کد خبر: 949086
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: آیین تکم‌گردانی نیز که از سنت‌های دیرینه در منطقه بوده روز چهارشنبه آخر سال در سطح شهر اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های چهارشنبه آخر سال در اردبیل اظهار داشت:  آثار آیینی شهرهای اردبیل در روز چهارشنبه آخر سال به نمایش گذاشته می‌شود که این مهم با هدف احیای آیین‌های کهن و فراموش شده و معرفی گسترده آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای برنامه‌های زمستان بیدار عملیاتی خواهد شد، گفت: در چهارشنبه آخر سال هر شهرستان در مرکز شهر به صورت نمادین آیین‌های مختص این روز و عید نوروز را به اجرا در خواهد آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  اردبیل با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در تمامی مناطق شهری به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته تصریح کرد: آیین تکم‌گردانی نیز که از سنت‌های دیرینه در منطقه بوده در سطح شهر اردبیل اجرا می‌شود.

فلاحی با اشاره به اجرای برنامه‌های نمادین و شاد در مناطق روستایی که بناهای تاریخی فاخر دارند، بیان کرد: استان اردبیل از غنای قابل توجهی در آیین و رسوم استقبال از عید نوروز برخوردار است و معرفی و اطلاع‌رسانی در خصوص آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان دنبال می‌شود تا بتوانیم در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان که یکی از محورهای توسعه منطقه به شمار می‌رود گام برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  اردبیل افزود: در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در گرامیداشت ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال در استان از ظرفیت اماکن تاریخی استفاده می‌شود تا فرصتی برای معرفی این اماکن نیز فراهم شود.

وی از آمادگی لازم در استان برای استقبال از مسافران وروزی خبر داد و اظهار کرد: رونق گردشگری در حقیقت رونق اقتصادی کل استان خواهد بود و انتظار می‌رود با اقدامات انجام شده امسال شاهد افزایش قابل توجه ورود گردشگران به استان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر