کد خبر: 949308
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: پیوستن ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی مانند «پالرمو» و CFT اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطای استراتژیک محسوب می‌شود.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش مهر، ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲۱و۲۲ اسفند ماه برگزار شد، خبرگان در پایان این اجلاسیه، با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک حلول ماه پربرکت رجب و قدردانی از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به نکاتی پیرامون مسائل سیاسی روز اشاره کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی، پس از ۴۰ سال بالندگی و سرافرازی وارد «دوّمین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده است» و الگوی موفق مردم سالاری دینی، عدالت‌خواهی و «ایستادگی روزافزون در برابر زورگویان و مستکبران جهان» را ارائه داده است. از این رو، بر تلاش همگان به ویژه نخبگانِ جوان و مؤمنِ انقلابی برای تحقق هر چه بیشتر گفتمان تمدنیِ انقلاب اسلامی و سایر موارد مذکور در بیانیه مهم و راهبردی رهبری در گام دوم انقلاب تأکید می‌شود و لازم است این بیانیه به عنوان یک سند بالادستی نظام اسلامی مورد توجه عملی قرار گیرد و برنامه‌های لازم برای عملیاتی ساختن آن تدبیر شود.
این بیانیه می‌افزاید: کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران به‌رغم توطئه‌های گسترده دشمنان، بسیار درخشان، با برکت، امید بخش و موفق می‌باشد. اینک در گام دوم انقلاب نیز باید با اتکا به خداوند و نگاه خوش‌بینانه نسبت به آینده با عزم جهادی برگرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» با میدان‌داری جوانان مؤمن و باانگیزه، عنصر اراده ملّی را جان مایه پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی قرار دهیم. خبرگان رهبری تأکید کرده‌اند: لازم است تمام مسئولان امر و آحاد مردم به نقش بسیار مؤثر معنویت و اخلاق و سبک زندگی اسلامی در پیشرفت همه‌جانبه جامعه توجه کنند و برای مقابله با تلاش دشمن جهت ترویج فساد و تنزّل فرهنگ دینی و آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدّی مبذول نمایند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مجلس خبرگان رهبری، با قدردانی از تلاش‌های آیت‌الله آملی لاریجانی در دوران تصدی ریاست قوه قضائیه به ویژه مبارزه با مفسدان و اخلالگران دانه درشت اقتصادی در ماه‌های اخیر، ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی مسئول جدید این قوه از ایشان می‌خواهد با تکیه بر تجارب ۴۰ سال گذشته و اهتمام ویژه به توصیه‌های هشت‌گانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ایشان، تلاش کنند دستگاه عدالت با نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، و صلابت و قاطعیت بیشتر دوران جدیدی را که زیبنده گام دوم انقلاب است، آغاز کنند تا زمینه تحقق عدالت فراگیر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فساد در اشکال گوناگون آن بیش از پیش فراهم گردد.
خبرگان رهبری افزوده‌اند: هم اکنون در اقتصاد ایران مشکلاتی وجود دارد که با تقویت نگاه به درون، مدیریت جهادی و خودباوری، همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بدون داشتن رویکرد برون‌گرایی، می‌توانیم آن‌ها را حل کنیم و با مدیریت صحیحِ نظام توزیع و نظارت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی متوسط و خُرد، تقویت بخش تعاون و مهم‌تر از همه فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی علی‌الخصوص نسبت به همسایگان، باید کشور را در برابر تحریم‌ها مقاوم‌تر نموده و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی را ارتقا بخشیم.
این بیانیه تأکید کرده است: پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های بین المللی مانند «پالرمو»، CFT و ... اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطای استراتژیک محسوب می‌شود، مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر لزوم عدم انفعال و رعایت اصول عزت، حکمت، مصلحت و تهدید‌زدایی در عرصه تعامل بین‌المللی، از قوای سه‌گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد نسبت به نفی سلطه و خطر نفوذ بیگانگان در حوزه تعاملات استراتژیک مالی و غیر مالی جمهوری اسلامی با همپیمانان خود دقت لازم را مبذول دارند و مراقب توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: مجلس خبرگان رهبری، ضمن تأکید بر حفظ وحدت امت اسلامی و پرهیز از هرگونه اختلاف و تأکید بر فرهنگ نفرت از استکبار و لزوم حمایت از مقاومت، تصریح می‌کند: مسئله قدس شریف همچنان مسئله اول جهان اسلام است و توطئه‌ها و جنگ‌آفرینی امریکای جنایتکار در کشور‌های مسلمان عراق، سوریه، افغانستان، یمن، بحرین و لبنان را محکوم کرده بر تحکیم روابط استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق و سایر همسایگان تأکید می‌کنیم.

رئیسی با غارتگران قاطع برخورد کند
ان‌شاءالله آقای رئیسی بتوانند عدالت را اجرا کنند و با کسانی که غارتگر اموال بیت‌المال هستند و مفسدان برخورد قاطع داشته باشند.
آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، عصر دیروز در پایان ششمین اجلاس مجلس خبرگان در دور پنجم، با تبریک اعیاد ماه رجب و شعبان و ابراز تأسف از رحلت آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: باید به مردم اعلام کنیم که اگر بخواهید یک مجلس نمونه پیدا کنید که آرام بحث می‌کنند بدون جدل و درگیری، مجلس خبرگان است. وی ادامه داد: اختلاف نظر وجود دارد، اما بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد. اعضای خبرگان همه دارای اجتهاد هستند و احکام فقه را استنباط می‌کنند. آیت‌الله جنتی درباره مباحث مطرح شده در ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان گفت: بحث‌های خوبی صورت گرفت و نسبت به قوه قضائیه بحث شد و انتظارات از آقای رئیسی مطرح شد. رئیس مجلس خبرگان افزود: ان‌شاءالله آقای رئیسی بتوانند عدالت را اجرا کنند و با کسانی که غارتگر اموال بیت‌المال هستند و مفسدان برخورد قاطع داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار