کد خبر: 949320
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ضمن تشریح جزئیات ۴۰هزار پروژه‌ای که قرار است سال آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: ۲۴ هزار نفر از گروه‌های جهادی در ایام عید در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد زهرایی، در حاشیه نخستین کارگروه هماهنگی بسیج سازندگی کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: طرح بزرگ پروژه‌های عمرانی زودبازده نمادی در سال ۱۳۹۸، نمادی از همگرایی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی و خیرین، گروه‌های جهادی و بسیج است.
وی افزود: جنس این پروژه‌ها با توجه به دغدغه‌ها و نیاز‌های مرتبط با مردم مشخص شده است. در آمایش و جانمایی این پروژه‌ها از دستگاه‌های اجرایی کمک گرفتیم؛ یعنی جانمایی این پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی صورت‌گرفته و بخش زیادی از منابع اعتباری توسط دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شود.
زهرایی تصریح کرد: این پروژه‌ها در ۲۸ عرصه هستند که برخی کوچک و برخی در طی یک‌سال به اتمام می‌رسند. از ۱۳ بهمن‌ماه شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز و تاکنون از ۴۰هزار پروژه، ۱۶هزار پروژه با دستگاه‌های اجرایی مورد تفاهم قرار گرفته و بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه به مرحله پیشرفت فیزیکی رسیدند و امیدوار هستیم در مناسبت‌های سال ۱۳۹۸ به فراخور زمانی و تعداد پروژه‌ها و فراوانی آن‌ها در استان‌ها با رویکرد آب، زیرساخت اشتغال، خانه نیازمندان و مددجویان و محرومان در نقاط مرزی و محروم کشور بتوانیم افتتاح مشترک این پروژه‌ها را داشته باشیم.
رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: گروه‌های جهادی عرصه‌ای برای مدیریت در کار‌سازی کشور هستند. در حال حاضر ۱۱هزار گروه جهادی در این ۴۰هزار پروژه عمرانی فعالیت می‌کنند.
به گفته وی، پاسخگویی و شفافیت اصل و خط قرمز ما در این پروژه‌هاست. کتابچه‌ای در پایان این پروژه‌ها برای اطلاع از نوع پروژه، زمان پروژه، منابع اعتباری و کمک خیرین و گروه‌های جهادی و هم‌افزایی با دولت در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا مردم به شکل ملموس در جریان این پروژه‌ها قرار گیرند. وی در پاسخ به این سؤال که در سال ۱۳۹۸ چند درصد از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: در سال ۱۳۹۸ هر ۴۰هزار پروژه را در مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسانیم. در ایام عید هزار و ۱۶۷ گروه جهادی در قالب ۲۴هزار نفر در مناطق محروم مشغول فعالیت می‌شوند. اولین اقدام در این ۴۰هزار پروژه مناسب‌سازی منازلی است که برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار