کد خبر: 949295
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
گفت‌وگوی «جوان آنلاین» با غلام‌عباس فاضلی درباره فیلم‌های انتخاب شده برای اکران نوروز ۹۸
قرار است که فیلم‌های سینمایی «متری شیش و نیم»، «غلامرضا تختی»، «چهارانگشت»، «زندانی‌ها»، «رحمان ۱۴۰۰»، «ژن خوک» و «پیشونی سفید ۳» در نوروز ۹۸ اکران شوند. غلام عباس فاضلی، منتقد سینما درباره این فیلم‌های انتخاب شده به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «فیلم‌های نوروز ۹۸ با استقبال مواجه می‌شود زیرا که هم انتخاب فیلم‌ها مناسب است و هم مردم در نوروز با سینما آشتی می‌کنند. اما اگر قرار باشد بلیت سینما گران شود، اکران‌های نوروزی با ریزش مخاطب مواجه خواهد شد.»
سرویس فرهنگی جوان آنلاین – الهه هاشمی: پس از حواشی بسیار، فیلم‌های نوروز ۹۸ برای اکران در سینما‌های سراسر کشور مشخص شد. این فیلم‌ها در شورای صنفی نمایش، قراردادهایشان به ثبت رسیده و امروز اسامی‌شان اعلام شده است. بر همین اساس فیلم‌های سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در گروه سینمایی آستارا، «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی در گروه سینمایی استقلال، «چهارانگشت» اثر حامد محمدی در گروه سینمایی زندگی، «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در گروه سینمایی آزادی، «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی در گروه سینمایی ایران، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی در گروه سینمایی باغ کتاب و «پیشونی سفید ۳» اثر سیدجواد هاشمی در گروه سینمایی فرهنگ در نوروز ۹۸ روی پرده می‌روند.

غلام عباس فاضلی، منتقد سینما درباره فیلم‌های انتخاب شده برای اکران نوروز ۹۸ به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «به‌نظر من این فیلم‌ها به‌درستی انتخاب شده، فیلم «متری شیش و نیم» با وجود اینکه فیلم تلخی است، اما در جشنواره فیلم فجر دیدیم که استقبال بسیار خوبی از آن شد به همین دلیل می‌تواند موفقیت خوبی در نوروز ۹۸ داشته باشد. همچنین فیلم «غلامرضا تختی» همانطور که از نامش پیداست فیلمی درباره یکی از اسطوره‌های تاریخ ایران است با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.»

این منتقد سینما به فیلم‌های دیگری که برای اکران نوروز ۹۸ انتخاب شده‌اند اشاره می‌کند و می‌گوید: «فیلم‌های انتخاب شده دیگر را با وجود اینکه ندیده‌ام، اما به نظر می‌رسد که فروش خوبی را در نوروز سال آینده تجربه کند. زیرا که منوچهر هادی، مسعود ده‌نمکی و سعید سهیلی که قرار است فیلم‌های‌شان در نوروز ۹۸ اکران شود افرادی هستند که اغلب فیلم‌های پرفروش و پرمخاطبی داشته‌اند، به همین دلیل از فیلم‌های «زندانی‌ها»، «رحمان ۱۴۰۰» و «ژن خوک» نیز استقبال بسیار خوبی در سینما خواهد شد.»

فاضلی ادامه می‌دهد: «ممکن است اینطور به‌نظر برسد که سینمای شاد، کمدی و مفرح انتخاب‌های مناسب‌تری برای اکران نوروزی هستند، اما تجربه تاریخی ثابت کرده که در بسیاری از مواقع فیلم‌های که کمدی و شاد نیستند هم در نوروز موفق خواهند بود.»

او می‌گوید: «همیشه در بین دید و بازدید‌های نوروزی بازدیدی از سینما نیز داشته‌اند و به همین دلیل فیلم‌های اکران نوروز، اکران‌های موفقی در سینما بوده‌اند. سال‌های گذشته نشان داده که معمولا مردم در نوروز با سینما آشتی می‌کنند و در این ایام پیوند جدیدی میان سینما و مردم شکل می‌گیرد. البته در برخی سال‌ها دیده شد که رویارویی مردم با سینما در ایام سینما افت کرد، اما در چند سال اخیر فیلم‌های اکران نوروزی موفق بوده‌اند.»

این منتقد سینما با اشاره به این موضوع که زمزمه‌های گرانی ۲۵ درصدی بلیت سینما‌ها در سال آینده به گوش رسیده است، اظهار می‌دارد: «اگر بلیت سینما گران شود به طور حتم با ریزش مخاطب در سینما مواجه خواهیم شد و موفقیتی که برای فیلم‌های اکران نوروز پیش‌بینی می‌شود با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل امیدوارم که شاهد افزایش قیمت بلیت سینما نباشیم و تهیه‌کنندگان و سینماگران به این نتیجه برسند که سود فعالیت هنری‌شان را باید از تماشاگران بیشتر حاصل کنند و نه از افزایش قیمت بلیت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار