کد خبر: 949456
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی:
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت:‌درخواست و برداشتی از صندوق توسعه ملی برای مصارف بودجه سال ۹۷ نداشتیم.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: مرتضی شهیدزاده در گفت‌وگو با «فارس»، در مورد اینکه آیا استقراضی از منابع صندوق توسعه ملی برای مصارف بودجه‌ای در پایان سال جاری انجام شده‌است، اظهار داشت: اصلاً چنین اتفاقی نیفتاده و درخواستی هم نبوده است. پولی از صندوق برای بودجه قرض ندادیم.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه در بودجه ۹۸ صادرات نفت روی ۵/۱ میلیون بشکه در روز بسته شده است، گفت: برخی دوستان در جلسه کمیسیون اقتصادی سران قوا معتقد بودند، این رقم خوش‌بینانه است و بستگی به تحولات منطقه دارد، اگر اوضاع بهتر از شرایط کنونی شود، امکان تبادل و تهاتر وجود دارد. بدبینانه‌ترین میزان صادرات نفت روی یک میلیون بشکه در روز است.
وی در مورد اینکه صندوق توسعه ملی از محل صادرات نفت سال آینده چه قدر ورودی خواهد داشت: ۲۰ درصد از کل صادرات برای حساب صندوق توسعه می‌آید و مابه‌التفاوت تا ۳۴ درصد، یعنی ۱۴ درصد آن به شکل تسهیلات پرداخت خواهد شد. بر اساس نامه مقام معظم رهبری که به رئیس مجلس داده شده و رونوشت آن در اختیار ما قرار گرفت، ۵/۲ میلیارد دلار برای برخی امور در نظر گرفته شده که در بودجه درج شده‌است.
شهیدزاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم صندوق توسعه ملی در سال آینده به اندازه یک سوم درآمد‌های سال ۹۷ ورودی منابع خواهد داشت، تصریح کرد: ۸۵ درصد از منابع مورد نیاز اشتغال روستایی را پرداخت کردیم، کل این منابع ۵/۱ میلیارد دلار بود، بانک‌های عامل هم قرار بود، به اندازه همین میزان از منابع خود بگذارند.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در مورد اختلاف حساب‌ها گفت:‌اکثر اختلافات حل شد. جلساتی نیز با بانک مرکزی گرفتیم. تقریباً یک مورد مربوط به صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد که برای افزایش سرمایه رفته که دولت باید ضمانت‌نامه برای برگشت تسهیلات بدهد، یا باید مجوز از مقام معظم رهبری برای عدم برگشت بگیرند. آن‌ها می‌گویند، چون برای صندوق شکوفایی است، بلاعوض بوده، اما معتقدیم باید اذن رهبری را داشته باشد که رقم آن ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار است که در گذشته انجام شده بود.
شهیدزاده با بیان اینکه قبلاً تمام مجوز‌ها اعم از ستاد‌های مختلف، ستاد تحریم، مصوبات شورای امنیت مستقیم به بانک مرکزی می‌رفت که ما آن‌ها را تجمیع کردیم که شفاف و مشخص شود، بیان داشت: روزانه برداشت و واریزی ما در بانک مرکزی از طریق خط MPLS مشخص است که نامه‌های کتبی و درخواست‌ها بررسی شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار