کد خبر: 949078
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
شهردارکلانشهر کرج :
شهردار کلانشهر کرج در مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با عنوان "دانشگاه سبز و توسعه پایدار" که در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد، اظهار کرد: 10 درصد از بودجه سال آینده شهرداری کرج با رویکرد زیست محیطی هزینه می‌شود.

علی اصغر کمالی زاده با اشاره به اینکه بدون عرصه فضای سبز زندگی غیرممکن است،افزود: عدم توجه به این موضوع امروز تغییر اقلیم را به ما تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا شورای اسلامی شهر کرج یک هزار و 400 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز شهری کرج در نظرگرفته است.

کمالی زاده یکی از اقدامات مناسب برای ایجاد هوای پاک و توسعه فضای سبز را جنگل کاری عنوان کرد و افزود: یک هزار هکتار از اراضی باغستان به جنگل کاری اختصاص یافته که 800 هکتار آن انجام شده و عملیات درختکاری در 200 هکتار نیز در هفته جاری انجام می‌شود.

وی به اهمیت فضای سبز اشاره کرد و افزود: اگر فضای سبز را توسعه ندهیم از شهر زیست پذیر دور می شویم و با آلودگی های مختلف روبرو خواهیم شد.

شهردار کرج گفت:تا پایان سال ، 90 هکتار در مرکز رادیوی بعثت در جاده قزلحصار، 200 هکتار در عرصه های مرکز دفن زباله حلقه دره و 200 هکتار هم در فرودگاه پیام جنگل کاری می شود.

وی افزود : شهرداری کرج علاوه بر عرصه های شهر، در خارج از شهرستان کرج و در حوزه غربی که محل عبور بادهای غالب است هم درختکاری می‌کند.

 

کرج صاحب باغ کتاب به صورت شبانه روزی میشود

 

این مدیر ارشد شهری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوابی از راه اندازی باغ کتاب خبر داد و یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی نخستین باغ کتاب شبانه روزی در منطقه 6 خواهیم بود.

کمالی زاده با بیان اینکه ایجاد این باغ کتاب رویکرد زیستی و فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: باغ کتاب با پیشنهاد شورای شهر قرار بود در دانشگاه خوارزمی احداث شود تا یک کتابخانه بسیار مدرن در این دانشگاه داشته باشیم ولی به دلیل برخی ناهماهنگی ها ، در نهایت محله حیدرآباد برای احداث باغ کتاب اختصاص یافت.

کمالی زاده گفت: امیدواریم با امکانات شهرداری بتوانیم از عرصه های غیرقابل استفاده دولتی در قالب کشت سبز استفاده و آن را جنگل کاری کنیم تا از پتانسیل پالایندگی این فضای سبز بهره مند شویم.

 

دانشگاه خوارزمی می‌تواند به دانشگاه سبز تبدیل شود

 

در ادامه این مراسم ، رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: با حمایت شورا و شهرداری کرج امکان تبدیل این دانشگاه به پایلوت دانشگاه‌های سبز کشور وجود دارد.

عزیزاله حبیبی اظهار کرد:  پیشنهاد می‌شود این دانشگاه با حمایت شورا و شهرداری کرج به دانشگاه سبز تبدیل شود.

وی ادامه داد: در صورت تامین زیرساختها این دانشگاه می‌تواند به عنوان پایلوت دانشگاههای سبز کشور شناخته شود.

حبیبی بیان کرد:برای رسیدن به دانشگاه سبز، تفکیک زباله از مبدا و تبدیل آن به کود را در داخل سایت دانشگاهی هدف گذاری کرده ایم.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه ایران یک کشور با تمدن دیرینه چند 10 هزار ساله است افزود: سابقه تمدن دیرینه ایران در آثار باستانی شناخته شده و از گذشته دور ایرانیان به استفاده درست از مواهب الهی مشهور بوده اند.

حبیبی افزود: اجرای نهال کاری در محوطه دانشگاهی نشان دهنده اهمیت این دانشگاه به فضای سبز است.

این مسئول تاکید کرد: این کارهای نمادین باید به صورت پیوسته و مکرر و با شرکت اقشار مختلف انجام شود تا طبیعتی سرزنده را برای آیندگان به ارمغان بگذاریم.

 

همکاری شورای شهر با دانشگاه خوارزمی افزایش می یابد

 

در ا دامه این مراسم ، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از افزایش همکاری این مرکز با دانشگاه خوارزمی خبر داد.

سارا دشتگرد اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه محلی برای توسعه فرهنگ است همه مسؤلان برای رفع معضلات این نهاد فرهنگی باید همکاری کنند.

 

وی با بیان اینکه پسماند و تفکیک زباله دغدغه مدیریت شهری و اعضاء شورای اسلامی شهر کرج است،افزود: جایگاه منابع طبیعی و ایجاد فضای سبز در جامعه باید به شکلی فرهنگ‌ سازی شود که بتوانیم در سایه رشد و نگهداری از منابع طبیعی به توسعه پایدار در شهر دست یابیم.

این مسئول با اشاره به سیاست مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر با مراکز دانشگاهی تاکیدکرد و افزود: آماده هر گونه همکاری در خصوص پروژه های مختلف شهری با دانشگاه و قشر دانشجویان هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار