کد خبر: 949326
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹
وزارت خارجه سوریه اظهارات سناتور امریکایی در خصوص بلندی‌های جولان اشغالی را شدیداً محکوم و تأکید کرد که جولان بخشی از خاک سوریه است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رسانه‌های سوری به نقل از یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه سه شنبه (۲۱ اسفند) گفت که اظهارات «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوریخواه کنگره امریکا نشان‌دهنده «ذهنیت هژمونیک و قُـلدری دولت امریکا و نگاهش به مسائل منطقه» است که از دریچه نگاه صهیونیست‌ها بوده و در راستای منافع آن‌ها است. این منبع سوری گفت: «اظهارات گراهام نه تنها نادیده گرفتن واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی را نشان می‌دهد بلکه تازه‌ترین دلیل بر این مسئله است که ایالات متحده امریکا، قانون بین‌المللی را تحقیر کرده و آن را به شکل آشکاری زیر پا می‌گذارد.»
سناتور گراهام طی سفر روز دو شنبه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بلندی‌های جولان اشغالی دیدن کرد و از تلاش‌هایی در کنگره امریکا با هدف به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم تل‌آویو بر این منطقه خبر داد. وزارت خارجه سوریه در اعتراض به این اقدام سناتور امریکایی تأکید کرد که همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه شماره ۴۹۷ (سال ۱۹۸۱) تحت بند هفتم که مورد اجماع همه اعضای شورای امنیت از جمله امریکا است، بر تعلق جولان به سوریه و اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی تأکید دارند. بلندی‌های جولان اشغالی در جنوب غربی سوریه و بخشی از استان القنیطره است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ منطقه جولان را به اشغال خود درآورد و در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد. سازمان ملل و شورای امنیت جولان را بخشی از خاک سوریه می‌دانند. با این حال از زمان پیروزی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ تلاش‌هایی برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر قدس بر این منطقه صورت گرفته و اظهاراتی در این ارتباط از زبان مقام‌های صهیونیست و امریکا شنیده شده است. ترامپ چه قبل از پیروزی در انتخابات و چه بعد از آن، بار‌ها از ضرورت حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی سخن گفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار