کد خبر: 949419
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، این سازمان در ماه فوریه، دی ماه، ۲۲۱ هزار بشکه نفت کاهش تولید داشته و تولید ایران ۱۲ هزار بشکه در روز بیشتر شده و به روزانه ۲.۷۴۳ میلیون بشکه رسیده است.
جوان آنلاین: سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه فوریه ۲۰۱۹ برابر با بهمن ماه ۱۳۹۷ به ۲ میلیون و ۷۴۳ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن ۱۲ هزار بشکه در روز بیشتر است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه ژانویه برابر با دی ۹۷ روزانه ۲ میلیون و ۷۳۱ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی دسامبر (آذر ۹۷) ۲ میلیون و ۷۲۴ هزار بشکه در روز بوده است.

متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۵ کشور عضو این سازمان در ماه فوریه ۲۰۱۹ (بهمن ۹۷) ۳۰ میلیون و ۵۴۹ هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه ۲۲۱ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه ژانویه را نشان می‌دهد. اوپک در ماه ژانویه ۲۰۱۸ روزانه ۳۰ میلیون و ۷۷۰ بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه فوریه روزانه ۸۶ هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۱۰ میلیون و ۸۷ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه ژانویه ۱۰.۱۷۲ میلیون بشکه در روز بود.

کشور‌های الجزایر، آنگولا، گینه، گابن، ایران، لیبی و نیجریه افزایش تولید داشتند. بیشترین کاهش تولید به ونزوئلا تعلق دارد.

ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار