کد خبر: 949447
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
علی علیزاده
علی علیزاده کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:
بی‌بی‌سی که برای چاقو خوردن یک سفیدپوست در لندن، قبل از اینکه اصلاً ماجرا روشن شود از تیتر «حمله تروریستی» استفاده می‌کند خبر از «تلفات» ۴۹ مسلمان در نیوزیلند داده است. بی‌بی‌سی درست می‌گوید. سفیدپوستان بریتانیایی، این «از مابهتران چشم آبی» مظلومانه ترور می‌شوند و ما خاورمیانه‌ای‌ها و ما مسلمانان «تلف» می‌شویم، مثل گاو و گوسفندی که به مسلخ برده می‌شوند.

بی‌بی‌سی درست می‌گوید. یک میلیون نفرمان در عراق و چند صدهزار نفرمان در افغانستان «تلف» شدند. با دخالت نظامی کارفرمای بی‌بی‌سی، دولت فخیمه بریتانیا. بی‌بی‌سی درست می‌گوید. ما «تلف» می‌شویم. چندده هزار نفرمان در یمن «تلف» شدند و هر روز دارند بیشتر تلف می‌شوند. با بمب‌هایی که کارفرمای بی‌بی‌سی به سعودی فروخت و بی‌بی‌سی هم وظیفه سازمانی‌اش را انجام داد و تیتر زد «جنگ نیابتی ایران در یمن». بی‌بی‌سی درست می‌گوید. یک ملت کامل از جمع ما، یعنی ملت فلسطین، ۷۰ سال است به صورت جمعی دارد «تلف» می‌شود، با دخالت مستقیم سیاسی دولت بریتانیا. ۲۰۰ هزار نفرمان در لیبی در قفس‌های خرید و فروش برده نگهداری می‌شوند و منتظرند تا «تلف» شوند، قفس‌هایی حاصل از دخالت نظامی دولت صاحب بی‌بی‌سی.

اما بر بی‌بی‌سی حرجی نیست. وظیفه بی‌بی‌سی گیج کردن و آشفته کردن ذهن ما و از بین بردن شاخص‌های تشخیص درست و غلط و ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول است. وظیفه بی‌بی‌سی است که کاری کند که ما با دولت‌هایی که ما را تحریم اقتصادی و گرسنه کرده‌اند، بیشتر همدلی کنیم تا با خودمان. وظیفه بی‌بی‌سی است که حتی بحث حمله نظامی و تجاوز نظامی به خاک ایران را طبیعی و قابل قبول جلوه دهد. اصلاً دولت بریتانیا برای همین منظور سالی چندده میلیون پوند از دهن مردم هرروز فقیرتر شده کشورش می‌زند و خرج این ماشین جنگ نرم می‌کند. (و دروغ می‌گویند که بی‌بی‌سی فارسی سازمانی عمومی است. بی‌بی‌سی فارسی ربطی به سازمان کلی بی‌بی‌سی ندارد و بودجه‌اش مستقیم از وزارت خارجه می‌آید).

بر بی‌بی‌سی حرجی نیست. بر ما چرا، بر ما که، چون بردگانی سربه‌راه شب به شب منتظریم تا قصابی که چاقو بر گلوی ما گذاشته و قرن‌ها غارتمان کرده، با صورت‌های اجاره شده از کسانی که زمانی ایرانی بوده‌اند، دست‌های پرخونش را بزک و جهان را برای ما تفسیر کند و به بگوید چگونه ببینیم و چگونه بیندیشیم. بر ما که ذهن خود را شب به شب برای استعمار شدن در اختیار ارباب می‌گذاریم. ما. ما همه مسلمان‌ها و همه خاورمیانه‌ای‌ها و همه جهان سومی‌های تلف شدنی که آبی را که پیش از ذبح شدن جلوی‌مان گذاشته‌اند با ولع می‌نوشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار