کد خبر: 949032
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
مدیرعامل شرکت ساپکو با تأکید بر اینکه شرکت پژو باید بابت ترک ایران خسارت پرداخت کند، گفت: هر کسی ادعای توانایی ساختن قطعه را دارد در ساپکو به‌روی آن قطعه‌ساز باز است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: حسین نجاری در نشست خبری با بیان اینکه تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از اواخر سال آینده آغاز خواهد شد، گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد قرارداد‌ها برای تولید این خودرو منعقد شده‌است.
وی با تأکید بر اینکه شرکت پژو باید بابت ترک ایران خسارت پرداخت کند، تصریح کرد: از محل قرارداد سه‌جانبه‌ای که میان ساپکو،‌ای کاپ و قطعه‌سازان منعقد شده، باید ۷ هزار میلیارد تومان خسارت تولید پرداخت شود که مسئولیت آن به عهده ایران خودرو است.
مدیرعامل شرکت ساپکو در خصوص همکاری واحد‌های نظامی با قطعه‌سازان گفت: ما از همکاری با هر نهاد نظامی و غیرنظامی که توانایی ساخت قطعات داشته باشد، استقبال می‌کنیم به نحوی که هر کسی مدعی توانایی ساختن قطعه را دارد در ساپکو به روی آن قطعه‌سازان باز است. ما با نهاد‌های نظامی از قبل هم در تماس بودیم و اکنون تماس ما بیشتر شده و در حال تلاش برای ساخت قطعات الکترونیکی با استفاده از دانش فنی آن‌ها هستیم.
وی در خصوص میزان خودرو‌های ناقص در کارخانه ایران‌خودرو گفت: به تعداد ۱۰ روز کاری خودروی ناقص از محصولات پرتیراژ و کم‌تیراژ در کارخانه قرار دارد که در‌صدد رفع نواقص آن‌ها هستیم. این عضو هیئت مدیره سایپا با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ هزار خودروی ناقص از محصولات پراید و تیبا در کارخانه قرار دارد، تصریح کرد: تمام قطعه‌سازان استاد دور زدن تحریم شده‌اند و باید بستر‌ها را برای آن‌ها فراهم کرد که اگر واردات بدون انتقال ارز آزاد شود، می‌توان کار را با سرعت بیشتری پیش برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار