 فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بیشترین تحقق تعهد اشتغال مربوط به شهرستان های سمنان و شاهرود و کمترین تحقق تعهد اشتغال مربوط به آرادان، گرمسار و مهدیشهر بوده است.
غنیان تصریح کرد: شهرستان سمنان سه هزار و 183 و شهرستان شاهرود 2 هزار و 460، گرمسار یک هزار و 814، مهدیشهر 991 و شهرستان آرادان 405 فرصت شغلی تا پایان روز کاری بیست و یکم اسفندماه جاری ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: کمترین تحقق تعهد اشتغال در بین دستگاه های اجرایی استان سمنان مربوط به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، شهردای ها و اداره کل ورزش جوانان استان سمنان بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در بخش مشاغل خانگی سهمیه استان 112 هزار میلیارد ریال بوده که تا پایان امروز بیست و یکم اسفندماه 93 هزار و 589 میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کمترین پرداختی در زمینه تسهیلات اشتغال خانگی مربوط به شهرستان آرادان و بیشترین پرداختی مربوط به شهرستان شاهرود بوده است.
وی ادامه داد: بانک های رفاه و پست بانک بیش از 100 درصد، بانک ملی 89 درصد، تجارت با 36 درصد و بانک ملت 22 درصد بیشترین و کمترین تعهدات در پرداخت تسهیلات در بخش اشتغالزایی روستایی و عشایری را داشتند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: افزایش اشتغال و کاهش بیکاری از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است و نرخ بیکاری 6.6 درصد در استان سمنان گواه این گفته و تلاش مسئولان برای کاهش بیکاری است.
، کارشناسان و مسئولان حاضر در نشست مشترک یکصد و سی و پنجمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سی و نهمین کارگروه اشتغال استان سمنان درباره ابلاغیه ها و مشکلات برخی واحدهای تولیدی بحث و تبادل نظر کردند و گزارش تسهیلات پرداخت شده در حوزه کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت، عملکرد بانک ها و تعهدات اشتغال در استان سمنان ارائه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها