کد خبر: 949048
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
استاندار اصفهان: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
رشد و توسعه صنایع و اقتصاد این منطقه بخاطر درک صحیح شرایط اقتصادی در پسابرجام و همت عالی بخش خصوصی و نیکوکاران است.

افتتاح اقامتگاه بوم گردی، بازدید از پروژه خیر ساز جاده دهق به میمه، بازدید از پروژه های عام المنفعه پارک آبی ققنوس و طرح جامع سرای سالمندان بهزیستی، بازدید از کلینیک درمانی خیریه حضرت سجاد ع و آستان امامزاده نقی بن محسن بن موسی بن جعفر (ع )، و بازدید از شرکت ریسندگی بافندگی بهارریس و بهار جین و افتتاح۱۴ کیلومتر از  باند دوم جاده پلیس راه شاهین شهر با حضور *دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان،  مهندس مجتبی راعی معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد،  مهندس اسرافیل احمدیه رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان، مهندس محمد جواد بگی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، فریدون الله یاری رییس سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان، مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان،امیرخانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در شهر دهق و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مدیران ادارت شهرستان و منطقه، در شهر علویجه کلنگ احداث میدان چمن ورزشی  به زمین زده شد و از شرکت ریسندگی بافندگی باباجین  در شهرک صنعتی علویجه و آستان مقدس شمس الدین محمد موسی بن جعفر ع و کلینیک در حال ساخت این شهر بازدید بعمل آمد.
 استاندار اصفهان با حضور در منطقه مهردشت، در شهرستان نجف اباد، از نزدیک با توانمندیها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل این منطقه بویژه در  شهرهای دهق و علویجه آشنا شد.
دکتر عباس رضایی در این سفر پس از بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی خدماتی گفت:  منطقه مهردشت و شهرهای دهق و علویجه در غرب اصفهان ،  مناطق نمونه ای از حیث تولید و سرمایه هستند .
وی افزود: رویکرد مردم  و فعالان اقتصادی این متطقه می  تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد.
استاندار اصفهان پس از بازدید از مجموعه های  تولیدی و ریسندگی بافندگی، رنگرزی، بهار ریس و بهارجین اصفهان، در شهرک صنعتی دهق گفت:  بهبود فضای کسب و کار از اولویت ها و پیش نیاز توسعه شهرها محسوب می شود که خوشبختانه این شهر سرلوحه بهبود کسب و کار و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
 وی افزود:: اگر فضای کسب و کار و اشتغال و تولید در شهرها فراهم گردد، سرمایه‌گذاران برای ایجاد دیگر زیرساخت‌ های اقدام می‌ کنند و این به توسعه مناطق می انجامد و این مهم رمز پیشرفت و توسعه متوازن این شهر است.
دکتر عباس رضایی ابراز داشت : با ارتقای فضای تولید و کسب و کار، زیرساختهای درمانی، شهری و امور گردشگری در شهرها فراهم می شود.
این مقام ارشد استان با اشاره به اهتمام جدی صاحبان صنایع در ایفای مسوولیت های اجتماعی گفت: این یک رابطه دو طرفه است و کارگر و کارفرما، درک صحیحی از نیازها و خواستهای یکدیگر دارند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه تلاش و نشاط در واحدهای صنعتی این شهر مشاهده می شود، افزود: فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران توانسته اند اشتغالزایی مناسبی را در این مناطق ایجاد نمایند به گونه ای که برابر اشتغال منطقه، از سایر مناطق، فرصت شغلی فراهم کرده است.
رضایی  به فعالیت خوشه صنعتی نساجی در شهرک صنعتی دهق اشاره کرد و افزود: مجموعه های صنعتی تولید کننده نخ و پارچه در این مناطق پس از برجام با ارتباط با کشورهای دیگر ، ماشین آلات و تجهیزات خود را به روز کردند و بدون وابستگی به دیگر کشورها توانسته اند زمینه تولید و صادرات را فراهم کنند.
وی با اعلام اینکه قهرمانان واقعی تولید کنندگان بخش خصوصی هستند، تصریح کرد: فعالان بخش خصوصی دهق  در کنار تولید ، خدمات ارزنده‌ای نظیر تاسیس خانه سالمندان، کلینیک و مجموعه های گردشگری را به انجام رسانده اند که جای قدرشناسی و تکریم دارد.
رضایی به جاده مواصلاتی اصفهان، دهق و علویجه نیز اشاره کرد و اظهارداشت: ۱۵ کیلومتر از این محور بهره برداری شد و مابقی آن طی روزهای آینده آماده می شود.
استاندار اصفهان سپس از جاده دهق به میمه بازدید و در گفت‌وگوی تلفنی با رییس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برخی موانع پروژه را رفع کرد، این جاده خیرساز به طول 36 کیلومتر و با هزینه 180 میلیارد ریال، مسیر دهق به تهران را 120 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد کرد.
وی در ادامه اولین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان نجف‌آباد را در شهر دهق افتتاح کرد،
این بوم‌گردی اقامتگاه که قدمت آن بنا بر اسناد 230 سال است با هزینه بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال بازسازی و ترمیم شده است. این اقامتگاه گردشگری با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ‎و 700 میلیون ریال قابلیت اسکان افزون بر 25 نفر گردشگر را در طول شبانه‌ روز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار