کد خبر: 949413
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
وزیر ورزش و جوانان کشور: پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان‌ها تکمیل می‌شود
افتتاح طرح‌های خانه وزنه‌برداری و مجموعه ورزشی کاسپین در استان مازندران، سالن چند منظوره شهر داود‌آباد در استان مرکزی و زمین چمن مصنوعی روستای مهرآباد شهرستان میبد در استان یزد؛ تنها چند مورد از ۵۰۰ پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته در سال ۹۷ است.
سرویس ایران جوان آنلاین: افتتاح طرح‌های خانه وزنه‌برداری و مجموعه ورزشی کاسپین در استان مازندران، سالن چند منظوره شهر داود‌آباد در استان مرکزی و زمین چمن مصنوعی روستای مهرآباد شهرستان میبد در استان یزد؛ تنها چند مورد از ۵۰۰ پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته در سال ۹۷ است. طرح‌های ورزشی که قرار است با وعده وزیر ورزش و جوانان کشور تا پایان اسفند ماه به بیش از ۸۰۰ مورد برسند. پروژه‌هایی که برخی از آن‌ها سال‌ها راکد باقی مانده بودند و حالا قرار است یکی پس از دیگری در استان‌ها تکمیل شوند و نشاط بخش جوانان باشند.

کمتر از یک هفته تا پایان سال ۹۷ باقی مانده است و هر روز خبر‌های مسرت بخشی در حوزه ورزش از جای جای کشور به گوش می‌رسد. اخباری که از افتتاح طرح‌های نیمه تمام ورزشی و حتی جدید در استان‌ها حکایت دارد. پروژه‌هایی که تاکنون به بیش از ۵۰۰ مورد رسیده‌اند و براساس وعده وزیر ورزش و جوانان کشور قرار است تعداد آن‌ها تا پایان سال‌جاری به ۸۰۰ پروژه ورزشی برسد. در این خصوص مسعود سلطانی‌فر می‌گوید: «در حال حاضر ۱۲ هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد که برنامه داریم همه پروژه‌هایی که حداقل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را در دو سال و نیم باقیمانده از دولت تکمیل و بهره‌برداری کنیم.» یکی از این طرح‌های نیمه کاره که از زمان کلنگ‌زنی آن بیش از ۱۰ سال می‌گذرد، پروژه زمین چمن استاندارد و سالن ورزشی چند منظوره شهر داودآباد است که طی چند روز اخیر توسط وزیر ورزش و جوانان کشور افتتاح شد. برای این سالن چند منظوره ورزشی که در ابعاد ۲۴ در ۴۸ متر مربع تکمیل و ساخته شده یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. سلطانی‌فر با اشاره به شاخص‌های ورزش و سرانه فضای ورزشی استان مرکزی اضافه می‌کند: «این استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است که باید تلاش شود زمینه شاخصه‌های ورزشی استان روز به روز افزایش یابد.» لازم به ذکر است که بعد از زمین چمن داودآباد قرار است تالار مسابقات شهرستان خمین نیز به بهره‌برداری برسد. تالار مسابقات خمین برای ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و کلنگ آن در اواخر دهه ۸۰ بر زمین زده شده است.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان‌ها

چندی پیش در استان مازندران هم خانه وزنه‌برداری و یک مجموعه ورزشی چندمنظوره به مرحله بهره‌برداری رسید. وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با پروژه‌های نیمه تمام استان مازندران اضافه می‌کند: «از پروژه‌های دست ساخت پیست دوچرخه سواری و ورزشگاه ۶ هزار نفره ماهفروجک ساری است که شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌‎رسند.» مضاعف بر مازندران، در استان یزد هم چندین طرح به تازگی افتتاح شده‌اند. پروژه‌هایی که شامل زمین چمن مصنوعی به مساحت یک‌هزار و ۲۶۰ مترمربع، استخر سرپوشیده خورشید در میبد که در زمینی ۶ هزار متری احداث شده و چندین طرح دیگر می‌شود. لازم به ذکر است که طی ۴۰ سال اخیر در زمینه ورزش کشور هم در خصوص سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری تغییرات بزرگی رخ داده است که همگی نشان دهنده توجه ویژه متولیان به بحث ورزش و افزایش نشاط در بین جوانان است. در این راستا سلطانی‌فر با تأیید مطالب فوق تأکید می‌کند: «خانه‌های ورزش جوان بسیار گسترش یافته و درحال حاضر در ورزش قهرمانی تقریباً در هر رشته‌ای هفت تا ۱۰ برابر رژیم گذشته افتخار آفرینی داشته‌ایم.» وی ادامه می‌دهد: «به عنوان نمونه، بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان، بازی‌های المپیک است که هر چهار سال یک‌بار با حضور نخبه‌ترین ورزشکاران جهان برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران که هشت دوره قبل و هشت دوره بعد از انقلاب در این بازی‌ها شرکت کرده و در مجموع ۲۰ مدال کسب کرده که تنها چهار مدال آن برای قبل از انقلاب بوده است.» همچنین ورزش زنان نیز نسبت به گذشته افتخار آفرینی‌های فراوانی داشته است.

این مقام مسئول اضافه می‌کند: «زنان در مسابقات بین‌المللی توانسته‌اند ۸۵۰ برابر رژیم گذشته مدال کسب کنند.» بنابر این نه تنها طی این سال‌ها زیرساخت‌های ورزشی در استان‌های مختلف کشور با توسعه چشمگیری مواجه بوده است، بلکه جوانان نیز چه زن و چه مرد توانسته‌اند افتخارات بسیاری را در سطح بین‌المللی کسب کنند. حالا هم که قرار است طی چند سال آتی علاوه بر کلنگ‌زنی پروژه‌های ورزشی متعدد، ۱۲ هزار پروژه ورزشی نیمه تمام هم به مرحله بهره‌برداری برسند. طرح‌هایی که به طور حتم شکوفا کننده استعداد‌های ورزشی بسیاری از جوانان در سطح کشور هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار