کد خبر: 949156
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، از کاهش ۳ میلیونی سفر‌های خارجی ایرانیان در سال ۹۷ و رونق سفر‌های داخلی خبر داد.

مونسان در حاشیه نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با اشاره به برنامه‌ریزی برای رونق سفر‌های داخلی در ایام نوروز ۹۸ از کاهش سفر‌های خارجی به عنوان پتانسیلی برای افزوده شدن به سفر‌های نوروزی هموطنان به مناطق گردشگری کشور خبر داد.

وی درباره برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نوروز پیش رو، گفت: بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم با خدمات مرتبط با سفر‌های نوروزی درگیر هستند.
مونسان اضافه کرد: در ایام نوروز ١۴٠ فروند هواپیما، ٣٨ فروند هلى‌کوپتر سازمان هلال احمر، ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ٧۶ فروند شناور، ۵٨ فروند شناور مسافرى، ١٢هزار واحد اقامتى، ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ۶۴ اتوبوس آمبولانس و ٢٣۵ رام قطار در خدمت مردم هستند.

معاون رئیس‌جمهور، در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به رونق گردشگری در سال آینده پرداخت و گفت: ایمنی و امنیت از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در جلسه قبلی هیئت دولت که دستگاه‌ها گزارش اقدامات نوروزی خود را ارائه کردند هم بر این موضوع تأکید شد، باید تلاش کنیم اقداماتی صورت گیرد که در پایان تعطیلات با افتخار اعلام کنیم آمار تصادفات کاهش پیدا کرده است.

مونسان اضافه کرد: دستگاه‌های امنیتی و ایمنی، وزارت کشور و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند اتفاق ناخوشایند بزرگی در کشور رخ ندهد، دستگاه‌های هشداردهنده باید به موقع اخبار هشداری را منتشر کنند تا حوادث پیش‌بینی نشده، زحمات دستگاه‌های عضو ستاد را تحت تأثیر قرار ندهد و مهم‌تر از آن کام مردم تلخ نشود.
در این نشست، دستگاه‌های حاضر در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به تشریح اقدامات انجام شده برای برگزاری تعطیلات نوروزی پرداختند.

بهروز ندایی، نماینده شرکت حمل و نقل ریلی رجا، در این ستاد، با اشاره به راه‌اندازی قطار گردشگری در مسیر غرب کشور بیان داشت: روزانه ۲۳۵ رام قطار در طول ایام نوروز حرکت خواهد کرد، روز گذشته تفاهم حرکت قطار رایگان از تبریز به جلفا بسته شده و مردم می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند، قطار‌های گردشگری تهران - سوادکوه و تهران - شیرگاه هم راه‌اندازی شده است، همچنین قطار گردشگری اراک هم با پیگیری رئیس سازمان میراث فرهنگی راه‌اندازی شد.

ندایی ادامه داد: برای اولین بار قطار‌ها درجه‌بندی شده است تا مسافران بسته به نوع خدمات درخواستی قطار مورد نظر را انتخاب کنند، ایستگاه‌های قطار به پله برقی و ریل مجهز شده‌اند همچنین برنامه‌های فرهنگی و شاد در روز‌های نخست عید در ایستگاه‌ها برگزار خواهد شد.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نیز با اشاره به آمادگی این جمعیت برای ارائه خدمات نوروزی بیان داشت: هلال احمر در دو بخش امداد و نجات و ایمنی و سلامت با ۲ هزار و ۶۲۰ پایگاه و ۸ هزار نفر از نیرو‌های داوطلب در ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است، هدف ما کاهش زمان امدادرسانی به مسافران است.

سلیمی افزود: ۳۱ استان آمادگی لازم را دارند، بخش امداد و نجات نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش منابع داشته است، تیم‌های واکنش سریع، بالگرد‌ها و خودرو‌های امدادی آماده ارائه خدمات هستند، همچنین فرهنگ‌سازی و کمک به رفع خستگی در دستور کار این دستگاه است.
با توجه به تعطیلات نوروزی سال ۹۸، خدمات ستاد هماهنگی خدمات سفر تا ۱۷ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار