کد خبر: 949153
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
فرمانده کل سپاه:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه میان سفر‌های راهیان نور با راهپیمایی بزرگ اربعین شباهت‌هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: علت اینکه شلمچه معنویت دیگری دارد و در وجب به وجب آن معنویت موج می‌زند، این است که این زمین شبیه به زمین کربلا است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی روز راهیان نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰ اسفند که روز ملی راهیان نور نام‌گرفته روزی بسیار مهم و تاریخی است. این روز هشت سال و صد‌ها روز پشتوانه معنوی دارد؛ هشت سال دفاع مقدس ما مقطعی بسیار تاریخی و مهم در طول تاریخ اسلام است که به جز در صدر اسلام در هیچ مقطعی از تاریخ اسلام تکرار نشده و در هشت سال دفاع مقدس این حماسه بزرگ رقم خورد.

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا این دفاع، مقدس است و این سفر به نام راهیان نور نامیده شده است، ادامه داد: خیل عظیمی از مردم مؤمن ایران اسلامی و غیرایرانی‌هایی که دل در گرو ایران اسلامی داشته‌اند، می‌دانستند که چه اتفاقاتی در کشور رقم می‌خورد و این حوادث را آفریدند.

جعفری گفت: رزمندگان ما آن‌هایی بودند که گفتند خدای ما از امریکا و همه قدرت‌های شرق و غرب بزرگ‌تر است و با همه وجود ایمان داشتند که صاحب آن‌ها خدای مهربان است و سرنوشت همه ملت‌ها به دست خدای متعال رقم می‌خورد و در برابر سختی‌ها، دشمنی‌ها و بسیج امکانات شرق و غرب ایستادگی کردند. فرمانده کل سپاه تأکید کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس دائماً نصرت‌های الهی و فرشتگان الهی به رزمندگان کمک می‌کردند و شاهد این نصرت‌های الهی بودیم. آیات نورانی قرآن و بسیاری از آیاتی که درباره جهاد است، مبنای کار رزمندگان مؤمن و انقلابی ما در جنگ بود و امروز و آیندگان قدر این حرکت بزرگ را می‌دانند. وی با بیان اینکه «سفر نورانی راهیان نور با راهپیمایی بزرگ اربعین مشابهت دارد»، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین می‌گوید حرکت امام حسین (ع) ادامه دارد و دفاع از حق ادامه دارد؛ کاروان‌های راهیان نور نیز به این مناطق می‌آیند تا ببینند راهیان عاشورا و کربلا در اینجا چه کردند و چگونه حماسه آفریدند و مکتب فرهنگ ایثار و شهادت چگونه رقم خورده است. جعفری گفت: فلسفه راهیان نور آشنایی نسل جوان ما با دفاع مقدس و پیوندی ناگسستنی بین نسل جوان و نسل اولیه انقلاب است که این حماسه‌ها را آفریدند. فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: وجه تشابه رزمندگان حماسه بزرگ دفاع مقدس با رهروان کاروان راهیان نور، جوان بودن این دوگروهی است که حضور پیدا کردند. بیش از ۹۵ درصد رزمندگان ما در دفاع مقدس نسل جوان بودند و امروز نیز اکثریت راهیان نور جوانان هستند که این رمز پیروزی انقلاب اسلامی است. جعفری اظهار کرد: چرا ملت ایران در برابر این‌همه توطئه و برنامه‌ریزی دشمن در عرصه‌های مختلف این‌گونه از این راه الهی پشتیبانی می‌کنند؟ این بدون تردید اثر خون و پیام شهداست. خدا را شکر می‌کنیم که در کشور ما این روحیه روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود و در دنیا انعکاس پیدا می‌کند. وقتی جنگ آغاز شد کمتر از دو سال از پیروزی انقلاب گذشته بود و ارتش که نیروی دفاعی موظف در نظام بود به هم ریخته بود و دشمن و دنیا این را می‌دانستند که کشوری که تازه انقلاب می‌کند چه نیروی دفاعی دارد و صدام خائن را آماده کردند و به ایران حمله کرد. وی ادامه داد: اگر نیروی مردمی، مؤمن و انقلابی در جبهه حضور پیدا نمی‌کرد، کل خوزستان به تصرف ارتش صدام درمی‌آمد و مشخص نبود امکان پس گرفتن آن وجود دارد یا نه. جنگ هشت ساله را می‌توان به سه مقطع تقسیم کرد؛ ۹ ماهه اول جنگ زمانی که بنی‌صدر خائن فرمانده کل قوا بود، ۹ ماهه دوم و مابقی این سه دسته را تشکیل می‌دهند. فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در ۹ ماهه اول مردم ما در جبهه حضور پیدا کردند تا دشمن پیشروی نکند و با اینکه سازمان‌دهی گردان و تیپ و لشکر نداشتند، اما موفق شدند جلوی دشمن را پشت رودخانه‌های کرخه و کارون سد کنند؛ بنی‌صدر به‌عنوان فرماندهی این جبهه مخالف حضور مردمی بود و آن‌ها را مزاحم می‌دانست و نمی‌خواست به آن‌ها سلاح و امکانات بدهد؛ این‌که جلوی دشمن در این برهه سدی ایجاد شد، یک پیروی بزرگ برای ما بود.

جعفری اظهار کرد: در ۹ ماهه دوم، بنی‌صدر می‌خواست با دشمن بر سر میز مذاکره بنشیند، اما حضرت امام این را قبول نکرد و بنی‌صدر نیز به‌ناچار پذیرفت، چون راه دیگری نداشت. در ۹ ماهه اول جنگ نیرو‌های مردمی حاضر بودند، اما فرماندهی جبهه اعتقادی به این نیرو‌ها نداشت و تفکر انقلابی اسلامی و جهادی نداشت. نیرو‌های مردمی از آغاز جنگ عملیات محدود را به‌منظور تمرین و یادگیری انجام دادند. تفکر بنی‌صدر یک تفکر کلاسیک و لیبرالی آموزش‌دیده قبل از انقلاب بود، اما در همان زمان نیز نیرو‌هایی بودند که این تفکر را قبول نداشتند و به‌شدت موافق حضور نیرو‌های مردمی مثل شهید صیاد شیرازی بودند. جعفری گفت:، اما تفکر اسلامی مبتنی بر ارزش‌ها برای دفاع از میهن سبب این پیروزی شد. برای همین نیز خدای متعال آن‌ها را یاری می‌کرد و ملائک الهی به داد ما می‌رسید و به ما کمک می‌کرد. عملیات کربلای ۴ فدای کربلای ۵ شد و پیروزی کربلای ۵ را مدیون عملیات کربلای ۴ بودیم؛ علت اینکه شلمچه معنویت دیگری دارد و در وجب به وجب آن معنویت موج می‌زند این است که این زمین شبیه به زمین کربلا است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
0
لعنت بر همه کسانی که شعله جنگ را روشن کردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار