کد خبر: 949341
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
فرماندار سقز:
فرماندار شهرستان سقز گفت: با پیشنهاد استانداری کردستان و موافقت وزارت کشور، سنته، از روستا به شهر ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری جوان از سقز، کامیل کریمیان در سفر به سنته، اظهار داشت: سنته، مرکز بخش امام شهرستان سقز است و این بخش دارای ۱۳ هزار نفر جمعیت است و بخش امام در سال ۹۱ از بخش زیویه انتزاع یافت و امروز روستای سنته به شهر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بخش امام سقز دارای ۷۴ روستا و دهستان‌های تیلکو، خورخوره و امام است و در تلاش هستیم که این بخش را را آبادتر کنیم و زمینه اشتغال مردم را در آن فراهم نماییم.

کریمیان با اشاره به اینکه شهر سقز در سال ۱۳۲۵ به عنوان شهرستان معرفی شد و فرمانداری در آن استقرار یافت، هم اکنون دارای سه شهر است.

وی افزود: شهر صاحب این شهرستان هم سال ۷۹ بر اساس مصوبه هیات وزیران به عنوان دومین شهر معرفی شد و شهر صاحب در سال ۸۰ با سرپرستی اداره و در سال ۸۱ شهردار آن معرفی شد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز، تبدیل روستای سنته به شهر را به مردم تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد، در این شهر ادارات به مرور نمایندگی تاسیس کنند تا خدمات به مردم تسهیل شود.

وی این اقدام که از خواسته‌های مردم بخش و مسوولان بود با عنایات هیات دولت، وزیر کشور، پیگیری استاندار کردستان و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسید.

فرماندار ویژه شهرستان سقز افزود: امید است که با تعامل و همفکری اعضای شورای اسلامی و مشارکت مردم شهر سنته، شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این شهر باشیم.

وی گفت: بی‌تردید در آغاز به کار تاسیس شهرهای کوچک، مشارکت مردم در ساخت شهر، توجه به شاخص‌های فرهنگ شهروندی و نقش دستگاه‌های اجرایی برای استقرار ادارات و تعامل جهت آغاز به کار مدیریت شهری، بسیار با اهمیت و انتظار داریم مردم و ادارات و به ویژه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، همگام همراه باشند.

کریمیان گفت: تبدیل سنته به شهر، نویدبخش افزایش سطح خدمات به مردم و روستاهای این منطقه خواهد بود و نقش مردم و مشارکت آنان در توسعه پایدار را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

کریمیان از استاندار کردستان، نماینده فعلی مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران قبلی که در جهت تبدیل شده روستای سنته به شهر تلاش های زیادی را متحمل شدند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه بخش امام دارای ۷۴ روستاست، از روستاییان خواست از ظرفیت‌های تسهیلات بانکی برای افزایش تولید و درآمد در روستاها استفاده کنند.

کریمیان ادامه داد: بایستی از ظرفیت‌های گردشگری و بوم‌گردی شهر سنته و روستاهای بخش امام استفاده کرد و وظیفه دولت، آماده‌سازی زیر ساخت‌ها در این راستا است.

احمد مهرپرور، بخشدار امام هم در این مراسم گفت: بخش امام در سال ۹۱ از بخش زیویه انتزاع یافت و از 74 روستای آن ۴۷ روستا دارای دهیاری می باشند و در سال جاری نیز حدود یک میلیارد تومان طرح عمرانی در این بخشاجرا شده است.

مردم روستای سنته هم در سخنانی از ارتقای این روستا به شهر اظهار خوشحالی کردند و خواستار تسریع در آبادانی این شهر و روستاهای آن شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر