کد خبر: 949047
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
رئیس خانه مطبوعات شهر اصفهان :
عشق را می توان زمانی دید که خبرنگاری به عشق شقل خود درسخت ترین شرایط بیماری درد را تحمل می کند ودست از کارش بر نمی دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، دکتر احمد زند آور عضو شورای شهر اصفهان و رئیس خانه مطبو عات شهر تاریخی نصف جهان به همراه دیگر اعضائ هیئت مدیره این خانه با سعید عرفان منش پیشکسوت رسانه و مطبوعات استان عیادت و گفتگو کرد.
دکتر زند آور در این دیدارضمن تقدیر از زحمات عرفان مش با سابقه بیش از 25 سال کار رسانه ایی دراستان و شهر سیاسی واقتصادی اصفهان با بیان اینکه اهالی مطبوعات و رسانه استان از آقای عرفان منش همواره به نیکی یاد کرده و به ایشان علاقه مند هستند برای این پیشکسوت رسانه و مطبوعات آرزوی سلامتی و طول عمر کرد وگفت :عشق را می توان زمانی دید که خبرنگار به عشق شقل خود درسخت ترین شرایط بیماری و... درد را تحمل می کند ودست از کارش بر نمی دارد.
وی با اشاره به سختی، اهمیت و ویژگی‌های کار در حوزه رسانه و مطبوعات بیان نمود : اهالی رسانه همواره با عشق و علاقه در این حوزه فعالیت دارند و رنج کار در عرصه رسانه را به دلیل شیرینی و زیبایی‌های این حوزه با صبر و حوصله پذیرفته و اهالی رسانه استان به کار خود متبحرو آقای عرفان منش بخوبی از عهده فعالیت در این عرصه برآمده‌ است.
عضو شورای شهر اصفهان و رئیس خانه مطبو عات اصفهان ضمن آرزوی سلامت برای ایشان ابراز داشت : یکی ازکاری های خانه مطبوعات رسیدگی و پیگیری به امور خبرنگاران است که سالها در مسیر کار پوشش و انعکاس اخبار با کمترین توقع کار سخت خبررا دنبال کرده اند ،اگر دچار بیماری و یا سایر مشکلات دیگر شدند به امداد انها آمده واین نیاز است دستگاههای توانمند " استانداری،  شهرداری وسایر ادارات دیگر ازاین افراد حمایت نمایند.
در ادامه این دیدار،احمد رضا دُهانی مدیر عامل مجتمع مطبوعات اصفهان نیز ضمن آرزوی سلامت کامل برای آقای عرفان منش بیان نمود : بیش از دو دهه  است که با عرفان منش افتخارهمکاری دارم  وایشان ضمن اشتهار به صفات نیک اخلاقی ،در حوزه رسانه نیز به خوبی عمل نموده وخبرنگاران متعددی را آموزش وروانه این حوزه نموده است.
در ادامه سرپرست روزنامه‌های جوان و قدس استان اصفهان ضمن خوش آمدگویی  رئیس و اعضا خانه مطبوعات اصفهان گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند واین بنگاههای خبری بهترین فرصت رابرای ارتباط مسئولان با مردم مهیا می نمایند، امامتاسفانه فرصت سوزی‌های متعددی در سطح استان ، گریبان رسانه‌ها را نیز گرفته است .
سعید عرفان منش اظهار داشت : از خبرگزاریها، رسانه‌های سراسری و نشریات محلی و  دیگرسایتهای خبری گرفته. این روزها  اگر خبری به میل مسئولان نباشد خبرنگار و رسانه تشویق نخواهد شد و موردحمایت قرارنمی‌گیرد ومسئولان نیز بارها عنوان می‌کنند نقد خبرنگار عملکرد ما را زیر سئوال می برد و اگرهم خبر و گزارشی بوی انتقاد بدهد، به‌جای اصلاح خود با هرگونه عبارتی که بخواهند با آن‌ها رفتار می‌کنند.
این پیشکسوت رسانه اذعان نمود :مسئولین کمترین نکته را باور دارند که اگر فرصت را به خبرنگاران بدهند که در یک روز حداقل خبرنگار که از اول صبح از خانه خارج می‌شود وتا نیمه‌های روز از او یک فرد خسته می‌سازد و کسی نمی‌داند چقدر سخت است وقتی با عناوین مدیر، کارشناس، رئیس، دکتر و مهندس و ... مصاحبه شونده وقتی مصاحبه و بازدیدهایشان تمام می‌شود، تازه کار خبرنگار شروع می‌شودومسئولین انتظار پوشش خبر وگزارش را دارندو این یعنی سختی کار که اداره محترم کار و امور اجتماعی باید توجه ویژه به این سختی کار داشته باشد .
وی بابیان اینکه همواره خبرنگاران در کنار مسئولان بوده و با نقدهای سازنده تابه‌حال مشکلات بسیاری را از مردم حل کرده اند، در ادامه می‌گوید: می‌توان مثال بزنیم که در مسائل  آب زاینده رود ، مسائل زیست‌محیطی و موضوعات  فرهنگی ،هنری واجتماعی وورزشی  با رعایت عدالت و انصاف ورود کردند و توانستند به مسئولان کمک کنند تا حقوق مردم احصا شود.
وی بااشاره به وجود کارخانه های عظیم مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن ، پالایشگاه نفت ؛ آب وفاضلاب وسایر بنگاههای تولیدی و اقتصادی وپوشش اخبارپیوسته وسنگین آنان بایستی رسانه ها و خبرنگاران را بیشترمورد توجه قرار دهند.
سرپرست روزنامه‌های قدس و جوان استان اصفهان خاطر نشان کرد :در تهیه خبر و تنظیم آن اضطراب و استرس سراسر وجودخبرنگار را فرامی‌گیرد که آیا این خبر، مصاحبه و گزارش به شیوه ای مطلوب انعکاس داده می‌شود یا نه؟ خبرنگاران باتمام مرارت ها و دلخستگی ها بازهم حاضر نیستند از مسیری که در آن برای مردم قدم برمی دارند دست برداردند، چرا که در این حرفه عشق حرف اول را می زند و بازهم تمامی خبرنگاران اصفهان به ارزشها و آرمانهایی که به خاطر آن تلاش می کنند وفادار مانده و به تلاش خستگي ناپذير خود ادامه می دهند.
عرفان منش گفت :مسئولین فقط کار خبرنگار را در نوشتن می‌دانند اما دویدن برای کسب خبر،  نگارش، تنظیم  کارطاقت فرسا یی است که خبرنگار با چه زحمتی خبر را تهیه می‌کند و چه مشکلاتی سر راه خود دارند ومتاسفا نه استرس بالای این حرفه بعضا خبرنگاران را از پای در آورده ودچار عارضه های جبران ناپذیر می کند وسازمانی هم نیست که آن ها را مورد حمایت قرار دهد.
این پیشکسوت رسانه و مطبوعات استان  بااشاره به صحبتهای دکترکمال حیدری رییس بهداشت استان اصفهان  که درحال حاضربیش از 3000 بیمار دیالیزی دراستان تحت درمان هستند توضیحاتی پیرامون بیماری واز دست دادن کلیه هایش و روند درمان و بهبودی خود به  عضو شورای شهر واعضاخانه مطبوعات  پرداخت .
خاطرنشان می‌شود، دیدار و عیادت اعضا خانه مطبوعات  از سعید عرفان منش پیشکسوت رسانه و مطبوعات استا ن آقایان منوچهراحدی ، احمد رضا دُهانی ،رضا صالح پژه ،محمد قاسمی ،محمد امامی سر دبیرهفته نامه والی، خانمها یزدانی، والی وراهداری دکتر زندآور را همراهی نمودند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر