کد خبر: 949072
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
فرماندار سنندج:
فرماندار سنندج گفت: جشن نوروز در کردستان با نگاه ویژه به توسعه گردشگری برگزار شود چرا که توسعه گردشگری به کمک مردم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و طبیعی، تسریع‌بخش توسعه استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محمدابراهیم زارعی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سنندج که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، نوروز را یک رویداد فرهنگی کم‌نظیر در دنیا دانست که به نام ایرانیان ثبت شده است و اظهار کرد: در هر نقطه از دنیا که نوروز گرامی داشته شود، قلمرو فرهنگی ایرانیان محسوب می‌شود.

وی افزود: باید این فرصت را غنیمت شمرده و برنامه‌هایی را متناسب با این رویداد ارائه داد.

فرماندار سنندج گفت: استان کردستان به عنوان مقصد گردشگران معرفی شده است که با توسعه گردشگری می‌توان توسعه استان را سرعت بخشید.

وی کردستان را دارای ثروت‌های طبیعی و فرهنگی فراوانی دانست و تصریح کرد: ثروت‌های فرهنگی در برگیرنده آداب، رسوم، آیین، لباس، مراسمات، آثار تاریخی، ابنیه و روستاهایی است که به عنوان گنجینه‌های بی‌نظیر معنوی استان شناخته می‌شوند. 

زارعی با ذکر اینکه باید تلاش کرد تا برندسازی را در روستاهای استان در پیش گرفت و دنبال کرد، ادامه داد: در این ایام خاص که گردشگران در استان حضور می‌یابند، صنایع دستی، غذاهای بومی و محلی و دیگر ویژگی‌های خاص هر منطقه از استان به عنوان سفیران فرهنگی و برند مناطق مختلف استان به گردشگران عرضه و معرفی شوند تا علاوه بر جذب گردشگران، توسعه گردشگری در استان را رونق بخشید.

وی اذعان داشت: گردشگران باید درآمدآفرین باشند که مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌تواند تأثیرات مثبتی را در تحقق این مهم به همراه داشته باشد.

فرماندار سنندج در ادامه با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در راستای تبلیغ و معرفی پتانسیل‌های گردشگری و توریستی کردستان، خاطرنشان کرد: در بستر فضای مجازی می‌توان جشن ها، آیین، نمایشگاه‌ها و مراسمات خاص مناطق مختلف کردستان را معرفی و اطلاع‌رسانی کرد.

وی در ادامه با اذعان به اینکه مردم بخش کلیدی از امنیت هستند، بیان کرد: مردم باید توجیه شوند که از حضور گردشگران به نحو مثبت و سازنده بهره برده و در تمامی مراسمات خود پای کار باشند. 

زارعی با اشاره به اینکه رویدادمحوری در اجرای برنامه‌های ویژه گردشگری محور قرار گیرد، تصریح کرد: با الهام از کشورهای توسعه‌یافته می‌توان گردشگری رویداد محور را رونق بخشیده و درآمد شایان توجهی را از این طریق روانه استان کرد. 

وی در بخش پایانی سخنان خود با درخواست اینکه برای جذب گردشگران ملاحظاتی لحاظ شود، ادامه داد: آسیب‌ها و نقاط ضعف شناسایی و مرتفع و برنامه‌ها با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت جدی دنبال شود. 

فرماندار سنندج با اعلام اینکه همسان‌سازی و نظم و انضباط در تبلیغات بصری حاکم باشد، خاطرنشان کرد: این مهم در عینیت بخشی به مقوله شهر خلاق مؤثر بوده و می‌تواند سنندج را به عنوان شهر خلاق در سطح جهانی مطرح و معرفی سازد. 

وی با ذکر اینکه در صیانت از روستاها، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و محیط زیست باید همت جمعی را به کار بست، گفت: تلاش شود تا مقوله احترام به محیط زیست و آب بار دیگر در میان مردم رونق گرفته و در راستای تحقق این مهم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد غفلت نشود. 

زارعی دیگر نکته کلیدی در خصوص اجرای هرچه بهتر جشن‌های نوروزی در کردستان را نظارت جدی در حوزه‌های خدمات‌رسان دانست و یادآور شد: در این ایام حضور پزشکان در استان جدی گرفته شود و در تمامی برنامه‌ها و مراسمات رعایت قانون سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر