کد خبر: 949034
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
رئیس‌جمهور امریکا به گروهی از حامیان مالی کمیته ملی حزب جمهوریخواه گفته که اگر نامزد پست نخست‌وزیری اسرائیل شود، پیروزی قاطعی با ۹۸ درصد آرا به دست خواهد آورد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش پایگاه خبری امریکایی «اکسیوس»، شاهدان عینی می‌گویند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا جمعه شب در اظهاراتی در جمع گروهی از حامیان مالی کمیته ملی جمهوریخواه در «مارلاگو» با اشاره به تصمیم انتقال سفارت امریکا به قدس اشغالی درباره آنچه دولتش برای اسرائیل انجام داده، اظهار مباهات کرده و خنده‌های ادامه‌دارش زمانی که درباره حجم حمایتش از اسرائیل صحبت می‌کرده، توجه شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرده بود. در بین حاضران ریک دِ سانتیس، فرماندار فلوریدا و ترامپ جونیور، پسر ترامپ بوده‌اند. سه منبع حاضر در نشست گفتند ترامپ با آواز «افتخار می‌کنم امریکایی‌ام» (بخشی از آهنگ «خدا امریکا را حفظ کند» ساخته لی گرین وود) وارد جلسه شد و سخنرانی‌اش را شروع کرد. حضار نیز می‌خندیدند. این جلسه با هدف مطلع کردن حامیان مالی از آخرین فعالیت‌های کمیته مرکزی حزب جمهوریخواه برگزار شده بود و بخش زیادی از بحث‌های خصوصی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گذشت.
منابع گفتند محافظان امنیتی در جریان این سخنرانی ترامپ از حضار خواسته‌اند تلفن‌های همراه خود را در داخل کیسه‌هایی مغناطیسی قرار دهند تا از هرگونه درز احتمالی اظهارات ترامپ به بیرون ممانعت شود. رئیس‌جمهور امریکا در این جمع خصوصی مدعی شده، اگر نامزد نخست‌وزیری اسرائیل که بنیامین نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ این پست را در دست دارد، شود از حمایت بسیار بالایی برخوردار خواهد شد. ترامپ در این سخنرانی دموکرات‌ها را هدف گرفته و گفته درک نمی‌کند که یهودی‌ها این روز‌ها چطور می‌توانند به یک دموکرات رأی بدهند. ترامپ با یادآوری بحث به وجود آمده درخصوص حرف‌های ایلهان عمر، نماینده مسلمان دموکرات امریکا که یهودستیزی خوانده شده، گفته دموکرات‌ها از ملت یهود بدشان می‌آید. ترامپ همچنین مدعی شده کریسمس در کاخ سفید تنها بود درحالی که دموکرات‌ها به هاوایی رفته بودند. رئیس‌جمهور امریکا همچنین به حضور مأموران «سرویس مخفی» که مسئولیت حفاظت از مقام‌های بلندپایه امریکا را بر عهده دارند، پرداخت و گفت: آن‌ها روی چمن‌ها و درخت‌های کاخ سفید هستند. او اظهار داشت که آن‌ها دوربین‌های دید در شب به صورت‌شان می‌زنند. وی با مسخره کردن ماسک‌هایی که این مأموران به صورت‌شان می‌زنند، اظهار داشت: آن‌ها صورتک سیاه می‌زنند. ترامپ به سه دموکراتی که رقیب احتمالی وی در انتخابات هستند اشاره کرد؛ جو بایدن، برنی سندرز و الیزابت وارن.
او بایدن را که به احتمال زیاد وارد عرصه انتخابات می‌شود، «آدم مصنوعی» نامید.
رئیس‌جمهور امریکا همچنین به جای اینکه سندرز را «سندرز دیوانه» خطاب کند، او را «پروفسور بی‌عقل» نامید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار