کد خبر: 949183
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ۱۹ اسفند امسال تا ۲۰ فروردین سال آینده حدود ۲۳ اکیپ گشت و بازرسی از ۱۹ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان بازدید می‌کنند.

به گزارش جوان از سنندج، فرزام بیدارپور صبح امروز در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، به اقدامات و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین آسیب‌ها مربوط به ناحیه چشم و دست و پای افراد است، متخصصین ارتوپدی و چشم‌پزشکی در ایام پایان سال به صورت روتین در بیمارستان‌های استان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت‌ها بیشتر مواد مترقه دست ساز و به شکل غیر حرفه‌ای تهیه می‌شود خاطرنشان کرد: سال گذشته در سطح شهر و روستا مصدومین زیادی ناشی از حوادث آخر سال و چهارشنبه سوری به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

به گفته این مقام مسوول، طبق آمار سال‌های گذشته از لحاظ الگوی مصرفی دانش آموزان، قشر جوان و مردان بیشتر از زنان در معرض آسیب ناشی از مواد مترقه غیراستاندارد هستند.

بیدارپور از استقرار ۲۵ اکیپ بازرسی و ۱۲۲ مرکز بین‌راهی در سراسر استان کردستان در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته در استان  خبر داد.

وی در ادامه بیان کرد: نزدیک به یک هزار و ۸۶۱ مورد سامانه آبرسانی را در استان کنترل و بازرسی کرده‌ایم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: از  ۱۹ اسفند امسال تا ۲۰ فروردین سال آینده حدود ۲۵  اکیپ گشت و بازرسی از ۱۹ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان بازدید می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۲ تن مواد غذایی فاسد از مراکز عرضه در استان ضبط و کشف شد که از شهروندان تقاضا داریم در صورت هرگونه تخلف با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر