کد خبر: 949337
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
دنیا حیدری
داستان تکراری ناداوری‌ها از همان هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا یقه نماینده‌های ایران را گرفت. ناداوری‌هایی که بیم آن می‌رود در این دوره از رقابت‌ها خیلی زود پرونده تیم‌های ایرانی را مختومه اعلام کنند. نگرانی که نمی‌تواند بی‌مورد باشد، وقتی پرسپولیس ۴ امتیاز را به دلیل دریافت دو گل آفساید در دو بازی پشت سر هم از دست می‌دهد. تمام اشتباهات داوری، اما تنها به چشم بستن روی دو گل آفسایدی که پاختاکور و السد وارد دروازه پرسپولیس کردند، برنمی‌گردد. سوت‌های اشتباه در دیدار‌های نماینده‌های ایران، چشم بستن بر پنالتی که می‌توانست دروازه العین را در بازی با استقلال بازکند و تصمیمات نادرستی که تأثیر مستقیمی روی عملکرد نماینده‌های ایران در همین دو هفته داشت، گوشه‌ای از دردسر‌های داوری در لیگ قهرمانان آسیا برای ایران است. دردسر‌هایی که پیش از این نیز بار‌ها و بار‌ها در دوره‌های مختلف یقه نماینده‌های ایران را گرفته و آن‌ها را از ادامه راه محروم کرده است. اشتباهاتی نظیر سوت‌های جنجالی و تصمیمات سراسر اشتباه داور مالزیایی که دو سال پیش در نیمه‌های اسفند چشم بر دو پنالتی استقلال بست و موقعیت مشابهی را که برای این تیم رقم خورده بود، نادیده گرفت تا کارد به استخوان آبی‌ها برسد. حالا هم با شروع پراشتباه داوران در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان بیم آن می‌رود که این داستان یک‌بار دیگر حق نماینده‌های ایران را ضایع کند. حقی که انتظار می‌رود فدراسیون برای گرفتن آن پا پیش بگذارد. البته به نظر می‌رسد ارسال یک نامه بعد از سه اتفاق عجیب و غیرقابل هضم تنها کاری است که از دست فدراسیون برمی‌آید!
تأسف، تنها واژه‌ای است که در فاصله گذشت تنها دو هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل جاری می‌توان به زبان آورد. تأسف از اتفاقات عجیبی که، چون تماشاگرانی منضبط و آرام به تماشای آن نشسته‌ایم، چراکه مسئله امروز دیگر تنها به سوت‌های اشتباهی برنمی‌گردد، بلکه امتیاز‌های مهمی را از حساب نماینده‌های ایران کم می‌کند و این در حالی است که فدراسیون برابر آن سکوت اختیار کرده است. مسئله قدرت‌نمایی تیم های‌عربی حاشیه خلیج همیشه فارس، به خصوص سعودی‌هاست که گویا رؤسای فدراسیون قصد ندارند برابر آن قدعلم کنند تا داستان آن مشابه بازی در زمین بی‌طرف به ضرر ایران و نماینده‌هایش تمام شود.
فدراسیون بعد از بازی‌های هفته دوم و اشتباهات بحث‌برانگیز دیدار پرسپولیس – السد و همچنین استقلال- العین نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌زند و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند. نامه‌ای که البته خیلی قبل‌تر و بعد از ناداوری بازی با پاختاکور که ۲ امتیاز مهم را از پرسپولیس گرفت، باید زده می‌شد یا آن زمان که لابی سعودی‌ها به سادگی هرچه تمام‌تر داور بازی استقلال با الهلال را تغییر داد و آب هم از آب تکان نخورد. جالب‌تر از رفتار خصمانه عربستانی‌ها، اما سکوت فدراسیون در این زمینه است و توجیه جالب توجه کمیته داوران که سعی دارد اینطور به افکار عمومی بقبولاند که این تغییرات به دلیل اشتباهات فاحشی است که در بازی پرسپولیس- پاختاکور رخ داده که در این صورت باید باور کرد سعودی‌ها گامی مثبت برای نماینده آبی‌پوش ایران برداشتند و از بیم آنکه استقلال هم مانند پرسپولیس قربانی داوری شود، درصدد تغییر کادر داوری بازی با آبی‌پوشان برآمده‌اند!
حال آنکه بدون تردید اتفاقات رخ داده، چه در جریان بازی‌های برگزار شده و چه در خصوص بازی آتی استقلال همه و همه نشان از ضعف فدراسیون فوتبال در داشتن کرسی‌ها و مسئولیت در فیفا و AFC دارد. ضعفی که طی سال‌های گذشته باعث شده سعودی‌ها به ناحق بازی با نماینده‌های ایران را در کشوری ثالث برگزار کنند و حالا هم وقیحانه‌تر از قبل، بار دیگر پا را از گلیم خود درازتر کرده‌اند و داور بازی‌ها را مطابق با سلیقه خود تغییر می‌دهند و فدراسیون فوتبال ایران هم به جای اعتراض در این خصوص درصدد توجیه آن برمی‌آید یا سکوت اختیار می‌کند. در این شرایط چطور می‌توان انتظار داشت که نماینده‌های ایران بتوانند از مرحله گروهی صعود کنند و مثل سال گذشته خود را تا فینال این رقابت‌ها بکشانند، وقتی هیچ‌گونه حمایتی در قبال رفتار‌های خصمانه سعودی‌ها از آن‌ها نمی‌شود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار