کد خبر: 949332
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس در طرح نوروزی سال‌۹۸ از سامانه‌های هوشمند برای کنترل جاده‌ها استفاده می‌کند، گفت: از نیرو‌های پلیس خواسته‌ایم تا در اعمال قانون با اغماض با رانندگان برخورد کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  سردار حسین اشتری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز‌۹۸ گفت: قرارگاه نوروزی پلیس از ۲۵‌اسفندماه شروع و تا ۱۷‌فروردین‌سال‌۹۸ ادامه دارد.
ژوی با اشاره به افزایش قربانیان سوانح جاده‌ای گفت: ۸۵‌درصد تصادفات به دلیل سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است که نشان می‌دهد توجه به این مسائل از سوی رانندگان می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای مؤثر باشد. وی ادامه داد: پلیس امسال به سامانه‌های هوشمند متصل شده‌است و اکثر خودرو‌های پلیس با سامانه هوشمند ارتباط دارند و این امر می‌تواند کمک مؤثری به امنیت بیشتر مسافران داشته‌باشد امروز پلیس در طول مسیر می‌تواند با دست‌افزار‌هایی که تحویل‌شان می‌شود به بانک اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده و در میدان اعمال قانون می‌کند، البته ما به نیروهای‌مان توصیه کرده‌ایم که تا جای امکان رعایت حال رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها را داشته باشند و در اعمال قانون با اغماض رفتار کنند تا سفرخوشی برای مردم داشته باشیم.

ترخیص خودرو‌های توقیفی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هم اعلام کرد: خودرو‌هایی که به دلیل ارتکاب تخلفات رانندگی توقیف شده‌اند با پرداخت جریمه از پارکینگ ترخیص خواهند شد. سید کمال هادیانفر در حاشیه این رزمایش به خبرنگاران گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که از سوی پلیس صورت گرفته‌است، خودرو‌های دارای بیش از یک‌میلیون تومان جریمه از ۲۸‌اسفند تا ۱۷‌فروردین‌ماه به خاطر بالا بودن جریمه توقیف نخواهند شد. وی درباره‌ی خودرو‌هایی که در حال حاضر در پارکینگ توقیف هستند و امکان ترخیصشان نیست، گفت: خودرو‌هایی که به دلیل ارتکاب تخلف راهنمایی و رانندگی توقیف شدند در صورتی که مالکانشان تا ۲۵‌اسفند ماه نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنند این خودرو‌ها نیز ترخیص می‌شوند، البته به شرط آنکه فاقد دستور قضایی باشند. رئیس پلیس راهور ناجا درباره ارسال پیامک تخلفات حادثه‌ساز برای مالکان خودرو‌ها نیز گفت: به زودی این پیامک به شکل لحظه‌ای برای رانندگان ارسال خواهد شد که می‌تواند ضمن پیشگیری از حوادث رانندگی از انباشت جرایم و ایجاد بدهی معوق و ناشی از جرایم رانندگی برای رانندگان نیز جلوگیری کند. هادیانفر اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی در سال آینده را کاهش تصادفات، مدیریت الکترونیکی و هوشمند حوادث رانندگی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار