کد خبر: 949030
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
ادامه آزمون و خطا در نحوه توزیع گوشت دولتی
معاون امور اقتصادی و بین‌الملل اتاق تعاون ایران گفت: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار توزیع گوشت دولتی از اتحادیه‌های سراسری کارکنان دولت، اتحادیه فرهنگیان، اتحادیه مرکزی کارگران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیرو‌های مسلح (اتکا) می‌باشد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: طی چند ماه اخیر افزایش قیمت گوشت و ناتوانی اقشار کم درآمد جامعه در تأمین و تهیه این مواد غذایی وهمچنین بی‌توجهی دولت به تنظیم بازار و سیاستگذاری برای کاهش قیمت گوشت بازار گوشت قرمز را با چالش مواجه کرده‌است.
چند روزی است که اخبار متعددی در رسانه‌ها مبنی بر تغییر نحوه توزیع گوشت در فروشگاه‌ها و میادین منتشر شده‌است. دو روز گذشته شهرام جباری‌زادگان، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت میادین درباره توقف توزیع گوشت تنظیم‌بازار در میادین میوه و تره‌بار در شهر تهران خبرداد؛ پس از انتشار این خبر محمد قبله مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت نیز در گفت و گو با «تسنیم» اظهار کرد: توزیع گوشت دولتی با همان روال سابق در حال انجام است و در میادین میوه و تره بار نیز توزیع می‌شود و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. این در حالی است که قبله در گفت: وگو با رسانه دولت خبر از تغییر روند توزیع گوشت دولتی داد و گفت: با توجه به سیاست‌هایی که برای گوشت تنظیم بازار از روز گذشته اتخاذ شده‌است، دیگر گوشت تنظیم بازاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش نمی‌رسد و متقاضیان (جامعه هدف) با توجه به شرایطی که دارند باید از طریق تعاونی‌هایی که تحت پوشش هستند، گوشت دولتی خریداری کنند.
وی افزود: کمتر از ۱۲ درصد گوشت مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود و مابقی گوشت از منابع داخلی توسط وزارت جهاد کشاورزی است. وی با بیان اینکه ایجاد صف‌های طولانی برای خرید گوشت تنظیم بازاری باعث آزار و اذیت مردم شد و از طرفی این گوشت‌ها به دست مصرف‌کنندگان واقعی نمی‌رسید، افزود: برای آنکه عرضه گوشت مناسب شود و دست دلالان از بازار گوشت کوتاه شود به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی قرار شد، گوشت تنظیم بازاری یخ زده و گرم به جامعه هدف داده شود که به نظر می‌رسد این جامعه ۵۰ درصد جمعیت تهران باشد. گوشت تنظیم بازاری از این پس به بازنشستگان، کمیته امداد، اداره‌های دولتی، کارگران و فرهنگیان اختصاص پیدا می‌کند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نحوه توزیع گوشت‌های دولتی گفت: به جامعه هدف در دوره‌های مشخص تا ۳ کیلوگرم گوشت داده می‌شود.
وی تأکید کرد: سرپرستان خانوار‌ها که در هیچ‌کدام از اتحادیه‌ها، تعاونی و ارگان‌های عنوان شده نباشند هم سهمیه گوشت دارند. اسامی این افراد مشخص است و گوشت منجمد و حتی گرم در روز‌های آینده به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار، بخش عمده‌ای از مدیریت توزیع گوشت را به اتاق تعاون داده‌است؛ چراکه ظرفیت خوبی در توزیع کالا برای جامعه هدف دارند، بیان کرد: اداره‌های دولتی (برای پرسنل خود) در صورت نیاز به گوشت دولتی می‌توانند به اتاق تعاون نامه بزنند تا مشمول این طرح شوند.
همچنین محمد علی ضیغمی، معاون امور اقتصادی و بین‌الملل اتاق تعاون ایران نیز درباره این خبر گفت: ۶ هزار فروشگاه تعاونی در کشور فعالیت مستمر و شفاف دارند.
معاون امور اقتصادی و بین‌الملل اتاق تعاون ایران ادامه داد: بر اساس آنچه ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری کرده‌است، گوشت دولتی از اتحادیه‌های سراسری کارکنان دولت، اتحادیه سراسری فرهنگیان کشور، اتحادیه مرکزی کارگران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیرو‌های مسلح (اتکا) توزیع خواهد شد. این مجموعه‌ها به صورت مستقیم با اعضای خودشان در ارتباط هستند و می‌توانند گوشت را به مصرف‌کننده اصلی برسانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار