کد خبر: 949469
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
‌تراکتور صدرنشین شد. چند پاره شدن رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ و همچنین تعداد بازی‌های کمتر مدعیان بالانشین جدول باعث شد تا سرخپوشان تبریزی بعد از هفته‌ها صدرنشینی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را تجربه کنند. جایگاهی که البته بعید نیست خیلی زودتر از حد تصور از سوی پرسپولیس بازپس گرفته شود.
دنيا حيدری
جوان آنلاین: رقابت‌های این هفته در حالی پنج‌شنبه با برگزاری دو دیدار آغاز شد که تراکتورسازان تبریزی با برتری یک بر صفر مقابل پدیده، صدر جدول را به طور موقت هم که شده از آن خود کردند، آن هم در شرایطی که یحیی معتقد بود تیمش مستحق پیروزی بود و سه امتیاز این بازی را داور از پدیده گرفته است! سه امتیازی که از دست دادن آن باعث شد تا یاران یحیی گل محمدی با حضور در رده پنجم جدول از جمع مدعیان جا بمانند. در دیگر بازی پنج‌شنبه، شاگردان دایی در مسجدسلیمان با حساب یک بر صفر از سد نفت این شهر گذشتند. دیداری که جنجال‌های زیادی داشت؛ چه در داخل زمین که منجر به اخراج بازیکنانی از دو تیم شد و چه خارج از زمین که دایی را از نشستن روی نیمکت تیمش در بازی بعدی به دلیل اخراج داور از کنار زمین محروم کرد.
در ادامه دیدار‌های این هفته، روز گذشته نیز سپاهان مدعی که با دو بازی کمتر از سایر تیم‌ها در رده سوم جدول قرار داشت، در دیداری حساس به مصاف فولاد رفت. تلاش دو تیم در پایان به تساوی یک، یک انجامید تا سپاهان فرصت صدرنشینی را از دست بدهد.

فرصت طلایی
جدال مدعیان لیگ امروز نیز با مصاف پرسپولیس با سپیدرود در رشت و همچنین دیدار استقلال با نساجی در تهران ادامه خواهد یافت. پرسپولیس که به واسطه تساوی‌های اخیر و البته یک بازی کمتر از تراکتور و پدیده از صدر جدول فاصله گرفته و با توجه به فاصله یک امتیازی با تبریزی‌ها در صورت پیروزی برابر سپیدرود که پیشتر در رقابت‌های جام حذفی نیز تجربه‌اش را داشته، می‌تواند بار دیگر به صدر جدول بازگردد. موفقیتی که شاید پایانی بر روند ناکامی‌های این تیم باشد که نه‌فقط در رقابت‌های لیگ که در لیگ قهرمانان آسیا نیز ادامه داشته و باعث نارضایتی هواداران پرسپولیس هم شده است. بدون شک برانکو خوب می‌داند که ساعت ۱۶:۳۰ امروز، بازی ساده‌ای برابر تیم ته‌جدولی سپیدرود در رشت ندارد. تیمی که بعد از جدایی کریمی هدایت آن را نادر دست‌نشان برعهده گرفته، مربی کهنه‌کاری که در جالب‌ترین اظهارنظر خود قبل از رویارویی با سرخپوشان تأکید کرده که بازی با پرسپولیس ساده‌ترین نبرد تیمش در این فصل خواهد بود. شاید از آن جهت که مصاف با مدعی قهرمانی انگیزه‌های زیادی در سپیدرودی‌ها ایجاد کرده و این مسئله در کنار میزبانی در این دیدار می‌تواند کار را برای یاران برانکو که به تازگی با دست خالی از لیگ قهرمانان و با شکستی ناباورانه برابر السد بازگشته‌اند، سخت‌تر از آن چیزی کند که تصور می‌شود. البته برانکو هم از این فرصت طلایی برای بازگشت دوباره تیمش به صدر جدول مطمئناً به سادگی عبور نخواهد کرد!

احتمال صدرنشینی
شاگردان شفر که با توجه به نتایج قابل قبول هفته‌های اخیر موفق شدند خود را به سه امتیازی صدر جدول برسانند، ساعت ۱۹ امروز در دیداری خانگی از نساجی مازندران پذیرایی می‌کنند. تیمی از میانه‌های جدول که می‌تواند استقلالی‌ها را حتی در شرایطی خاص (در صورت عدم نتیجه‌گیری مدعیان) به صدر جدول هم برساند، اما به نظر می‌رسد شفر در بازی امروز برابر نساجی بیش از صدرنشینی به پیروزی تیمش در آزادی می‌اندیشد تا خاطره تلخ تساوی برابر العین امارات را که جدا از مشکلات فنی آبی‌پوشان نتیجه قضاوت ضعیف داوری بود که یک گل کاملاً سالم استقلال را مردود اعلام کرد از ذهن شاگردانش و همچنین هواداران تیم پاک کند. شفر، اما در بازی امروز علاوه بر مهار نساجی باید خود را بار دیگر به هواداران استقلال که این روز‌ها به اشکال مختلف از او انتقاد می‌کنند، ثابت کند. مرد آلمانی نیمکت آبی‌پوشان قبل از رویارویی با نساجی تأکید کرده که فشار رسانه‌ها و سکو‌ها نمی‌تواند تغییری در تصمیم‌گیری‌های او ایجاد کند، اما مسئله مهم این است که شفر به حمایت هوادارانش نیاز دارد و موفقیت در این بازی می‌تواند تضمینی برای ادامه‌دار بودن این حمایت باشد. البته به شرط آنکه استقلال اشتباهات بازی با اماراتی‌ها را مقابل نساجی تکرار نکند و بتواند با دست پر زمین بازی را ترک کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار