کد خبر: 949462
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
یکی از مقامات ارشد کره‌شمالی اظهار کرد، پیونگ‌یانگ در حال بررسی توقف مذاکرات هسته‌ای با امریکا است و رهبر کره‌شمالی ممکن است درباره تعطیلی کنونی آزمایش‌های موشکی تجدیدنظر کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، پس از شکست مذاکرات هسته‌ای کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، خبرگزاری تاس روز گذشته گزارش کرد، نماینده ارشد کره‌شمالی در زمینه هسته‌ای گفت، رهبری کره‌شمالی در حال بررسی توقف مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای است. این خبرگزاری روز گذشته به نقل از چوئه سون هوی، معاون وزیر خارجه کره‌شمالی نوشت: ما به هیچ عنوان قصدی برای برآورده کردن خواسته‌های امریکا که در نشست هانوی مطرح شد، نداریم و تمایلی هم به شرکت در مذاکراتی این‌چنینی نداریم.
این مقام کره‌شمالی در نشستی خبری ادامه داد، قرار است کیم به زودی اعلامیه رسمی‌ای را درباره موضعش در خصوص مذاکرات با امریکا و دیگر اقدامات کره‌شمالی صادر کند. به گزارش آسوشیتدپرس، چوئه همچنین اظهار کرد: واشنگتن در نشست هانوی فرصتی طلایی را از دست داد. وی همچنین هشدار داد، کیم ممکن است درباره توقف موقت پرتاب موشک‌های هسته‌ای تجدیدنظر کند. با این حال استفن بیگان، نماینده ویژه امریکا در امور کره‌شمالی این هفته در واشنگتن اظهار کرد: امریکا انتظار دارد بتواند مشارکت نزدیک خود را در این مذاکرات ادامه دهد. بیگان روز دو شنبه گفت: دیپلماسی (در این مذاکرات) همچنان به طرز بسیار فعالی برقرار است. لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین نیز روز جمعه در یک نشست خبری سالانه خواستار صبر و گفت‌وگو میان امریکا و کره‌شمالی شد. این مقام چینی اظهار کرد: مسئله شبه‌جزیره کره می‌تواند پیچیده و دیرینه تلقی شود و در عین حال می‌تواند یک‌شبه حل شود.
کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در تاریخ ۲۷ و ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ برای دومین بار در هانوی پایتخت ویتنام دیدار و رایزنی کردند و درحالی که خوش‌بینی از سوی هر دو طرف برای حصول یک توافق وجود داشت به یکباره این مذاکرات با شکست مواجه شد و دو طرف بدون دستاوردی هانوی را ترک کردند. چوئه پس از مذاکرات هانوی اظهار کرد: ممکن است کیم پس از مواجه شدن با عدم پذیرش لغو برخی تحریم‌ها از سوی امریکا در ازای تخریب تأسیسات هسته‌ای اصلی کره‌شمالی، تعهد خود را به پیگیری روند دستیابی به توافقی با امریکا کنار بگذارد. بعد از پایان نشست مقامات امریکایی مدعی شدند که کره‌شمالی خواستار لغو همه تحریم‌ها در ازای توقف بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور شد که امریکا با آن مخالفت کرده است. اما وزیر خارجه کره‌شمالی شامگاه پنج شنبه بعد از ناکامی مذاکرات دو روزه رهبر این کشور و رئیس‌جمهور امریکا، اظهارات مقام‌های واشنگتن درباره شکست این مذاکرات به دلیل درخواست پیونگ‌یانگ برای لغو همه تحریم‌ها را رد کرد. ری یونگ‌هو در یک کنفرانس خبری در هانوی گفت که کره‌شمالی تنها به دنبال رفع بخشی از تحریم‌ها بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار