کد خبر: 949135
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
بازي کثيف شايعه سازان در فضاي مجازي، براي تضعيف مديران کارآمد نظام
گويي فضاي مجازي بيش از آنکه بتواند تاثيرات مثبتش را نهادينه کند، هر از گاهي با دست به دست کردن شايعه اي بي پايه و اساس تمام اصل خود را زير سوال مي برد. شايعه هايي که ساخته گروهي بي تعهد و بي مسئوليت نسبت به شرايط نظام و اهدافش هستند...
حوريه ملکي

حوريه ملکي

 

گويي فضاي مجازي بيش از آنکه بتواند تاثيرات مثبتش را نهادينه کند، هر از گاهي با دست به دست کردن شايعه اي بي پايه و اساس تمام اصل خود را زير سوال مي برد. شايعه هايي که ساخته گروهي بي تعهد و بي مسئوليت نسبت به شرايط نظام و اهدافش هستند.

البته هنوز چند هفته اي از تهديدهاي دشمنان براي بر هم زدن جشن 40 سالگي انقلاب نگذشته است. اقداماتي که با تخريب نهادهاي انقلابي و خدمتگزار آغاز شده بود و مي خواستند اجازه ندهند مردم حلاوت 40 سالگي و قدرت انقلاب اسلامي را حس کنند. در همان زمان هم تخريب نهادهايي در دستور کار قرار داشت که حداقل در ذهن مردم از موقعيت خوبي برخوردارند و از زمان تاسيس در جهت رفع محروميت ها و تامين نياز مناطق کم برخوردار حرکت کرده ند. نهادهاي خدمتگذاري مثل بنياد مستضعفان که حالا شايعه تغيير مديريت و رياست آن در شرايطي مطرح مي شود که همين چند ماه پيش یک مقام آگاه ضمن تکذیب هرگونه تغییر در بنیاد مستضعفان اعلام کرد: "آقای سعیدی کیا از مدیران جهادی، موفق و باسابقه جمهوری اسلامی است که در همه ادوار منشأ خدمات زیادی بوده است؛ اکنون هم به هیچ عنوان تغییر وی در دستور کار نیست و کماکان با قوت و همت مضاعف به مسئولیت خود ادامه خواهد داد."

 

***

 

روزي شهيد مطهري گفت مبادا قطار در حال حرکت را با سنگ بزنيم...

هنوز فراموش نکرديم قلعه گنج کرمان و سيستان و بلوچستان و روستاهاي قزوين و اردبيل و صدها نقطه ديگر از کشور را که به لطف توجه و سرمايه گذاري هاي بنياد مستضعفان، برچسب محروم بودن را از چهره خود زدوده اند و با اشتغال هاي پايدار حالا حرف هاي زيادي براي گفتن دارند.

اما امروز انگار هر شخص و سازمان و نهادي که به درستي و بر روي ريل انقلاب حرکت مي کند، بايد فشارهاي زيادي را نيز از طرف افرادي تحمل کند که تاب ديدن پيشرفت و سربلندي اين مملکت را ندارند.

اين موضوع در انتشار شايعاتي مبني بر تغيير مديران اين سازمان و نهادها به شدت صدق مي کند.

شايعه يكي از موضوعاتي است كه در هر دوره از سوي برخي افراد براي جاگزيني مسئولين جديد بجاي مسئولين فعلي مطرح مي شود كه در عمل هيچگونه استنادي نمي توان به ان كرد.

در اين ميان درست كردن شايعه براي مسئوليني كه بيش از سايرين وظيفه شناس هستند بيشتر شكل ميگيرد تا شايد از اين طريق برخي از افراد سودجو به اهداف خود از اين فرصت ايجاد شده برسند.

يكي از اين سازمان ها بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي است كه طي ماه هاي اخير چندين بار شايعه تغيير رياست ان مطرح شده و اين موضوع در حالي بيان شده كه اين مجموعه در چند روز اخير همايش واگذاري ٨٠ امين سند بنياد علوي را با حضور نماينده دفتر مقام معظم رهبري برگزار كرد و مورد تشويق از سوي ايشان براي حسن انجام كار قرار گرفت، و اين شايعات تنها در حد حرف دهان به دهان مي شود تا شايد سودجويان را از تغيير رياستي به منفعت برساند كه خوشبختانه تير انها به هدف اثابت نمي كند و در هر نوبت شكست مي خورند.

براين اساس سازمان هاي اين چنيني كه در انجام وظايف خود موفق باشند همواره در رصد شايعه سازان هستند از اين رو نبايد در فضاي رسانه اي به اين موضوعات دامن زد و زمينه مانور اين افراد را فراهم كرد زيرا اخبار صحيح به طور رسمي اعلام خواهد شد.

 

*رد پاي سازندگي بنياد در مناطق محروم

 

تخریب نهادهای انقلابی از همان سالهای اول انقلاب که نهادهای انقلابی به تدبیر حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شدند بعنوان ثمرات انقلاب در دستور کار ضد انقلاب قرار گرفت و آغاز شد. نهادهای انقلابی همچون بنیاد مستضعفان، مولود انقلاب‌اند و برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب در یک فضای جهادی و بدور از بوروکراسی اداری شکل گرفتند. بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امروز به یکی از نهادهای خدمتگذار و پر‌تلاش در حوزه آبادانی، پیشرفت و محرومیت‌زدایی از کشور تبدیل شده و توانسته است فعالیت‌های اقتصادی موفقی را سامان دهد و به یکی از نقاط قوت کشور، همراه و همکار دولت در اجرای برنامه و سیاست‌های کلان کشور تبدیل شود. حجم گسترده فعالیت‌ها و وسعت اقدامات اقتصادی و عمرانی و ابداع الگوی موفق آبادانی و پیشرفت منطقه‌ایی در حوزه محرومیت‌زدایی از این نهاد چهره‌ای به نمایش گذاشته که برخی با شبه‌افکنی سعی در توقف و یا کند کردن حرکت رو به جلو آن را دارند.

فقط کافيست سري به مناطق محروم بزنيم تا رد پايي از بنياد مستضعفان را مشاهده کنيم. اقدامات و فعاليت هايي که با ايجاد اشتغال پايدار، ثبات و آرامش را به همراه آورده است. به عنوان مثال در کرمان و منطقه قلعه گنج.

طرح محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی در قلعه گنج با پروژه‌های مردم‌محور بنیاد مستضعفان در سال 94 شروع شد که یکی از آنها ایجاد مجتمع‌های دامی با بز شیری نژاد اسپانیایی بود. پروژه اي که تاکنون پنج هزار راس از این بز شیری را با نژاد مورسیاگرانادا اسپانیا وارد کشور کرده است. پس از استقبال مردم از طرح محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی در قلعه گنج با توسعه صنعت دامپروری مجتمع دامی، اين طرح در خاکعلی قزوین هم به اجرا در آمد و بر همين اساس مدیرعامل شرکت مگسال بنیاد مستضعفان اعلام کرد: مردم و متقاضیان می‌توانند با خرید حداقل 15 راس بز نسبت به راه‌اندازی دامداری صنعتی خرد اقدام کنند که سرمايه اوليه آن هم به آنها وام داده مي شود.

 

 *مبادا بن شاخه را بِبُريم

 

با اين تفاسير مشکل کار آنجا نمايان مي شد که برخي رسانه هاي داخلي هم با بي تدبيري آب به آسياب دشمن مي ريزند در مواجه با اقدامات صورت گرفته در بنیاد و رویکرد و خط مشی حاکم بر آن جانب انصاف را رعایت نمی کنند و با ایجاد جریان های خبری و تبلیغی و برجسته کردن برخی شبهات و سوء استفاده از برخی سخنان، سعی در تخریب چهره این بنیاد نزد افکار عمومی را دارند و حکایت امروز آنها حکایت یکی بر سر شاخ بن بریدن است. این در حالی است که در راس این نهاد شخصیتی شناخته شده با کوله باری از تجربه در عرصه های مختلف مدیریتی انقلاب و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب قرار دارد که به پاک دستی و کار جهادی معروف است.شخصیتی که در مسئولیت های مختلف بعد از انقلاب ارادت و اخلاص خود را به نمایش گذاشته است.

تخریب چنین شخصیتی با دست آویز قرار دادن برخی سخنان، شایسته و در شان رسانه های داخلی که بعضا مدعی عدالت طلبی و انقلابی گری نیز هستند نیست.فیلم سخنان سعیدی کیا در خصوص حقوق دریافتی مربوط به یکسال قبل و در یک جمع دانشجویی است پخش امروز آن در شرایطی که تیرماه ۹۸ دوره اول ریاست ایشان در بنیاد به اتمام می رسد نشانه روشنی از نیت و هدف انتشار دهندگان آن است.

 

* جنگي براي حذف مردان کارآمد

 

به هر حال بد نيست رسانه ها و فعالان فضای مجازی هم بدانند که یکی از بزرگترین سرمایه ها و پشتوانه های انقلاب اسلامی و به تبع آن نهادهای بر آمده از آن، اعتماد مردمی است که هرگونه خلل و خدشه وارد کردن بر این سرمایه خسارت های جبران ناپذیری در پی دارد و نتیجه اینکار بازی کردن در زمین دشمن است.بنیاد مستضعفان با تنوع زیاد و فعالیت در عرصه های مختلف، قطعا عاری از خطا نیست اما تخریب و سیاه نمائی و تشویش افکار عمومی و تخطئه فعالیت های صورت گرفته به شیوه های ژورنالیستی و پوپولیستی نه تنها کمکی به رفع نقاط ضعف و بهبود عملکرد نمی کند بلکه فضای اعتماد عمومی را به بی اعتمادی مبدل می کند و در فضای بی اعتمادی انجام کارهای بزرگ و ماندگار برای رفع محرومیت از کشور و هدایت دارائی ها و سرمایه ها به سوی آبادانی کشور غیر ممکن خواهد بود ضمن اینکه امروز کشور در شرایط ویژه ایی به سر می برد.

شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی با همه ی توان و به شدیدترین شکل ممکن در حال تحمیل فشارهای سنگینی بر مردم هستند تا مقاومت مردم ایران را درهم شکنند مردمی که نشان دادند در سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی دست از آرمان های خود برنداشته اند و از انقلاب خود حراست می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار