کد خبر: 949311
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
سیدعبدالله متولیان
هفته پیش حضرت امام خامنه‌ای در ابتدای درس خارج در پاسخ به نامه یکی از طلاب (که اوضاع کشور را آشفته و بحرانی اعلام کرده بود) فرمودند: (نقل به مضمون) «هیچ‌کس مثل من بر اوضاع کشور مسلط نیست...، اما به طور حتم اوضاع کشور به هیچ وجه نه بحرانی است نه آشفته و شما نباید از این کلمات استفاده کنید...».
این وجیزه و یادداشت کوتاه، معطوف به تبیین این حقیقت است.
امروز دشمن و نظام سلطه غربی با ما درگیر یک جنگ شناختی شده است. یعنی با یک مهندسی پیچیده مبتنی بر جنگ روانی با بهره‌برداری از تمام ظرفیت رسانه‌ای خود به‌ویژه در دنیای مجازی با مدیریت افکار عمومی دارند با سرعت ادراک و ذهنیت جامعه و مردم را تغییر داده و مدیریت می‌کنند. جنگ شناختی غرب علیه مردم ایران در دو جنبه سلبی و ایجابی در حال وقوع و انجام است. تصویری که رسانه‌های امریکایی از امریکا روایت می‌کنند، تصویر مدینه فاضله افلاطونی و یک آرمان‌شهر است.
بسیاری از فیلم‌های هالیوود فرسنگ‌ها از حقیقت فاصله گرفته و جنبه تخیلی پیدا کرده و امریکا را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که در آنجا علم با سرعت سرسام‌آور و غیرقابل باور و غیرقابل رقابت در حال رشد است، امنیت و بهداشت و رفاه و اقتصاد و... در این آرمان‌شهر با هیچ کجای جهان قابل مقایسه نیست، اما حقیقت این است که کشور ایران به رغم بسیاری از مشکلات و نواقص و همه سنگ‌اندازی‌های نظام سلطه و تحریم‌ها و تهدیدها، در بسیاری از حوزه‌ها به اذعان مراکز آماری بین‌المللی اول هستیم، از نانو تا سلول‌های بنیادی تا رشد علمی؛ اما تحت تأثیر تک‌ها و پاتک‌های دشمن در جنگ شناختی نه‌تن‌ها حقیقت وارونه جلوه داده می‌شود بلکه با مدیریت ادراکی، متأسفانه توسط برخی در داخل از همین توانایی‌ها و توانمندی‌ها جوک می‌سازند و با سرعت در فضای مجازی و ادراکی جامعه منتشر می‌کنند.
در جنگ شناختی؛ دشمن با بهره‌برداری از تمامی امکانات و ظرفیت‌های رسانه‌ای، خودش را به شدت بالاتر و سوپرمن و یک قهرمان بلامنازع و شکست‌ناپذیر نشان می‌دهد، اما ادراک و باور مردم ایران را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که ما خودمان را به مراتب پایین‌تر از طرف مقابل و غیرقابل رقابت با او می‌بینیم. در این حالت بین دو طرف صحنه نبرد یک فاصله و گپ شناختی به وجود می‌آید که کارآمدی نظام اسلامی را نشانه گرفته و این گپ و فاصله روز به روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شده و این سیر قهقرایی از فروپاشی ادراکی شروع شده و تا محو کامل باور‌ها و فروریختن دیوار اعتماد مردم به نظام و براندازی نظام امتداد می‌یابد.
نکته تلخ و دردناک اینجاست که در داخل برخی روشنفکران و احزاب و جناح‌های سیاسی دقیقاً مانند عمله دشمن بر آتش این جنگ شناختی دمیده و با کج‌فهمی و بی‌بصیرتی و یا به‌عنوان نفوذی دشمن آب به آسیاب غرب و نظام سلطه می‌ریزند و تلخ و دردناک‌تر این‌که برخی مسئولان و نخبگان جامعه نیز مرعوب و اسیر این جنگ شناختی شده و از تسلیم شدن در برابر زیاده‌خواهی و خواسته‌های ظالمانه دشمن مفلوک و در حال فروپاشی تحت عنوان گرفتن بهانه از امریکا سخن به میان می‌آورند.
سست‌کمربند‌ها و دلبستگان توحش غرب گویا فراموش کرده‌اند که یک روز همه حول و هراس ما این بود که چند مزدور به داخل کشور نیایند و برای مردم دردسر و مشکل درست نکنند، اما امروز رژیم منحوس صهیونیستی در داخل مرز‌های فلسطین اشغالی اسیر قدرت و اقتدار و عمق استراتژیک انقلاب اسلامی ایران و محور مقاومت است. مردم ایران رفتار سست‌کمربند‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنند که در سال ۲۰۰۶ وقتی حزب‌الله لبنان، پوزه دشمن قسم خورده ما را در جنگ ۳۳ روزه به خاک می‌مالید عده‌ای در داخل شعار‌های انحرافی «نه غزه نه لبنان...» را منتشر می‌کردند.
این خط انحرافی بعد از این‌که جوانان غیور ایران اسلامی برای دور کردن خطر داعش سینه سپر می‌کنند مجدداً ادامه می‌یابد. حتی سفر تاریخی بشار اسد به تهران را تحت‌الشعاع حاشیه‌های سهوی و عمدی قرار می‌دهند و فرصت طلایی و کم‌نظیر استفاده از ظرفیت بازسازی سوریه و رونق صادرات کالا‌های ایرانی را از ما گرفته و بر طبل شایعات بی‌اساس کمک چند میلیاردی به سوریه می‌کوبند.
در جنگ شناختی تمام عیار موجود دشمن تلاش می‌کند با مهندسی مفاهیم و پدیده‌ها بر اساس میل خود، حس ناامیدی در کشور نسبت به آینده را پررنگ کند.
بیانیه فوق استراتژیک گام دوم دقیقاً معطوف به همین حقیقت بزرگ و به میدان آوردن جوانان برای خنثی‌سازی جنگ شناختی و نرم غرب و امیدبخشی به مردم تهیه و ارائه شده است و تردیدی نیست که اگر همه مسئولان و قوای کشوری و لشکری با هم‌افزایی مسیر تحقق گام دوم را هموار کنند ضمن خنثی شدن این جنگ بزرگ ادراکی شاهد عبور موفق از مشکلات قابل حل موجود و شعله‌ور شدن چراغ امید در باور مردم نسبت به آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار